Ga naar inhoud

LEZ in Europe, hoe werkt het?


The Swede

Aanbevolen berichten

2 hours ago, DDke said:

Blijf je dan altijd op de parking? :D

Ja, dat is gezonder. Al es in A'pen rondgelopen? Iedereen loopt daar met een keelziekte rond! 😷

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/23/2019 at 9:53 AM, Speedhunter said:

Een tip: in Santiago is er heel veel smog

Uit Spanje blijf ik ook weg.

(eigenlijk blijf ik uit elke plek weg waar Hollanders naartoe getrokken worden 🤔)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

k Zal voor daar ook een vignet kopen.

Goed bedoeld: ze bannen zelfs dieselwagens

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Speedhunter said:

Goed bedoeld: ze bannen zelfs dieselwagens

Stad naar mijn hart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch straf eigenlijk dat je met deze auto's van minder dan 10 jaar oud niet meer binnen mag. Toch zeer zuur voor mensen die in het centrum wonen en geen nieuwe van doen hebben of zich het niet kunnen permiteren. https://autofans.be/nieuws/overheid/43718-5-dieselrakkers-die-niet-meer-welkom-zijn-antwerpen-vanaf-2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Ambi said:

Toch straf eigenlijk dat je met deze auto's van minder dan 10 jaar oud niet meer binnen mag. Toch zeer zuur voor mensen die in het centrum wonen en geen nieuwe van doen hebben of zich het niet kunnen permiteren. https://autofans.be/nieuws/overheid/43718-5-dieselrakkers-die-niet-meer-welkom-zijn-antwerpen-vanaf-2020

Ik denk dat mijn pug vanaf 2020 er ook niet meer in mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Jupke said:

Ik denk dat mijn pug vanaf 2020 er ook niet meer in mag.

Net nog eens nagekeken want dat was al een hele tijd geleden dat ik dat gedaan had. Ik mag er blijkbaar tot 2024 in. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de einkels uit het stadscentrum te hebben gejaagd, gaan ze ook de mensen het stadscentrum uitjagen? 

Zo wordt het wel “leefbaar” 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk een verschil in toelating tussen een benzine en een diesel met dezelfde Euro norm? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Is er eigenlijk een verschil in toelating tussen een benzine en een diesel met dezelfde Euro norm? 

Ja. Euro 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/3/2019 om 10:30, The Swede zei:

Dat betekent dus dat je in Belgie je auto in elke stad moet registeren voor je er binnen kan rijden... ? 😲

(In Antwerpen kom ik gelukkig niet, maar wel in MEchelen, Brussel, Gent, etc)

 

Voor zover ik weet wel ja. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Na de einkels uit het stadscentrum te hebben gejaagd, gaan ze ook de mensen het stadscentrum uitjagen? 

Zo wordt het wel “leefbaar” 😂

enkel de hippies, studenten en migranten zullen nog in het centrum van grote steden willen wonen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Bouncing Bullet said:

Ja. Euro 4.

Ge zijt me kwijt.

Of ik een Euro 4 benzine of diesel rij, heeft dus geen belang? Of de brandstof doet er wel toe?

Want ik hoor iedereen steeds spreken over "de diesels gaan niks meer waard zijn" of "ik mag met mijn diesel t Stad niet meer in" 🤔

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Ge zijt me kwijt.

Of ik een Euro 4 benzine of diesel rij, heeft dus geen belang? Of de brandstof doet er wel toe?

Want ik hoor iedereen steeds spreken over "de diesels gaan niks meer waard zijn" of "ik mag met mijn diesel t Stad niet meer in" 🤔

 

Heeft wel belang... 

Screenshot_20190325-161448.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Ambi zei:

Toch straf eigenlijk dat je met deze auto's van minder dan 10 jaar oud niet meer binnen mag. Toch zeer zuur voor mensen die in het centrum wonen en geen nieuwe van doen hebben of zich het niet kunnen permiteren. https://autofans.be/nieuws/overheid/43718-5-dieselrakkers-die-niet-meer-welkom-zijn-antwerpen-vanaf-2020

Klopt, mijn vrouw haar auto heeft ook de PSA 1.6D en is aangeschaft 11-2010 en kreeg toen zelfs nog 3% ecopremie.... maar mag volgend jaar de grote steden niet meer in. Totaal afgeschreven dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot zijn die LEZ's eigenlijk. Want als je naar bvb de "autoluwe" zone die ze in Gent hebben gemaakt, dan maakt die niet echt veel uit want je parkeert toch op de Kouter of zo en wandelt van daar de stad in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, The Swede zei:

Hoe groot zijn die LEZ's eigenlijk. Want als je naar bvb de "autoluwe" zone die ze in Gent hebben gemaakt, dan maakt die niet echt veel uit want je parkeert toch op de Kouter of zo en wandelt van daar de stad in.

kaart-lez_499x355.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid