Ga naar inhoud

2020 Volvo polestar 2


tuscani

Aanbevolen berichten

tja ik denk dat de aerodynamica het grootste probleem is. die grote grille lijkt mij allesbehalve aerodynamisch en de hoekige vorm doet hem ook geen goed.

Daarmee is hij ziek in hetzelfde bedje dan andere wagens (jaguar, audi, mercedes), een beetje te veel richting 'suv coupe', dus te weinig aerodynamisch.

met een prima laadnetwerk (zoals fastned in NL) zou het allemaal geen probleem zijn maar nu kan je met zo'n wagen niet deftig door frankrijk, spanje, italie... rijden.

Heb sinds kort een model 3, moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik daar voor gekozen heb, afgezien sommige typische tesla kwaaltjes. 

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Afgezien van het design (en dat is smaak) weer een fabrikant die faalt om Tesla van de troon te stoten.

Ik lees die DN-review toch anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, PieterA zei:

Cd is 0,278.

Ik neem aan dat je Cw bedoelt, maar dat is een relatief getal wat niet zoveel zegt zonder het frontaal oppervlak erbij te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die cw is ongeveer 20% hoger dan die van een model 3? 
Verbruik op de snelweg zal ook 15-20%  hoger liggen.

Een model 3 is natuurlijk erg laag, dat heeft ook nadelen (een oude mens geraakt er nooit uit). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag eentje in het wild tegen gekomen. Mooi gelijnde wagen, met een knappe kont. Staat mooi breed vond ik. Enkel wat hoog op zijn poten. Het is precies een allroad.

Valt me op dat ze dat wel meer dien bij elektrische wagens. Heeft dat een reden? Ik zou denken lager leggen voor de weerstand te verkleinen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een hoger model kan men de batterijen makkelijker kwijt. Zeker als het platform niet van in den beginne specifiek voor EV ontworpen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. De polestar2 staat als ik me niet vergis op het platform waar ook de XC40 gebruik van maakt.

En daarom wil Volvo ook geen kleine modellen meer maken (kleine hatchback) -> voorlopig niet evident om alles weg te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Bompa zei:

 

En daarom wil Volvo ook geen kleine modellen meer maken (kleine hatchback) -> voorlopig niet evident om alles weg te stoppen.

Maar vooral enkel modellen die ze wereldwijd kunnen verkopen, een kleine hatchback is dan misschien wel hier populair, maar op andere belangrijke markten helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook onlangs in the flesh gezien, ne witte (metallic?). Verraste me positief! Ziet er helemaal niet verkeerd uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 25/8/2020 om 23:44, gTa zei:

Ook onlangs in the flesh gezien, ne witte (metallic?). Verraste me positief! Ziet er helemaal niet verkeerd uit!

Idem, onlangs eentje op de E40 gespot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoop loopt goed.

Sinds eind augustus zijn de leveringen begonnen. Tempo is nu iets van een 15-20 verkopen/week en stijgt nog steeds.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/9/2020 om 07:27, Rabbit zei:

Ik heb er nog geen gezien, maar ik vind de Model 3 tot nu toe de mooiste. Ik kan me moeilijk vinden in de styling van die zweedse achterkant.

je gaat je mening herzien denk ik. De polestar valt heel goed mee langs achter. Heel knap met die lichten en wat brede heupen.  De kleine tesla is voor mij net het lelijke kleine broertje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 9/14/2020 at 8:35 PM, tuscani said:

je gaat je mening herzien denk ik. De polestar valt heel goed mee langs achter. Heel knap met die lichten en wat brede heupen.  De kleine tesla is voor mij net het lelijke kleine broertje. 

Idem hier, ik vind de Polestar 2 veruit de mooiste van de 2. Zowel interieur als exterieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid