Ga naar inhoud

Unrestricted


Lefty

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, delou zei:

Geen flik(ker) gezien! Was dan ook in de week en geen vakantie periode.

 

1 uur terug, ir_fuel zei:

Heb dat zelf gedaan in 2014. Nergens iets gezien. Wel oppassen voor grote stenen op de baan :D 

Thanks, beiden.

Maar wat als je wél betrapt zou worden? Hoe harsh gaan ze daar dan met hun gummiknuppel zwaaien?

En hoe staan andere weggebruikers er tegenover? In Europa zie je b.v. enorme verschillen qua tolerantie bij medeweggebruikers, afhankelijk van 't land waar je rijdt. In de Spaanse Pyreneeën knallen op (zeer) snelle wijze levert daar, zelfs van de autoriteiten, nauwelijks enige reactie op. In de Franse Alpen of in Duitse heuvels hetzelfde doen en de semi-flik in de medeweggebruiker wordt wakker en die gaan je proberen sensibiliseren, hinderen, ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, gTa said:

En hoe staan andere weggebruikers er tegenover? In Europa zie je b.v. enorme verschillen qua tolerantie bij medeweggebruikers, afhankelijk van 't land waar je rijdt. In de Spaanse Pyreneeën knallen op (zeer) snelle wijze levert daar, zelfs van de autoriteiten, nauwelijks enige reactie op. In de Franse Alpen of in Duitse heuvels hetzelfde doen en de semi-flik in de medeweggebruiker wordt wakker en die gaan je proberen sensibiliseren, hinderen, ... 

Ik heb ene keer kwade reacties gehad toen ik daar een andere auto heb ingehaald. Voor de rest niks. Het was daar trouwens een pak kalmer rijden dan in Europa. Op Angeles Crest Highway echt geen kat tegengekomen, kilometers aan een stuk (route nummer 2)

Screenshot 2019-06-17 at 11.20.20.jpg

 

Het enige nadeel aan road trippen ginder als het is om te rijden hier, is dat je eigenlijk maar 1 verhuurbedrijf kan aanspreken om dat te doen, en dat is Hertz. Dat zijn de enigen die altijd wel iets van leuke auto's in hun aanbod hebben zonder dat het je 1K / dag moet kosten. Nadeel is dat het meestal lompe Amerikanen zijn. Heb 1 keer het geluk gehad een Corvette C6 te kunnen scoren, maar de andere keren was dat telkens een Camaro SS cabrio, en dat is toch wel vrij lomp materiaal.

Zoiets kunnen doen met een Boxster of Cayman moet de max zijn, maar dat is onbetaalbaar. Zelfs een Amerikaanse sportwagen is niet te betalen als het niet uit de Hertz catalogus komt. Dan betaal je je blauw aan huur en mag je 200km rijden ofzo. Bij Hertz is het unlimited mileage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unlimited mileage is inderdaad een must als je verschillende dagen gaat rijden. Je kan daar effectief Porsches en ander leuks huren, maar dan mag je er amper mee rijden. Kameraad heeft enkele jaren geleden een C63 AMG gehuurd en bij de afrekening was ik toch blij met mijn (toen oranje) Challenger. Wat wel leuk kan zijn, is een exotic in Las Vegas huren en dan Red Rock en Hooverdam doen. Ben zo eens met een Superleggera Spyder op pad geweest .. We hebben dit jaar getwijfeld om een Huracan te nemen, maar zijn dan uiteindelijk in de woestijn gaan spelen met een UTV .. wat ik een mega aanrader vind.

Wat de mede-weggebruikers betreft: veel begrip eigenlijk .. vele maakten speciaal plaats. Naar het schijnt, is de politie wel extreem streng als je "double yellows" overschrijdt.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks. Ben wat naar zo'n ervaringen op zoek, first hand experiences en geen "ik heb gehoord"-s en consoorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt allemaal wel mee daar. Ik heb in NY de chance gehad om een taxi chauffeur te hebben die even zot van auto's was al ik. Met het gevolg dat we op de Interstate 678 plus 180 (km/u) aan het gaan waren om toch maar die V8 te kunnen horen en beleven van zijn Crown Vic. Dit alles om 5uur s'ochtends op een zondag, ideaal!

Mijn vriendin hoort het niet graag, maar was toch een hoogtepunt van die reis [emoji16]

En volgens hem zijn ze vrij soepel, je moet nu wel niet beginnen zigzaggen tussen het verkeer.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet een tweede route in mijn appje gestoken:

image.png.932d30dd9740eeb50bdb6c91d72ebc8e.png

 

Deze focust op de meer toeristische highlights van Sequoia National Park (Moro Rock was mijn persoonlijke favoriet), maar er zijn ook wel heel mooie rijder-stukjes te vinden:

1560803739782-3.jpg

1560804076716-5.jpg

1560804390866-10.jpg

Na de highlights gaat het 2de deel echt, door de middle of nowhere, terug naar de bewoonde (-re) wereld. Een redelijk lang stukje waar je geen autopech wil .. geen GPS, geen data, absoluut niks :) Wel heel veel smalle en zeer bochtige stukjes. Je zag maximum 1 bocht verder, dus heel snel gaan was er ook niet bij .. Wel werken aan het stuur!

 

Voor de liefhebbers .. de gratis app:

iPhone: https://apps.apple.com/ng/app/unrestricted/id1446441973
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=be.bbconsulting.unrestricted

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren nog een route toegevoegd aan de app.. van California Hot Springs naar Kiava over Kern:

1561445824455-2019-06-05_17.45.41-10.jpg

1561445796040-2019-06-05_17.42.49-8.jpg

1561447718429-2019-06-05_18.20.24-last.j

 

Het initiele plan was om door Sherman Pass te rijden ... maar er lag sneeuw op de bergtoppen, dus we zijn terug naar beneden moeten rijden .. Met relatief weinig benzine en in de middle of nowhere .. Om dan in Kern (former gold-rush dorpje .. dat ze moeten verplaatsen hebben door de aanleg van een dam) en daar te kunnen tanken na 4 gefaalde bankkaart-pogingen. Uiteindelijk langs Isabelle Lake de weg opgepikt .. fantastische baantjes. Enorm rustig, super mooi, heuvelachtig. Persoonlijk heel erg van genoten. 

Dat rustig was eigenijk wel typerend voor deze route .. in California Hot Springs kom je niks tegen, met uitzondering van een eekhoorn met grootheidswaanzin .. nietwaar @delou :)

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

GTS Routes van Porsche bedoel je? GTS Routes wordt vervangen "Roads" van Porsche (enkel iOS). Er zijn nog wel andere apps ook.

Een groot verschil, moet de kwaliteit van de routes zijn. Ik heb GTS Routes ooit gebruikt en dat was echt wel een waste of time. De routes in Unrestricted zijn "curated", ie. gereden door iemand die meewerkt met Unrestricted. Als je gebruikers routes laat toevoegen, staat er binnenkort de E40 en de lokale kerktoren op. In dat curated gedeelte, worden ook stops aangegeven (met tekst en foto's) waar de mensen kunnen stoppen als ze daar zin in hebben (vb. een mooi vergezicht, een wijngaard, een abdij, ...). En de mensen die daar geen zin in hebben, rijden rustig (of minder rustig) verder. Mensen die een leuke route kennen, mogen die natuurlijk altijd voorstellen. En iedereen die ook kwaliteit wil en kan aanleveren, kan curator worden.  Maar het gaat wel op echte drivers-routes. Niet om Gumball-gewijs over de autostrade van de ene discotheek naar de andere te rijden.

Het is ook een hobbyproject he. Ik doe het omdat ik het graag doe en omdat ik zelf de nood had aan goeie, kwalitatieve routes. Ik heb nog veel ideeën voor de app, maar alles stap-voor-stap :)

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De laatste 2 routes van de trip naar de westkust staan ook online:

Death Valley: Minder driving road en meer focus op de toeristische aspecten. Anderszijds zeer apart om door zo'n landschap te rijden:

1562269705545-2019-06-06_08.59.30-3.jpg

1562270736101-2019-06-06_11.19.33-10.jpg

1562271157317-2019-06-06_12.08.28-15.jpg

 

Angeles Crest: Vermoedelijk 1 van de bekendste highways van California .. Speelt ook mee in talrijke (auto-related) films. En het was ook echt de moeite. Niet mijn absolute nummer 1 ginder (Route 33😍) , maar a close second. Met dank aan tips van @Wax-it.be voor de Tujuna-lus.

1562414230636-2019-06-10_13.24.55-2.jpg

1562414245760-2019-06-10_13.32.01-3.jpg

1562420358392-2019-06-10_14.30.05-6.jpg

 

Meer foto's in de (gratis) Unrestricted app. Dit was de laatste US route .. Later deze maand eens kijken wat Duitsland en Zwitserland te bieden hebben. Updates kunnen gevolgd worden op https://www.instagram.com/unrestricted.eu/, maar als het niemand stoort .. plaats ik hier ook af en toe wat foto's.

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Extreeem cool, zoooo bloody jaloers :inlove:  Ik zou het wel 't liefst met de moto doen, zeker ook Death Valley. :inlove:  Eén of andere subzero cool Harley, mag het zelfs zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hier even vragen... We moeten komende zondag onze zoon op kamp afhalen in Dour... We hebben wat extra tijd die we kunnen spenderen dus het idee was om met een leuke route er naartoe te rijden...

Iemand ervaring daar in de buurt?

Er zit daar zo een GTS Route van Porsche zag ik, ik vind ook wel een en ander van motoroutes op routeyou, maar misschien zijn er een aantal mensen hier die me even op weg kunnen zetten.

Moet daar om 16u zijn en we kunnen vertrekken bij ons in Kortemark om 12u... Ik zou denken tot rond kortrijk/doornik snelweg en dan een leuke route met wat stoppplaatsen aandoen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat @PJH wel raad weet, aangezien de eerste Wax-IT Rally de streek rond Doornik aandeed als ik mij niet vergis.

Zelf ik heb veel in de streek van Bernissart rondgereden. Het ligt er vol met bijzondere wegen, tussen oude kanalen en moerassen. Soms onnodig grootschalig aangelegd en daardoor jammer genoeg slecht onderhouden. Over het algemeen is er wel weinig verkeer. Als je wil stuur ik je enkele StreetView-beelden, maar een echte route heb ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/7/2019 om 12:03, gTa zei:

 Eén of andere subzero cool Harley, mag het zelfs zijn.

Lijkt mij de max! We hebben er ginder opvallend veel gezien eigenlijk.

 

Volgende week naar Duitsland, Zwitserland, ... more roads to come ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom is aanmelden enkel mogelijk met een google/facebook/twitter account?
ik heb een ongebruikte twitter account, geen sprake dat ik iedereen toegang geef tot mijn data op google/facebook

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanmelden via username / password staat op de todo-lijst .. maar momenteel is dat er nog niet. Er hebben nog al mensen naar gevraagd, dus ik moet daar voor zorgen!

Door in te loggen met Facebook / Google, heb ik trouwens geen toegang tot je data hoor. Dat kan je nalezen in de popup van Facebook / Google bij het aanmelden. Enige dat ik zie is je profielfoto en je emailadres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag hebben mijn vader en ik de route “road to Durbuy” gereden met 2 wagens.

Ondanks het slechte weer vanaf 15h hebben we ons kostelijk geamuseerd! [emoji1360]

f65de023203448e9617f48fb9280a25e.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet me plezier! Je mag de route altijd raten in de app hé! Bedoeling is, op termijn, ze in volgorde van rating te tonen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet me plezier! Je mag de route altijd raten in de app hé! Bedoeling is, op termijn, ze in volgorde van rating te tonen. 


Heb ik even gedaan!

Misschien is het trouwens ook interessant om niet alleen per quotering te kunnen rangschikken, maar ook op regio of land [emoji6].



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
27 minuten geleden, Ceke zei:

@Daggie

ik zag op instagram dat er een soort ‘map view’ bestaat ipv een lijst van routes. Kan het zijn dat ik dit voorlopig nog niet in de app kan zien? 

Zou inderdaad een handige feature zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/6/2019 om 11:26, ir_fuel zei:

Het enige nadeel aan road trippen ginder als het is om te rijden hier, is dat je eigenlijk maar 1 verhuurbedrijf kan aanspreken om dat te doen, en dat is Hertz. Dat zijn de enigen die altijd wel iets van leuke auto's in hun aanbod hebben zonder dat het je 1K / dag moet kosten. 

 

Op Miami AirPort in september hebben wij verschillende Corvettes zien staan bij Alamo, National en Dollar. Een 3 serie cabrio en een F type stond er ook. En ze kosten je geen 1k per dag. Bovendien heb je bij de meesten unlimited mileage. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@Ceke @CHARLE5 @Polygoon en al de rest uiteraard.

De mapview is nu live in iOS en Android. Release heeft redelijk veel langer geduurd dan gepland, omdat ik ook technische aanpassingen gedaan heb ..

Feedback altijd welkom op welke manier dan ook.

Momenteel bezig aan .. registratie via email :) Speciaal voor Autominded :)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid