Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

Op 11/4/2024 om 10:23, tuscani zei:

Er is een variant bijgekomen.

De LR RWD

Zou eens moeten bekijken welke batterij hij meekrijgt. dezelfde van de eerste RWD of degene van de LR AWD. (laadsnelheid, 100% laden, ...)

Want zo zie ik precies nog de LR AWD verdwijnen?

Naamloos.png.7f1c277c89874082a7a1172e545be57e.png

 

Dat was inderdaad ook een interessante optie geweest voor mij. Het verbruik / de range valt me bij de gewone toch lichtjes tegen, ondanks dat ik eigenlijk ruimschoots toe kom voor 90 % van mijn gebruik. Range anxiety zeker?

De boordcomputer geeft een gemiddelde aan van 165 Wh/km op een klein 3000 km, maar dat gaat natuurlijk enkel over het rijden zelf en dat wordt volgens mij zelfs lichtjes onderschat.

Als ik kijk naar mijn cijfers op Spritmonitor: 219,8 Wh/km . Daar wordt natuurlijk ook het verbruik in stand-by e.d. meegenomen, wat een serieus verschil geeft. Sentry staat slechts sporadisch aan, veel stadsverkeer en weinig autostrade, . . . .

Ondanks dat ik vaak lees dat het geen probleem is, zou ik er toch niet mee op skiverlof willen gaan denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei:

Dat was inderdaad ook een interessante optie geweest voor mij. Het verbruik / de range valt me bij de gewone toch lichtjes tegen, ondanks dat ik eigenlijk ruimschoots toe kom voor 90 % van mijn gebruik. Range anxiety zeker?

De boordcomputer geeft een gemiddelde aan van 165 Wh/km op een klein 3000 km, maar dat gaat natuurlijk enkel over het rijden zelf en dat wordt volgens mij zelfs lichtjes onderschat.

Als ik kijk naar mijn cijfers op Spritmonitor: 219,8 Wh/km . Daar wordt natuurlijk ook het verbruik in stand-by e.d. meegenomen, wat een serieus verschil geeft. Sentry staat slechts sporadisch aan, veel stadsverkeer en weinig autostrade, . . . .

Ondanks dat ik vaak lees dat het geen probleem is, zou ik er toch niet mee op skiverlof willen gaan denk ik.

Waarom zou het verbruik enkel met het rijden te maken hebben?

als je in je verbruiksgrafiek gaat kijken staat daar toch perfect  wat  je verbruik per categorie was, en hoe je eventueel zelfs zou kunnen besparen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, tuscani zei:

Waarom zou het verbruik enkel met het rijden te maken hebben?

als je in je verbruiksgrafiek gaat kijken staat daar toch perfect  wat  je verbruik per categorie was, en hoe je eventueel zelfs zou kunnen besparen?

 

Verkeerd uitgedrukt misschien. Dat verbruik van de bc gaat enkel over het verbruik terwijl je aan het rijden bent (dacht ik toch). Dus idd ook verwarming e.d. op dat moment, maar neemt het verbruik tijdens stilstand niet mee in zijn berekening. (Ik weet dat dit op het andere tabblad staat, maar om eenvoudig een gemiddelde verbruik / 100 km over het algemeen te zien, hou ik het bij in Spritmonitor). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei:

Verkeerd uitgedrukt misschien. Dat verbruik van de bc gaat enkel over het verbruik terwijl je aan het rijden bent (dacht ik toch). Dus idd ook verwarming e.d. op dat moment, maar neemt het verbruik tijdens stilstand niet mee in zijn berekening. (Ik weet dat dit op het andere tabblad staat, maar om eenvoudig een gemiddelde verbruik / 100 km over het algemeen te zien, hou ik het bij in Spritmonitor). 

Even gaan bekijken en je zal gelijk hebben, grafiek die ik bedoel is idd enkel tijdens het rijden, want tabblad ernaast is parkeren en daar heb ik ook 1.5% ofzo verbruik staan door het scherm te gebruiken tijdens het wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/4/2024 om 10:23, tuscani zei:

Er is een variant bijgekomen.

De LR RWD

Zou eens moeten bekijken welke batterij hij meekrijgt. dezelfde van de eerste RWD of degene van de LR AWD. (laadsnelheid, 100% laden, ...)

Want zo zie ik precies nog de LR AWD verdwijnen?

Naamloos.png.7f1c277c89874082a7a1172e545be57e.png

 

Is blijkbaar de batterij van de AWD LR.

Dus niet de BYD van de RWD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid