Ga naar inhoud

2020 Volvo polestar 2


tuscani

Aanbevolen berichten

https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/configurator/534EDPI1E00072800RF8000_00000001150__1150#summary

Aangezien er een configurator bestaat en je kan bestellen (levering 2020) mag er een topic bij nieuwe wagens vermoed ik?

2 elektromotoren (achter- en vooras), Vermogen 300 kW / 408 pk, Koppel 660 Nm

Bereik doel: 500 km (WLTP)

Batterijen: 78 kWh in 27 modules

0 tot 100 Kilometer per uur : 4,7 sec

prijs begint vanaf 59000€

default.jpg?market=be&client=ccapi&w=256

 

default.jpg?market=be&client=ccapi&w=256

 

default.jpg?market=be&client=ccapi&w=256

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat is lelijk.

...

Maar 't is 't prille begin, misschien moet ik het tijd geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind em wel meevallen, op de achterlichten na. 
Staat ook wel heel hoog op zn poten, precies wat cross country / all road achtig. 🤔

In ieder geval wel een waardig alternatief naast een Tesla, met een leuker interieur imo (trouwens ook geheel veganistisch 😀

maxresdefault.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Davidk zei:


Staat ook wel heel hoog op zn poten, precies wat cross country / all road achtig. 🤔

 

 

 

 

Komt door het batterijpakket zeker. Dat zou ook de reden zijn waarom de V40 geen opvolger krijgt, geen plaats voor batterijen zonder verhoogde vloer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, walter said:

Komt door het batterijpakket zeker. Dat zou ook de reden zijn waarom de V40 geen opvolger krijgt, geen plaats voor batterijen zonder verhoogde vloer. 

Ik bedoel veel bodemvrijheid, hij zou een verlaging van 7-10 centimeter kunnen gebruiken lijkt me. 
Tis zo'n beetje een vreemde coupe sedan die graag toch wat SUV wil zijn? 

 

5e4c6fe0-c339-11e8-b2f9-3e8a126b153c

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 3 maanden later...

Interieur is sjiek, maar het exterieur vind ik maar niks, met die platte lange koffer. can't help it, maar doet me denken aan een corolla liftback van de jaren '80.

het logo is dan weer dat van citroen, met 1 van de pijltjes op zijn kop en een beetje gedraaid. 

xgvyxcbb1sdo.jpg.cddd61ed7dabd553bef37621071ad702.jpg

 

1984_Toyota_Corolla_DX_liftback_at_550601_Miles.thumb.jpg.d729412882424498b343111888c97d64.jpg

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/20/2020 at 5:44 AM, Joske said:

Toen ik die profiel foto zag was mijn eerste idee 'een nieuwe Saab'.

Da's geen belediging. :)

 

Die coupe ziet er echt wel knap uit. 't Is alleen dat de prijs zo ronduit belachelijk is voor iets dat per definitie zielloos rijdt en net genoeg kofferruimte biedt voor twee doosjes lucifers. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Lotuzzz said:

Mja, wat verwacht je dan!

van een hardcore sportwagen die je enkel voor het plezier gebruikt, kan ik een kleine bagageruimte begrijpen. Maar dit is een grote coupe en dan mag ik toch genoeg ruimte verwachten voor mijn bagage voor de vakantie naar het Zuiden?

 

* Waar ik al niet geraak want dit ding zal om de 27 botten een paar uur aan de pries moeten hangen 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/21/2020 at 9:06 AM, The Swede said:

van een hardcore sportwagen die je enkel voor het plezier gebruikt, kan ik een kleine bagageruimte begrijpen. Maar dit is een grote coupe en dan mag ik toch genoeg ruimte verwachten voor mijn bagage voor de vakantie naar het Zuiden?

 

* Waar ik al niet geraak want dit ding zal om de 27 botten een paar uur aan de pries moeten hangen 😕

Is de coupé geen hybride? (als je Polestar 1 bedoelt)

aangepast door yvesken
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 20/2/2020 om 06:44, Joske zei:

Toen ik die profiel foto zag was mijn eerste idee 'een nieuwe Saab'.

De voorste raamstijl in het zwart maakt er inderdaad iets Saabs van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wat op een beetje Citroën, Opel, Peugeot, Audi (koplampen)... in de blender gegooid.

Ik loop er niet echt warm van, maar op het eerste zicht krijg ik ook niet meteen kotsneigingen. Benieuwd of het IRL ook zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:fp: 

image.png.d5694dee23880f4e32d955f0fdfa7baa.png

Wié-o-wie met ook maar een greintje zin/oog voor vormgeving keurt dat goed? :cry: 
Zo'n details kunnen me extreem hard storen, dat is onafgewerkt, snelsnel erdoor gejast.

Vreselijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

:fp: 

image.png.d5694dee23880f4e32d955f0fdfa7baa.png

Wié-o-wie met ook maar een greintje zin/oog voor vormgeving keurt dat goed? :cry: 
Zo'n details kunnen me extreem hard storen, dat is onafgewerkt, snelsnel erdoor gejast.

Vreselijk.

Lap

 

Weer een gevalletje van "what has been seen..."

 

BEDANKT @gTa

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Lap

 

Weer een gevalletje van "what has been seen..."

 

BEDANKT @gTa

Graag gedaan.

De beste op dat vlak is en blijft toch de i8, waarvan de cloaca net niet op maximale rek staat om die Porsche 991 te gaan baren. :sick: 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, gTa said:

:fp: 

image.png.d5694dee23880f4e32d955f0fdfa7baa.png

Wié-o-wie met ook maar een greintje zin/oog voor vormgeving keurt dat goed? :cry: 
Zo'n details kunnen me extreem hard storen, dat is onafgewerkt, snelsnel erdoor gejast.

Vreselijk.

Chinezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

:fp: 

image.png.d5694dee23880f4e32d955f0fdfa7baa.png

Wié-o-wie met ook maar een greintje zin/oog voor vormgeving keurt dat goed? :cry: 
Zo'n details kunnen me extreem hard storen, dat is onafgewerkt, snelsnel erdoor gejast.

Vreselijk.

Viel mij ook direct op.

Lijkt mij dat ze op het laatste de motorkap nog hebben aangepast voor betere aero, en het de moeite niet vonden om de rest te herzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid