Ga naar inhoud

Unrestricted


Lefty

Aanbevolen berichten

Daggie,

 

ik heb de update nog niet gekregen op IOS. 

Wel onlangs de route 'drive to durbuy' gedaan voor een stuk (laatste 50 km niet als ik me niet vergis, geen tijd meer) en helaas niet echt overtuigd door deze route. 

Daar waar twisties for live echt een goede route was, had ik hier een beetje een meh gevoel. Miss omdat de laatste 50 km de beste waren? 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Ceke,

De update komt normaal automatisch. Als je niet kan wachten, staat hij vermoedelijk in de appstore al klaar :)
Ik heb het vandaag nog expliciet op enkele toestellen gecontroleerd.

Mbt. "Drive to Durbuy": jammer dat je hem minder vond. Daarvoor dient de comment en rating sectie natuurlijk van de roadtrips. Als je daar een slechtere score geeft met wat uitleg bij, kan je er voor zorgen dat anderen beter weten wat ze er van moeten verwachten. In de app zie je bv. een score van 8.9 voor Twisties for Life en 7.8 voor The Drive to Durbuy. Hoe meer mensen een rating geven, hoe juister het beeld van een route (hopelijk) zal zijn. Op termijn is het ook de bedoeling om dat duidelijker te maken door bv. te gaan sorteren op de rating .. maar daarvoor zijn er meer scores nodig.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

  

Op 13/3/2019 om 13:06, saabi zei:

Ik heb deze app gedownload, maar is blijkbaar enkel te gebruiken met een account (google, facebook of twitter?)

 

Op 13/3/2019 om 16:59, brjefs zei:

Daar zie ik het nut eerlijk gezegd ook niet van in.

 

Op 13/3/2019 om 20:29, dragonfly zei:

Gemak voor domme gebruikers maar op den duur weet je niet meer hoe je ergens ben aangemeld.

Verkies dus ook een gewone email sign-up.

 

Op 13/3/2019 om 20:39, ir_fuel zei:

Dat is :lol: 

 

Op 14/3/2019 om 21:49, yvesken zei:

Wil het wel uitproberen maar zie het nut van aanmelden niet. En al zeker niet via die 3 providers, sorry.

 

Op 13/7/2019 om 20:32, teus_ zei:

waarom is aanmelden enkel mogelijk met een google/facebook/twitter account?
ik heb een ongebruikte twitter account, geen sprake dat ik iedereen toegang geef tot mijn data op google/facebook

 

 

Vanaf de huidige versie kan je registeren via email! Speciaal voor jullie :)

image.png.97f625c2efab2aacd6d2f20a2d5184c0.png

Feedback altijd welkom uiteraard. 

Belangrijke disclaimer:

- Als je al eens ingelogd bent met social media en je wil registeren met hetzelfde emailadres, dat gaat niet werken. Het emailadres moet uniek zijn. Als je dat nu echt heel graag wil doen, stuur me dan een prive berichtje met je adres. Dan kan ik je social login verwijderen en kan je opnieuw registeren.

Wat komt er nog in de nabije toekomst:

- een route in Luxemburg
- de optie om "pijleke bolleke" te vereenvoudigen (lees, iets waar je tussen segmenten kan registreren, met dank aan @PJH voor de tip en inspiratie)
- de mogelijkheid om foto's toe te voegen bij de comments

Na de zomer volgen er routes in Dubai, Abu Dhabi en Oman .. Het vliegtuig is geboekt :)

aangepast door Daggie
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren getest en registratie via mail is ok op iPhone. [emoji1303]
Ah nog een rit in Luxemburg, perfect!
En een verbetering voor bolleke-pijl, zeer goed idee.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik heb gisteren een nieuwe versie van de app buiten gezet in de Play Store en App Store.

In de nieuwe versie:

- Mogelijkheid om een route te recorden. Dus bv. als je pijleke-bolleke gaat rijden, kan je het roadbook volgen en zie je de tussentijd, totaaltijd, afstanden, ... Alle feedback is welkom natuurlijk. Ik heb niet getest op elk mogelijk device dat er bestaat in de wereld :) Je kan ook een setting ingeven van hoe nauwkeurig je de route wil, rekening houdend met batterij consumptie .. voor het beste resultaat, gewoon op 80 laten staan (Android kan wat hoger .. iPhone geeft vaak mindere resultaten als het hoger staat).

image.png.8795d78ba0414f26d9b0b2e7eb8ec042.pngimage.png.6f91be2848eb3fc3933683eb00cbbd5c.png

- Je kan die route dan ook bekijken en delen

image.png.60f5a4c8aec4e095f353027e2892aca5.png

- op Iphone kan je inloggen met Apple Face Id

image.png.f637bb898aee477bb4a184b3d2c4e894.png

- en ten slotte, kan je ook nog zoeken in de bestaande routes

image.png.ae87394b89f4118a4feaf634d8fbb5ac.png

 

Grootste update is natuurlijk die route recording mogelijkheid. Als er mensen gaan rijden / testen, mag je me zeker feedback geven.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer een route in de OSm te krijgen, maar eens dat gelukt is krijgt ik het volgende als ik op het ‘navigeren’ icoon klik. Ik ben er waarschijnlijk te dom voor 😄, vind het niet zo gebruiksvriendelijk.

 

AB6D7BDF-FC64-446F-B7A1-CF8D55B40AE9.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

OsmAnd heeft niet de meest intuitieve user interface .. maar het werkt wel ..

Als je de route hebt, doe je het volgende:

  • Menu > Kaart instellen (hamburger menu links onderaan)
  • Route selecteren
  • Sluiten
  • Navigatie (navigatie pijl naast hamburger menu)
  • Klik op getoonde track
  • Dan zie je het startpunt en eindpunt van de gekozen track. Als je aan het startpunt bent, kan je gewoon "Start" klikken en rijden. Als je niet aan het startpunt bent, moet je een punt toevoegen met "Huidige Positie" en kan je starten (mogelijk moet je nog even de volgorde aanpassen met het edit icoontje).

Dat ziet er dan als volgt uit:

image.png.69c823fa3a06ab4904b9066d02819fb3.png

 

Persoonlijk rijd ik eerst gewoon naar het startpunt (vb. met Waze) en selecteer ik daar de route in OsmAnd om ze te rijden. Ik rijd doorgaans ook in split screen OsmAnd en Waze omdat  Waze info heeft over camera's :)

Ik zou heel graag point-to-point navigatie hebben in de app, maar eerlijkheidshalve is daar nu absoluut geen budget voor. Van 'stap' naar 'stap' zou relatief gemakkelijk zijn omdat je dat als input aan Google kan geven, maar dan kiest hij zelf de route er tussen .. en dat is nu net niet de bedoeling.

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb de app ook eens gedownload. Ik zag dat je verwees naar OsmAnd, is dat persoonlijk de beste app voor GpXen, want ik heb bv ook al eens van Locus gehoord ( https://play.google.com/store/apps/details?id=menion.android.locus) en misschien zijn er nog andere.

Dan nog een andere verzoek. Nu dat de meeste smartphones AMOLED schermen hebben en donkere of zwarte themas de vraag of je de app ook met een donker/led vriendelijk thema kan voorzien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/6/2020 om 14:59, Goesting zei:

@Liquid Li0n en ik gaan morgen de Green Hell en 157 corners ritten uit deze app combineren (+- 265km). Laat maar weten indien interesse om mee te doen. Startpunt is in de buurt van Sankt Vith.

Wij hebben hem letterlijk gisteren gedaan! Had ik het geweten.. Fenomenaal ritje.

spacer.png

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe was het @Goesting? Commentje in de app, wordt heel erg geapprecieerd! 

@Thibaut De Winter bedankt voor de feedback! Foto goed bijhouden. "binnenkort" kan je die uploaden in de app :)

@Liquid Li0n die app ken ik niet. Ik gebruik zelf OsmAnd en die doet het goed bij mij. In de app, onder profile staat een tutorial hoe je het kan gebruiken.

Dark mode neem ik op, op de backlog. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/6/2020 om 19:02, Thibaut De Winter zei:

Wij hebben hem letterlijk gisteren gedaan! Had ik het geweten.. Fenomenaal ritje.

Dat verklaart de tandenknarsende is-het-weer-van-dat blikken van de locals! Heb zo'n vermoeden dat die, sinds de grenzen terug open zijn, de volle lading krijgen.

3 uren geleden, Daggie zei:

Hoe was het @Goesting? Commentje in de app, wordt heel erg geapprecieerd!

Schitterend, is een bekende streek. In beide ritten zit momenteel wel een stuk wegenwerken, wat bij de Green Hell snel opgelost was met een voor de hand liggende omweg, maar bij 157 corners moet je kiezen en gokken waar je terug de route kan volgen. Is een les voor de volgende keer: wegenwerken checken op Waze en alternatief uitwerken op voorhand. Ondanks een "vermijd deze weg"-knop in OsmAnd (met icoontje van wegenwerken!), had dat geen effect om die te herberekenen. Dus uiteindelijk moet ik die eens opnieuw rijden voor een uitgebreider oordeel, want nu hebben we het nogal rap afgehaspeld zonder de nodige terrassen of BBQ met napraten achteraf.

Ik had wel daags ervoor de tijd genomen om OsmAnd al helemaal juist af te stellen, wat ook geen sinecure is (app is nogal Spartaans). Doet er mij aan denken dat ik ook nog de instelling moet vinden om enkel afslagen (zoals in elke andere GPS) aan te geven, en niet een onnozele buigende pijl bij elke bocht die volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

User interface van OsmAnd is inderdaad niet geweldig .. Ik heb hierboven ergens wel de verschillende stappen opgesomd. Dagje op voorhand klaarzetten is inderdaad een goed idee. Ik ga die tutorial eens herschrijven en dat er dan ook effectief bij zetten.

Wegenwerken, kan ik weinig aan doen .. maar ik ga eens kijken of er geen API bestaat waarmee ik die kan aantonen op de kaart .. Ze nog eens rijden, lijkt me ook geen straf :)

Iets anders dat ik nog wil voorzien, is het combineren van routes .. Green Hell, 157 Corners, maar ook Best Of Luxembourg kan je perfect combineren .. Het wordt dan wel een rit van 470km binnendoor .. maar het kan wel :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja lijkt me een goed idee, het combineren van routes of zeggen in welke richting je moet rijden het het beste is zijn leuke extra tips 

ik moet zeggen, de unrestricted app gebruik je spijtig genoeg enkel voor de gpx te downloaden, zou knap zijn als je direct vanuit die app de route kan rijden maar dat is wel niet simpel.

zowel @Goesting als ik hadden het in OsmAnd ingeladen en @S2000BE die mijn co was had het in deze app ingeladen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myrouteapp.navigation en dat ging ook goed. hier is de gesproken navigatie wel beter MAAR is wel een betalende app. Ook Peter van Roadsters&Coupe gebruikt deze altijd en/of raad deze aan.

Maar voor het gratis gegeven is OsmAnd niet te kloppen tov LocusMaps en Myroute app. Enkel spijtig dat ze geen 3d weergave hebben en het dus ouderwets topview is en hij opmerkingen geeft zoals verkeersdrempel (soms nog handig) of flauwe bocht links of rechts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ja lijkt me een goed idee, het combineren van routes of zeggen in welke richting je moet rijden het het beste is zijn leuke extra tips 

ik moet zeggen, de unrestricted app gebruik je spijtig genoeg enkel voor de gpx te downloaden, zou knap zijn als je direct vanuit die app de route kan rijden maar dat is wel niet simpel.

zowel @Goesting als ik hadden het in OsmAnd ingeladen en @S2000BE die mijn co was had het in deze app ingeladen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myrouteapp.navigation en dat ging ook goed. hier is de gesproken navigatie wel beter MAAR is wel een betalende app. Ook Peter van Roadsters&Coupe gebruikt deze altijd en/of raad deze aan.

Maar voor het gratis gegeven is OsmAnd niet te kloppen tov LocusMaps en Myroute app. Enkel spijtig dat ze geen 3d weergave hebben en het dus ouderwets topview is en hij opmerkingen geeft zoals verkeersdrempel (soms nog handig) of flauwe bocht links of rechts...

Als je de app enkel gebruikt voor de GPX te downloaden, haal je er toch al iets uit he. Als je er op die manier plezier aan / door kan beleven, heeft de app zijn waarde al bewezen. Daarnaast heb ik de routes ook zelf kunnen rijden, dus heb ik me ook geamuseerd :) Dat geeft ook aan waarom ik wel graag comments / rating zie in de app: enerzijds weet ik wat leuk gevonden wordt en weten anderen welke de beste routes zijn. Anderzijds, weet ik de app geapprecieerd wordt.

Daarnaast kan je bv (op voorhand) al foto's, stops en de route bekijken.

Sinds recent, kan je ook recorden "bolleke-pijleke", dus dat is ook iets waar iemand added value uit kan halen.

En voor foto's van de Unrestricted Drives, kan je altijd op Instagram / Facebook terecht https://www.instagram.com/unrestricted.eu/;) 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ga tijdens mijn verlof (in september) es een paar routes rijden. Mooie aanvulling op de tomtom-routes. (al zijn die laatsten wel rechtstreeks naar de tomtom te laden)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
9 uren geleden, Goesting zei:

Kan je je eigenlijk inschrijven voor die Unrestricted Drives?

Die lijken inderdaad restricted. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/8/2020 om 14:28, Joske zei:

Ga tijdens mijn verlof (in september) es een paar routes rijden. Mooie aanvulling op de tomtom-routes. (al zijn die laatsten wel rechtstreeks naar de tomtom te laden)

Je kan toch alle GPX'en gewoon rechtstreeks in tomtom laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid