Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

Op 13/8/2022 om 10:28, tuscani zei:

Net een artikel gelezen dat de Y short range er ver zit aan te komen.  Rwd en 55kw batterij, met een prijs ergens in de 50k.

 

kWh

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, tuscani zei:

Ik dacht dat kWh de snelheid van het laden was en kW de grootte van de batterij?

Ik zou uw denkpatroon aanpassen 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Carlito zei:

Ik zou uw denkpatroon aanpassen 

Ik heb er geen verstand van.  Hij brengt me alleszins op vakantiebestemming en voorlopig ook al bijna halverwege thuis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, tuscani zei:

Ik heb er geen verstand van.  Hij brengt me alleszins op vakantiebestemming en voorlopig ook al bijna halverwege thuis.

 

Meer moet dat niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/8/2022 om 08:44, tuscani zei:

Ik dacht dat kWh de snelheid van het laden was en kW de grootte van de batterij?

Nein. 

In kW/h zou je de laadsnelheid kunnen uitdrukken. kWh is de opslagcapaciteit.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/15/2022 at 8:44 AM, tuscani said:

Ik dacht dat kWh de snelheid van het laden was en kW de grootte van de batterij?

Ik heb u dat hier al allemaal eens met handen en voeten uitgelegd. Lees die post eens opnieuw :D 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/8/2022 om 09:42, ir_fuel zei:

Ik heb u dat hier al allemaal eens met handen en voeten uitgelegd. Lees die post eens opnieuw :D 

Link eens, ben ook nog niet mee 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tommie zei:

Oei? :D 

Over de elektriciteitseenheden enzo, ik kan ze interpreteren als ik ze voor me zie maar kan ze zelf niet reproduceren in een uitleg.
Merk ik nu ook bij de offerte van m'n zonnepanelen en batterij :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
8 minuten geleden, Race7 zei:

Wel bizar dat deze 3000€ goedkoper is dan een model 3 met gelijkaardige aandrijflijn.

Zou dat niet te maken kunnen hebben met Giga factory Berlijn, die Model Y's produceert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Race7 zei:

Wel bizar dat deze 3000€ goedkoper is dan een model 3 met gelijkaardige aandrijflijn.

Volgens mij momenteel een promotie, om ze te lanceren. De LR is een maand na mijn bestelling ook 3000euro duurder geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, PJH zei:

Tesla staat normaal niet op onze fleet-lijst, dus helaas niet mogelijk

Hoewel ik de Polestar heb laten staan voor z'n rudimentaire interieur blijft Tesla toch nog steeds market leader in EV's qua laadsnelheid, bereik, etc.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, tuscani zei:

Volgens mij momenteel een promotie, om ze te lanceren. De LR is een maand na mijn bestelling ook 3000euro duurder geworden.

Zelfs aan 53000 blijft dat een koopje.  Zit er dik in dat dat onze nieuwe familiesleur wordt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Rabbit zei:

Zelfs aan 53000 blijft dat een koopje.  Zit er dik in dat dat onze nieuwe familiesleur wordt.

Heb je er al mee gereden?

Recent Model Y Performance getest, beste moment was toen ik hem terug gaf. Qua rijden veel liever de iX3 (rijgedrag, logica bediening) of Enyaq (afwerking, ruimte). De enige grote meerwaarde zit in de integratie met hun laadnetwerk.

En je moet kunnen leven met het publiek (WN en klanten). Tis speciaal, precies het BMW-publiek van 20j geleden (hun merk is superieur), overgoten met het idee dat ze de wereld verbeteren.

Nu, kan zijn dat ik te fanatiek Mercedes rijder ben en het vanuit mijn 'ivoren toren' niet begrijp.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal dat  laatste zijn.  Want sorry de enyaq heeft veel meer plastiek binnenin en zijn laadruimte is veel kleiner......

 

En neen ik ben geen die zegt dat tesla superieur is, maar ik heb eerder het omgekeerde bij veel mensen. Dat ze tesla continue willen afbreken en vergelijken met dacia indertijd bij wijze van spreken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, tuscani zei:

Het zal dat  laatste zijn.  Want sorry de enyaq heeft veel meer plastiek binnenin en zijn laadruimte is veel kleiner......

 

En neen ik ben geen die zegt dat tesla superieur is, maar ik heb eerder het omgekeerde bij veel mensen. Dat ze tesla continue willen afbreken en vergelijken met dacia indertijd bij wijze van spreken. 

 

Heb het niet op jou hoor Tusc, is hoe ik de sfeer in de showroom ervaarde. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Corneel zei:

Heb het niet op jou hoor Tusc, is hoe ik de sfeer in de showroom ervaarde. 😉

weet ik hoor. 😉

waar ben je geweest?  ik in sint martens latem en vond de sfeer daar gewoon. wat gepensioneerden die eens kwamen kijken en eens een gezin met kinderen.  ik heb met die anderen die daar rondlopen dan ook geen zaken, die mogen doen en denken wat ze willen. denk dat zoiets ook serieus moment en persoon gebonden is. Mijn ontvangst was bv heel sociaal, direct info gekregen en uitleg, iets wat bij audi compleet omgekeerd was. ( daar moest ik precies eerst mijn rekeningstand laten zien, voor dat ze offertes wilden maken) Het grappige was zelfs dat in Zwitserland ik quasi van elke tesla rijder een handje kreeg, toen ze ons kruisten. (beetje zoals de motards :D ) er hangt dus wel idd een beetje een cultuur rond.

 

vond gewoon je vergelijk met de skoda vreemd, want ik had compleet het omgekeerde. minder ruimte, gevoeligere afwerking. de mensen die nu eens meerijden, verschieten ook dat ik zoveel plaats heb in vergelijking met de vorige. Zelfs mijn vader vond dat tablet tof en zo zuiver als instrumentenbord toen hij deze week eens meereed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/8/2022 om 09:05, Tommie zei:

Nein. 

In kW/h zou je de laadsnelheid kunnen uitdrukken. kWh is de opslagcapaciteit.

Ook niet correct. In kWh/h zou je laadsnelheid kunnen uitdrukken, zelfde element in teller en noemer valt weg en zo komen we tot kW, de grootheid waarmee we laadsnelheid uitdrukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, glennvc zei:

Ook niet correct. In kWh/h zou je laadsnelheid kunnen uitdrukken, zelfde element in teller en noemer valt weg en zo komen we tot kW, de grootheid waarmee we laadsnelheid uitdrukken.

 

Correct! Laadsnelheid is een vermogen. En vermogen P = U x I. 

Dus hoe hoger het Voltage van de batterij, hoe sneller je zal kunnen laden. Daarom zijn 800V EVs beter. 

Wil je met een 400V even snel laden, dan zal je de stroomsterkte moeten verhogen (verdubbelen!) en dat brengt al snel meer warmte overlast met zich mee, waardoor je bij gelijke laadsnelheid een lager laadrendement zal hebben bij een 400V.

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid