Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, Corneel zei:

Heb je er al mee gereden?

Recent Model Y Performance getest, beste moment was toen ik hem terug gaf. Qua rijden veel liever de iX3 (rijgedrag, logica bediening) of Enyaq (afwerking, ruimte). De enige grote meerwaarde zit in de integratie met hun laadnetwerk.

En je moet kunnen leven met het publiek (WN en klanten). Tis speciaal, precies het BMW-publiek van 20j geleden (hun merk is superieur), overgoten met het idee dat ze de wereld verbeteren.

Nu, kan zijn dat ik te fanatiek Mercedes rijder ben en het vanuit mijn 'ivoren toren' niet begrijp.

Dat van die wereldverbeteraars en “we zijn de beste” sfeer, daar volg ik je wel in. Het is best speciaal... 

Maar objectief gezien moet mijn madam straks haar c5 vervangen (bestellen eind dit jaar) door een een ev. Diezelfde c5 biedt ons nu een koffer aan van 700l waar enkel een Kodiaq over gaat en nog een paar enkelingen. We zouden dat graag behouden.

Conclusie: als ik een grote ev moet nemen en rijgedrag (komende van een comfortbak pur sang) laag op de prio lijst staat, Dan kom ik idd uit op een Model Y, ook omdat we daarmee op reis willen kunnen gaan (tesla laad netwerk)

Enyaq is ook grote kanshebber. Ix3 gaan we niet doen want die zal aan een modelwissel zitten tegen ergens 2023. 

We zien wel tegen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez hopla nog eene die zegt dat tesla niet goed bolt. :D ( rijgedrag laag, op niveau citroen c5)

ik zal dan blind en gevoelloos zijn zeker, want rij er even graag mee dan met de Q7. Sally vertelde gisteren nog tijdens een snelwegrit dat ik met deze agressiever/sneller rij dan met de q7. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, tuscani zei:

Allez hopla nog eene die zegt dat tesla niet goed bolt. :D ( rijgedrag laag, op niveau citroen c5)

ik zal dan blind en gevoelloos zijn zeker, want rij er even graag mee dan met de Q7. Sally vertelde gisteren nog tijdens een snelwegrit dat ik met deze agressiever/sneller rij dan met de q7. 

Ik zeg toch nergens dat dat slecht rijdt, in tegendeel: ik zeg dat - komende van een c5 - mijn eisen niet te hoog liggen qua rij eigenschappen.

Ik vind een Y zeker niet slecht rijden. Maar wel wat “ongepast” bij het type wagen. Ik vind hem vrij hard, snedig rijden voor een SUV. Iets wat past bij een Model 3 maar niet bij een Y. Het voelt bijna hyperactief aan voor zo een groot ding, in die zin dat ik hem op de snelweg wat onrustig vind. Een iX3 rijdt een pak homogener vind ik.

Wel vind ik het nog altijd qua looks een zeer rare auto. Soms vind ik hem ok, meestal vind ik het een te fel opgelbazen Model 3.

Maar dat het overall de beste in zijn klasse is, dat staat vast. En dus nogmaals: als we een c5 hebben nu ga ik niet janken over de looks. Ik vind ze allebei uhm … speciaal 😅

En een Q7 .. dat is een boot en niets dan een boot. Ik denk dat er veel leuker rijdt dan zo’n zeecontainer 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/8/2022 om 23:37, Rabbit zei:

Dat van die wereldverbeteraars en “we zijn de beste” sfeer, daar volg ik je wel in. Het is best speciaal... 

Maar objectief gezien moet mijn madam straks haar c5 vervangen (bestellen eind dit jaar) door een een ev. Diezelfde c5 biedt ons nu een koffer aan van 700l waar enkel een Kodiaq over gaat en nog een paar enkelingen. We zouden dat graag behouden.

Conclusie: als ik een grote ev moet nemen en rijgedrag (komende van een comfortbak pur sang) laag op de prio lijst staat, Dan kom ik idd uit op een Model Y, ook omdat we daarmee op reis willen kunnen gaan (tesla laad netwerk)

Enyaq is ook grote kanshebber. Ix3 gaan we niet doen want die zal aan een modelwissel zitten tegen ergens 2023. 

We zien wel tegen dan.

Voor het laadnetwerk moet je ondertussen geen Tesla meer nemen hé. Vrienden van ons zijn met hun EQC alweer op vakantie geweest naar het Zuiden van Frankrijk, en het Noorden van Spanje en ze hebben op geen enkel moment problemen gehad om te laden. 

Ik heb noch met de Model Y, noch met de iX3, noch met de Enyaq gereden, dus over rijplezier kan ik niets zeggen. Qua look and feel staat voor mij de Enyaq op de eerste plaats. Al vanaf de voorstelling vond ik dat een heel mooie auto. Ondertussen heb ik al een aantal keren met andere Skoda's gereden, en telkens was dat een aangename ervaring, omdat ze goed rijden, en mooi zijn afgewerkt binnen. 

De enige argumenten om toch voor de Model Y te kiezen, zijn de constante software-updates, het betere multimedia-systeem, en de Autopilot.

Maar, mijn keuze zou toch voor de veel mooiere Enyaq gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Voor het laadnetwerk moet je ondertussen geen Tesla meer nemen hé. Vrienden van ons zijn met hun EQC alweer op vakantie geweest naar het Zuiden van Frankrijk, en het Noorden van Spanje en ze hebben op geen enkel moment problemen gehad om te laden. 

Ik heb noch met de Model Y, noch met de iX3, noch met de Enyaq gereden, dus over rijplezier kan ik niets zeggen. Qua look and feel staat voor mij de Enyaq op de eerste plaats. Al vanaf de voorstelling vond ik dat een heel mooie auto. Ondertussen heb ik al een aantal keren met andere Skoda's gereden, en telkens was dat een aangename ervaring, omdat ze goed rijden, en mooi zijn afgewerkt binnen. 

De enige argumenten om toch voor de Model Y te kiezen, zijn de constante software-updates, het betere multimedia-systeem, en de Autopilot.

Maar, mijn keuze zou toch voor de veel mooiere Enyaq gaan. 

Met laadnetwerk heb ik t meer over de stabiliteit van de palen. Daar kan een Ionity nog niet aan. Fastned is dan weer wel ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, BMWMB zei:

Voor het laadnetwerk moet je ondertussen geen Tesla meer nemen hé. Vrienden van ons zijn met hun EQC alweer op vakantie geweest naar het Zuiden van Frankrijk, en het Noorden van Spanje en ze hebben op geen enkel moment problemen gehad om te laden. 

Ik heb noch met de Model Y, noch met de iX3, noch met de Enyaq gereden, dus over rijplezier kan ik niets zeggen. Qua look and feel staat voor mij de Enyaq op de eerste plaats. Al vanaf de voorstelling vond ik dat een heel mooie auto. Ondertussen heb ik al een aantal keren met andere Skoda's gereden, en telkens was dat een aangename ervaring, omdat ze goed rijden, en mooi zijn afgewerkt binnen. 

De enige argumenten om toch voor de Model Y te kiezen, zijn de constante software-updates, het betere multimedia-systeem, en de Autopilot.

Maar, mijn keuze zou toch voor de veel mooiere Enyaq gaan. 

Maar wel een stuk duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, d_s zei:

Maar wel een stuk duurder.

Wat in feite voor de gemiddelde EV-rijder geen argument is, behalve wanneer je op vakantie gaat. En da's ook geen 10 keer per jaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Tommie zei:

Wat in feite voor de gemiddelde EV-rijder geen argument is, behalve wanneer je op vakantie gaat. En da's ook geen 10 keer per jaar.

 

? Ik heb het niet over rijbereik maar over de prijs:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Kan je niet laden bij u thuis, of op het werk?

 

1 uur terug, Tommie zei:

Ik ook.

Een gemiddelde EV-rijder heeft snelladen énkel nodig op vakantie.

Ik had het over het prijsverschil met de aankoop van de skoda niet over het laden. Om deze nu met de y te vgl moet je in de skoda de zwaardere batterij aantikken en nog enkele opties. Dan zit je snel aan 10k duurder dan de Y en dat vind ik dan veel voor de looks. Laden zou ik thuis doen en is voor mij geen reden om niet te kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, d_s zei:

Maar wel een stuk duurder.

de enyaq tegenover de Y?

ik kwam op 65K ofzo de Y op 73K

 

edit, je vergelijkt met de sr Y nu. dan is het idd voordeel voor de Y.

de coupe enyaq is wel een ferme kist, de lelijke kont is daarmee weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/8/2022 om 16:02, BMWMB zei:

Voor het laadnetwerk moet je ondertussen geen Tesla meer nemen hé. Vrienden van ons zijn met hun EQC alweer op vakantie geweest naar het Zuiden van Frankrijk, en het Noorden van Spanje en ze hebben op geen enkel moment problemen gehad om te laden. 

 

en hoeveel appjes en routemaps hebben ze moeten gebruiken? of doet de mercedes dat ook zoals tesla?

Want dat is volgens mij toch nog altijd het voordeel van tesla? Dat ze zelf berekenen en u naar de sc sturen, waar ik precies van anderen hoor dat ze zelf moeten kijken en zoeken? ik was heel content dat ik niets nodig had van al die zaken op reis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Nee, elke EV doet dat hoor. De ene misschien beter dan de andere, dat kan zeker.

Vrijdag wel gemerkt dat een iX3 wat snel panikeert. Grimbergen - Spa had ongeveer 50% gebruikt. Terugrijden met een omweg zouden we niet toekomen en gaf de navi aan om bij te laden. Tijdens het eten bij geladen maar uiteindelijk nog 25% over toen we aankwamen en maar 8% geladen :D 

Kameraad was wel heel content, rijbereik van 400km naar de Ardennen via de snelwegen aan 125, dat is al netjes.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Monterey Jack zei:

Vrijdag wel gemerkt dat een iX3 wat snel panikeert. Grimbergen - Spa had ongeveer 50% gebruikt. Terugrijden met een omweg zouden we niet toekomen en gaf de navi aan om bij te laden. Tijdens het eten bij geladen maar uiteindelijk nog 25% over toen we aankwamen en maar 8% geladen :D 

Kameraad was wel heel content, rijbereik van 400km naar de Ardennen via de snelwegen aan 125, dat is al netjes.

Hier ook meer en meer vertrouwen in bereik.  Zondag terug  een rit van 330km ( heen en terug ardennen,dus puur autostrade) gedaan aan 125 acc. Vertrokken met 93% en terug thuis met 19% . 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/8/2022 om 23:37, Rabbit zei:

Dat van die wereldverbeteraars en “we zijn de beste” sfeer, daar volg ik je wel in. Het is best speciaal... 

Maar objectief gezien moet mijn madam straks haar c5 vervangen (bestellen eind dit jaar) door een een ev. Diezelfde c5 biedt ons nu een koffer aan van 700l waar enkel een Kodiaq over gaat en nog een paar enkelingen. We zouden dat graag behouden.

Conclusie: als ik een grote ev moet nemen en rijgedrag (komende van een comfortbak pur sang) laag op de prio lijst staat, Dan kom ik idd uit op een Model Y, ook omdat we daarmee op reis willen kunnen gaan (tesla laad netwerk)

Enyaq is ook grote kanshebber. Ix3 gaan we niet doen want die zal aan een modelwissel zitten tegen ergens 2023. 

We zien wel tegen dan.

Als dat je prioriteiten zijn, waarom dan geen Kia EV6 of Hyundai Ioniq 5?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Parsifal zei:

Als dat je prioriteiten zijn, waarom dan geen Kia EV6 of Hyundai Ioniq 5?

Omdat die toch wel een pak kleiner zijn dan de C5?

En tbh, ik ben niet overtuigd vd looks van een EV6. Wel hard benieuwd naar de EV9. Dat ziet er wel de ideale opvolger uit. Onze kinderen worden er ook niet kleiner op de komende jaren. Ik vrees dat zo'n EV6 echt te klein gaat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rabbit zei:

Omdat die toch wel een pak kleiner zijn dan de C5?

En tbh, ik ben niet overtuigd vd looks van een EV6. Wel hard benieuwd naar de EV9. Dat ziet er wel de ideale opvolger uit. Onze kinderen worden er ook niet kleiner op de komende jaren. Ik vrees dat zo'n EV6 echt te klein gaat zijn.

Daar zou je van verschieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een EV6 nu ook niet je van het. Onlangs mee gereden, hij voelt erg "gewoon" aan. Ook infotainment is matig (niet veel beter dan van de niro). 

Verbruik ook aan de hoge kant. Laadsnelheid wel dik OK.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid