Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, Rabbit zei:

Omdat die toch wel een pak kleiner zijn dan de C5?

En tbh, ik ben niet overtuigd vd looks van een EV6. Wel hard benieuwd naar de EV9. Dat ziet er wel de ideale opvolger uit. Onze kinderen worden er ook niet kleiner op de komende jaren. Ik vrees dat zo'n EV6 echt te klein gaat zijn.

Dan zou ik ze toch maar eens in real life gaan bekijken.

Ioniq5 en vermoedelijk de EV6 zijn groter dan mijn huidige XC60... De kinderen hebben achteraan belachelijk veel ruimte.

Ze zijn ook een serieus pak breder dan een C5 of Enyaq. die laatse was echt te smal voor 3 kinderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Parsifal zei:

Dan zou ik ze toch maar eens in real life gaan bekijken.

Ioniq5 en vermoedelijk de EV6 zijn groter dan mijn huidige XC60... De kinderen hebben achteraan belachelijk veel ruimte.

Ze zijn ook een serieus pak breder dan een C5 of Enyaq. die laatse was echt te smal voor 3 kinderen.

Ik heb t voornamelijk over de koffer. XC60:505 liter. Een c5 varieert van 580-720 liter … 

Ik denk niet dat een EV6 daar aan geraakt. Daarom dat ik zo curieus ben nr die EV9.

Maar idd naarmate ze ouder worden wordt de achterruimte ook wel belangrijk. Ons oudste vraagt nu al wanneer we een auto kopen met 3 rijen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/9/2022 om 11:50, Rabbit zei:

Omdat die toch wel een pak kleiner zijn dan de C5?

En tbh, ik ben niet overtuigd vd looks van een EV6. Wel hard benieuwd naar de EV9. Dat ziet er wel de ideale opvolger uit. Onze kinderen worden er ook niet kleiner op de komende jaren. Ik vrees dat zo'n EV6 echt te klein gaat zijn.

hmm, voorlopig zie ik er toch niet veel in. Heeft meer weg van een bus, en dan heb ik liever de eqv.

301658565_5547194611970636_3719409299021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

hmm, voorlopig zie ik er toch niet veel in. Heeft meer weg van een bus, en dan heb ik liever de eqv.

301658565_5547194611970636_3719409299021

of de kodiaq 😛

Ik snap je wel ze, maar het is toch mijn vrouw die kiest. Het mag dan best praktisch zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Rabbit zei:

of de kodiaq 😛

Ik snap je wel ze, maar het is toch mijn vrouw die kiest. Het mag dan best praktisch zijn. 

tuurlijk, maar het is te zien tegen welke prijs. :D

vanaf een bepaald bedrag, wil het oog ook wel nog wat.  en als het echt praktisch moet zijn, denk ik dat de evq daar een uitblinker in is, of de id. bus. die zouden dan mijn voorkeur hebben.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tuscani zei:

tuurlijk, maar het is te zien tegen welke prijs. :D

vanaf een bepaald bedrag, wil het oog ook wel nog wat.  en als het echt praktisch moet zijn, denk ik dat de evq daar een uitblinker in is, of de id. bus. die zouden dan mijn voorkeur hebben.

 

 

 

Ik snap je hoor. Maar het is en blijft onze auto niet 🙂 Er is een budget te besteden, net zoals we dat met die Citroen gedaan hebben. En dan speelt de ratio soms meer mee dan de looks. Ik weet dat 3/4 van Vlaanderen status en présence mee nemen bij de keuze van hun bedrijfswagen, wij helaas niet 😛

Maar toegegeven, ik ga me wat meer proberen te moeien bij haar volgende keuze 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik snap je hoor. Maar het is en blijft onze auto niet 🙂 Er is een budget te besteden, net zoals we dat met die Citroen gedaan hebben. En dan speelt de ratio soms meer mee dan de looks. Ik weet dat 3/4 van Vlaanderen status en présence mee nemen bij de keuze van hun bedrijfswagen, wij helaas niet 😛

Maar toegegeven, ik ga me wat meer proberen te moeien bij haar volgende keuze 😛 

dacht dat het een priveaankoop was. Als het bedrijfswagens zijn, is het idd gewoon kiezen naar comfort, gebruiksgemak, met zo weinig mogelijk opleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, tuscani zei:

dacht dat het een priveaankoop was. Als het bedrijfswagens zijn, is het idd gewoon kiezen naar comfort, gebruiksgemak, met zo weinig mogelijk opleg.

Vandaar die C5 hoe raar dat ding ook is van looks 🤣 Served us pretty well tot nu toe. Al de overschot van het budget vloeit terug als loon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Onze Y had deze morgen schrik van de abarth. ( ofwel had hij grootheidswaanzin) 😂

Staan naast elkaar in de garage en op mijn scherm kreeg ik dit te zien   :D

20220914_201215.thumb.jpg.7d1129a4858268d5c32eff2439d2d905.jpg

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De Y krijgt nieuwe kleurtjes als hij in Duitsland gemaakt is. Een mooier iets bleker zilvergrijs en ook mooier donkerder bordeaux ipv het toch wat hevige rood. 

h66y0tqb6n78.jpg

wj1yuyfbx19m.jpg

 

De zitting achteraan is ook iets langer gemaakt, er komt een hoedenplank in de koffer en de vering iets minder stug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zijn die kleuren enkel voor de EU en t midden oosten dachtek. Enkel Giga Berlin heeft de hardware om die metaalkleuren te maken blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, DDke zei:

Dat grijs is knap, en dat rood ook eigenlijk. Maar de Y doet het niet voor mij…

Voor mij eigenlijk ook niet maar als ik hem dan zo zie staan heb ik twijfels..

tesla_model_y__2_.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, maar voor mij ènkel zo, is dat een dik hok.
 

Het is zelfs de enige Tesla die ik mooi kan vinden. De 3 is echt een drama vind ik, de S een rip off Jaguar XF en de X… Neen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 13/12/2022 om 10:37, tuscani zei:

De Y RWD, staat blijkbaar in bosjes te koop bij tesla gent. In alle kleuren zo mee te nemen.

 

Is dan ook echt wel een zot koopje he. Welke auto koop je voor 50.000€ die zo compleet en competent is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/12/2022 om 07:01, Rabbit zei:

Is dan ook echt wel een zot koopje he. Welke auto koop je voor 50.000€ die zo compleet en competent is ?

Ik weet niet of "compleet" de beste omschrijving is, want er zijn veel kleine pietluttige details die een klassieke autobouwer implementeert en Tesla uit besparende motieven net niet implementeert. Maar ik begrijp wel wat je wil zeggen. De praktische vorm, goeie EV, tof om nog eens prijzen rond de 50k te zien ipv per definitie richting 100k of meer. Is inderdaad interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Logic zei:

Ik weet niet of "compleet" de beste omschrijving is, want er zijn veel kleine pietluttige details die een klassieke autobouwer implementeert en Tesla uit besparende motieven net niet implementeert. Maar ik begrijp wel wat je wil zeggen. De praktische vorm, goeie EV, tof om nog eens prijzen rond de 50k te zien ipv per definitie richting 100k of meer. Is inderdaad interessant.

Welke details bedoel je?

( uit nieuwsgierigheid)

Ze leren wel continue bij, zo is er sinds de update deze week,  een venster bij gekomen op het scherm, waar je je verbruik  en km´s ( dagteller en totaal)  kan zien . Dat moest je vroeger ook altijd gaan zoeken in een of ander menu. Ook is er Apple play toegevoegd.  ( gebruik ik wel niet)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, tuscani zei:

Welke details bedoel je?

( uit nieuwsgierigheid)

 

Pietluttige details denk ik, gaande van opbergvakjes, haakjes, bedieningsknopjes, knoppen met snelkoppelingen, interieur opties, prullen en eigenlijk ook geen prullen... het heeft jaren geduurd voordat een Model 3 afwateringskanaaltjes had voor de achterklep, en ik heb het idee dat de klassieke constructeurs iets meer op dat soort details letten of die ervaring alleszins meedragen en laten zien. Enfin, om dan voor 50k zo'n auto afleveren is wel chapeau natuurlijk. Ik zou bijvoorbeeld liever een iX3 hebben (ik denk minder in functie van EV metrics als ik een auto kies)... maar ik merk dat het prijsverschil er ook wel is. 🙈  "Compleet" associeer ik alleszins niet met Tesla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Logic said:

Pietluttige details denk ik, gaande van opbergvakjes, haakjes, bedieningsknopjes, knoppen met snelkoppelingen, interieur opties, prullen en eigenlijk ook geen prullen... het heeft jaren geduurd voordat een Model 3 afwateringskanaaltjes had voor de achterklep, en ik heb het idee dat de klassieke constructeurs iets meer op dat soort details letten of die ervaring alleszins meedragen en laten zien. Enfin, om dan voor 50k zo'n auto afleveren is wel chapeau natuurlijk. Ik zou bijvoorbeeld liever een iX3 hebben (ik denk minder in functie van EV metrics als ik een auto kies)... maar ik merk dat het prijsverschil er ook wel is. 🙈  "Compleet" associeer ik alleszins niet met Tesla.

Is toch typisch aan Amerikaanse wagens? Het enige verschil is dat je die vroeger nooit kocht hier omdat ze fiscaal te zwaar werden afgestraft, maar bij een EV heb je dat probleem niet.

Een Mustang V8 kost ook "geen hol" in vergelijking met een Europese V8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Logic zei:

Pietluttige details denk ik, gaande van opbergvakjes, haakjes, bedieningsknopjes, knoppen met snelkoppelingen, interieur opties, prullen en eigenlijk ook geen prullen... het heeft jaren geduurd voordat een Model 3 afwateringskanaaltjes had voor de achterklep, en ik heb het idee dat de klassieke constructeurs iets meer op dat soort details letten of die ervaring alleszins meedragen en laten zien. Enfin, om dan voor 50k zo'n auto afleveren is wel chapeau natuurlijk. Ik zou bijvoorbeeld liever een iX3 hebben (ik denk minder in functie van EV metrics als ik een auto kies)... maar ik merk dat het prijsverschil er ook wel is. 🙈  "Compleet" associeer ik alleszins niet met Tesla.

opbergvakken genoeg, net zoals haakjes en interieurlichtjes overal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid