Jeroen_M5 1.329 Geplaatst: 22 september 2021 Delen Geplaatst: 22 september 2021 Vorige week ook met de dual motor testgereden en ik vond het een zeer aangename auto qua rijden. Een sportmodel moet je niet verwachten maar het rijdt wel zeer degelijk en komt goed van zijn plaats. Interieur was mooi met het glazen dak, de houtinleg en het centrale scherm. Ik had alleen mijn twijfels bij het microvezeldoek-achtige materiaal op het dashboard en de deuren. Voelde wat cheap aan en gaat snel vuil worden vrees ik. De range ging met onze rijstijl sneller achteruit dan dat er kilometers bijkwamen op de odometer, dus dat zal vooral in de winter toch een zorg zijn denk ik. De testrit was vastgelegd via de showroom in Gent en daar hebben ze geen dedicated parkeerplaats voor de testrit auto . Die stond op een zebrapad op ons te wachten terwijl er een flik foto's van aan het maken was. 5 minuten later stap ik in en komt onze vriend op mijn raam kloppen, want hij wou de boete op mij schrijven als chauffeur . Na wat discussie met de verkoper is hij het dan toch afgetrapt en ging hij de boete naar de firma doorsturen. Blijkbaar vragen ze al lang om een parkeerplaats, maar geraakt dat niet in orde. Wat doet die showroom op die plaats, denk ik dan. Gent... 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoKe 308 Geplaatst: 22 september 2021 Delen Geplaatst: 22 september 2021 lol, idd ... ik snap ook niet waarom die daar in centrum Gent zitten ... ze willen ook een boutique-car-shop zijn Het interieur in leder is iig al een pak beter dan de standaard afwerking, maar in die prijscategorie verwacht je toch een net iets betere algemene afwerking. Versta me niet verkeerd he, 't is niet slecht ... maar ook niet premium. Ik was naar die testrit vertrokken met de gedachte van als em bevalt dan bestel ik er eentje, en al tijdens de testrit wist ik al snel 'dit wordt em niet'. Hij is niet slecht, en ook niet waauw ... gewoon goed en wreed saai. Mijn XC90 T8 voelt minstens even dynamisch , maar die blinkt dan wel uit in alles waarvoor hij dient. Anyway ... de testrit met de XC40 P8 die op hetzelfde platform staat beviel veel beter dus die besteld (morgen of overmorgen zou hij moeten aankomen in de garage) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.325 Geplaatst: 22 september 2021 Delen Geplaatst: 22 september 2021 Hadden jullie ook het gevoel dat die net iets te hard geveerd was? De XC40 rijdt toch een stuk comfortabeler? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoKe 308 Geplaatst: 22 september 2021 Delen Geplaatst: 22 september 2021 2 uren geleden, Bompa zei: Hadden jullie ook het gevoel dat die net iets te hard geveerd was? De XC40 rijdt toch een stuk comfortabeler? Neen niet echt. Is me niet echt opgevallen iig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.325 Geplaatst: 23 september 2021 Delen Geplaatst: 23 september 2021 Ik zal gewoon te verwend zijn met mijn containerschip Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.870 Geplaatst: 23 september 2021 Delen Geplaatst: 23 september 2021 Oud worden hé 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.710 Geplaatst: 23 september 2021 Delen Geplaatst: 23 september 2021 Ik kijk wel uit naar de Polestar 3 en die precept Bovenstaande wordt volgens mij een bangelijke kist Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.325 Geplaatst: 24 september 2021 Delen Geplaatst: 24 september 2021 Mij lijkt dat Polestar (eens ze wat reserve opgebouwd hebben) meer en meer zich visueel zal los positioneren van Volvo. Wat op zich niet slecht is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 1.991 Geplaatst: 28 april 2022 Delen Geplaatst: 28 april 2022 Geen facelift maar een update, blijkbaar. Ik verschiet ervan dat men dat allemaal softwarematig kan aanpakken. Polestar 2 krijgt update met focus op duurzaamheid, technologie en design Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, licht toe: "Ons duurzaamheidsteam heeft de materialen en processen voor de productie van Polestar 2 opnieuw bekeken en updates geïntroduceerd die de impact op het klimaat verminderen en de traceerbaarheid van materialen van deze veelgeprezen wagen verbeteren. Dit zijn belangrijke toevoegingen aan de manier waarop we wagens tijdens hun levensduur kunnen verbeteren - niet alleen met functionaliteit en designupdates, maar ook met aandacht voor duurzaamheid en de CO2-voetafdruk." De samenwerking tussen Polestar en Circulor biedt nu ook blockchain-traceerbaarheid van mica, naast kobalt dat al getraceerd wordt in Polestar 2-batterijen. Dankzij die blockchain-technologie kan Polestar risico mineralen traceren van bron tot eindproduct. De batterij in de Polestar 2 Standard Range Single Motor heeft een verbeterde celchemie die een hogere capaciteit biedt (nu 69 kWh). Dit leidt tot een grotere actieradius (nu tot 474 km WLTP), sneller opladen (nu tot 130 kW gelijkstroom) en een hoger motorvermogen (170 kW). De aluminiumbasis die de batterijbehuizing van alle versies draagt, zal een CO2e-reductie van 750 kg per auto opleveren. Dit dankzij de beslissing om het aluminium voor dit onderdeel uitsluitend te halen bij smelterijen die hernieuwbare energie gebruiken. Fredrika Klarén, hoofd duurzaamheid bij Polestar, zegt: "In onze programma-updates willen we verbeteringen doorvoeren die snel een positief effect op duurzaamheid kunnen hebben, in plaats van de traditionele facelifts halverwege de cyclus. Productoptimalisatieprogramma's zijn gebruikelijk in de auto-industrie, maar bij Polestar kiezen we voor een bredere aanpak, waarbij we deze programma's ook combineren met CO2-reductieprogramma's.” "Een eerste pilootproject waarbij het aluminium in de wielen wordt vervangen door koolstofarm aluminium dat wordt geproduceerd met hernieuwbare energie is inmiddels opgestart. We verwachten dat dit in de tweede helft van het jaar voor Polestar 2 zal leiden tot een vermindering van 600 kg CO2e per wagen. Samen met de verbeteringen aan het aluminium in de accubak, verwachten we een totale reductie van ongeveer 1.350 kg per wagen." Designdetailupdates geven alle Polestar 2-varianten een nieuwe uitstraling. De strategie van Polestar voor zijn interieurmaterialen is om meer hernieuwbare, recyclebare en gerecyclede materialen te gebruiken, en om altijd een optie voor veganistische bekleding te bieden. In de Polestar 2 is nu optioneel een verbeterde meer duurzame Nappa lederen bekleding beschikbaar. "Wij eisen dat al het leer dat in Polestar-producten wordt gebruikt, voldoet aan de strengste normen op het gebied van dierenwelzijn en de Vijf Vrijheden*, en daarnaast volledig traceerbaar en chroomvrij is", aldus Fredrika Klarén. "Een nieuwe leerleverancier, Bridge of Weir, voldoet aan onze eisen**." De volledige omvang van het ontwerp en de functie-updates omvatten: Nieuwe exterieurkleuren: Space (vervangt Void) en Jupiter (vervangt Moon) Magnesium is nu de standaardkleur zonder kosten Nieuwe designs voor de standaard 19-inch en optionele 20-inch wielen Nieuwe Zink-kleur voor geventileerde nappalederen bekleding (vervangt Barley), leverbaar met nieuwe Light Ash-deco (vervangt Reconstructed Wood) Afneembaar zonnescherm voor het glazen panoramadak (ook verkrijgbaar in de Polestar Extra's webshop vanaf mid-juni 2022 voor alle Polestar 2 wagens met glazen dak) De performance software upgrade met een maximaal vermogen van 350 kW en 680 Nm is nu inbegrepen in het Performance Pack in Europa De warmtepomp (inbegrepen in het Plus Pack) heeft een verbeterd optimaal temperatuurbereik, nu tussen -7°C en 25°C Geavanceerd cabinefilter en verbeterde sensor voor stofdeeltjes in het interieur met nieuwe app voor in de wagen die de verbetering van de buitenluchtkwaliteit in de cabine kwantificeert (Plus Pack) Bestellingen voor de vernieuwde Polestar 2-varianten zijn nu open op Polestar.com met een verwachte oplevering vanaf september 2022. Polestar 2 version Prijs (incl handover) Long range Dual motor 55.900 € Long range Single motor 51.900 € Standard range Single motor 47.900 € *Vrijheid van honger en dorst door onmiddellijke toegang tot vers water en een voeding die de gezondheid en de kracht ten goede komt. Bevrijding van ongemak door het verstrekken van een passende omgeving, met name onderdak en een comfortabele rustplaats. Vrijheid van pijn, verwondingen of ziekte door preventie of snelle diagnose en behandeling. Vrijheid om (de meeste) normale gedragingen te vertonen door te zorgen voor voldoende ruimte, passende voorzieningen en gezelschap van soortgenoten. Vrijheid van angst en leed door te zorgen voor omstandigheden en behandeling die psychisch lijden voorkomen. ** Bridge of Weir, een Schotse leverancier van leder, werkt met nevenproducten uit ethisch verantwoorde bronnen. Het door Bridge of Weir geleverde leer is op het hoogste niveau gecertificeerd door de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN, met 100% traceerbaarheid. Hun gepatenteerde circulaire productieproces vermindert de koolstofuitstoot en is gecertificeerd volgens het Gold-niveau van de Leather Working Group, 's werelds toonaangevende milieucertificering voor de leerproductie-industrie. Een chroomvrije productiemethode maakt gebruik van natuurlijke bronnen van probiotica, enzymen, plantaardige polymeren, en plantaardige of synthetische looistoffen voor het looien en behandelen. In de hele toeleveringsketen worden grasland- en regeneratieve landbouwpraktijken toegepast. Polestar press release Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 28 april 2022 Delen Geplaatst: 28 april 2022 Op 22/9/2021 om 10:52, Jeroen_M5 zei: Vorige week ook met de dual motor testgereden en ik vond het een zeer aangename auto qua rijden. Een sportmodel moet je niet verwachten maar het rijdt wel zeer degelijk en komt goed van zijn plaats. Interieur was mooi met het glazen dak, de houtinleg en het centrale scherm. Ik had alleen mijn twijfels bij het microvezeldoek-achtige materiaal op het dashboard en de deuren. Voelde wat cheap aan en gaat snel vuil worden vrees ik. De range ging met onze rijstijl sneller achteruit dan dat er kilometers bijkwamen op de odometer, dus dat zal vooral in de winter toch een zorg zijn denk ik. De testrit was vastgelegd via de showroom in Gent en daar hebben ze geen dedicated parkeerplaats voor de testrit auto . Die stond op een zebrapad op ons te wachten terwijl er een flik foto's van aan het maken was. 5 minuten later stap ik in en komt onze vriend op mijn raam kloppen, want hij wou de boete op mij schrijven als chauffeur . Na wat discussie met de verkoper is hij het dan toch afgetrapt en ging hij de boete naar de firma doorsturen. Blijkbaar vragen ze al lang om een parkeerplaats, maar geraakt dat niet in orde. Wat doet die showroom op die plaats, denk ik dan. Gent... Gent is nog erger dan Molenbeek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roger 143 Geplaatst: 23 december 2022 Delen Geplaatst: 23 december 2022 Collega heeft zo’n BST 270 in bestelling staan, dus mijn aandacht werd nog eens naar de configurator getrokken. Ik erger mij zo hard aan de beperkte configuratie mogelijkheden. Kon dat Plus-pakket nu niet wat opgesplitst worden? Een pano dak boeit mij niet, en getinte ruiten al helemaal niet. Maar als je de andere opties in dat pakket wil heb je gewoon geen keuze. Ik wil gewoon kunnen kiezen wat ik wil zonder opgezadeld te zitten met allerlei dingen die ik helemaal niet wil Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.351 Geplaatst: 23 december 2022 Delen Geplaatst: 23 december 2022 Boomer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.855 Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 14 hours ago, Roger said: Collega heeft zo’n BST 270 in bestelling staan, dus mijn aandacht werd nog eens naar de configurator getrokken. Ik erger mij zo hard aan de beperkte configuratie mogelijkheden. Kon dat Plus-pakket nu niet wat opgesplitst worden? Een pano dak boeit mij niet, en getinte ruiten al helemaal niet. Maar als je de andere opties in dat pakket wil heb je gewoon geen keuze. Ik wil gewoon kunnen kiezen wat ik wil zonder opgezadeld te zitten met allerlei dingen die ik helemaal niet wil Dat maakt het productieproces veel gemakkelijker / goedkoper. Zo doet Tesla het ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.466 Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 Alle merken zullen daar wat meer naar schuiven. Zeker met de kabelboomproblemen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roger 143 Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 Ik snap gewoon de relatie niet tussen een panoramisch dak en verwarmd stuurwiel, of de Harman Kardon. Geen probleem dat er zaken gebundeld worden, als er maar een logica achter zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.466 Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 'Luxe' opties. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.855 Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 1 hour ago, Roger said: Ik snap gewoon de relatie niet tussen een panoramisch dak en verwarmd stuurwiel, of de Harman Kardon. Geen probleem dat er zaken gebundeld worden, als er maar een logica achter zit. Ze doen daar wel studies over. Als ze zien dat 90% van de mensen die X neemt, ook Y neemt, hoewel dat niks met mekaar te maken heeft dan is het afwegen of het feit dat 10% niet blij is erger is dan een versimpeld productieproces omdat je minder permutaties moet kunnen aanbieden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.774 Geplaatst: 3 februari 2023 Delen Geplaatst: 3 februari 2023 Deze week in Zaventem een Polestar 2 meegekregen bij Hertz. Laten we met het positieve beginnen: het rijdt redelijk goed voor een EV. Redelijk natuurlijk. De laatste die ik reed was een VW ID.4 en dat vond ik echt voor geen meter rijden. Ik hoor dikwijls positieve commentaren over de power en snelheid van die dingen en kan me ook indenken dat voor mensen die uit een normale kist komen, de krachtontplooien hier “waw” is. Ben je een krachtige wagen gewend, dan is het aangenaam, zonder indrukwekkend te zijn. De uitrusting vond ik heel volledig, de afwerking stevig en proper, maar voor die prijs verwacht ik wel een luxueuzer gevoel dan stof en zwarte plastic. Een streepje hout en wat leder zou echt wel mogen. De afknapper: Het rijbereik. Ik ben van Zaventem via Leuven naar de Limburg gereden en terug. 211km aan normale snelheden zonder ooit het optrekvermogen te hebben getest. Ik ben vertrokken met “450km” rijbereik en terug gekomen met 150km… je kan dus realistisch 250km rijden voor je weer moet gaan laden. Da's echt wel te weinig om practisch te zijn. (vooral omdat ik nog es beperkt werd tot laden met de Shell pass. Maar daarover zet ik elders direct mijn bevindingen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 9.994 Geplaatst: 3 februari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2023 de shellpass is net een pass waarmee je bijna elke (zo niet elke) laadpaal in belgie kan gebruiken. en als bemerkingen bij je "verbruik" 211km + 150km is 361km, wat niet slecht is, aangezien je veel autostrade gedaan hebt. Waarom realistisch 250km? ga je met je gewone wagen ook al tanken wanneer hij nog 1/3 vol is? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.170 Geplaatst: 3 februari 2023 Delen Geplaatst: 3 februari 2023 9 minuten geleden, The Swede zei: Deze week in Zaventem een Polestar 2 meegekregen bij Hertz. Laten we met het positieve beginnen: het rijdt redelijk goed voor een EV. Redelijk natuurlijk. De laatste die ik reed was een VW ID.4 en dat vond ik echt voor geen meter rijden. Amai, en ik vond een i4 veel meer natuurlijk rijden dan een Polestar2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 9.994 Geplaatst: 3 februari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2023 gisteren op tv een reclame gezien van de polestar2. En het is al met de fl viel me op. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 806 Geplaatst: 3 februari 2023 Delen Geplaatst: 3 februari 2023 11 minuten geleden, tuscani zei: gisteren op tv een reclame gezien van de polestar2. En het is al met de fl viel me op. En RWD/AWD ipv FWD/AWD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.855 Geplaatst: 3 februari 2023 Delen Geplaatst: 3 februari 2023 2 hours ago, Lotuzzz said: Amai, en ik vond een i4 veel meer natuurlijk rijden dan een Polestar2 i4 =/= ID4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.170 Geplaatst: 3 februari 2023 Delen Geplaatst: 3 februari 2023 19 minuten geleden, ir_fuel zei: i4 =/= ID4 Ja ik kan lezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 4 februari 2023 Delen Geplaatst: 4 februari 2023 19 uren geleden, Luv4DLM zei: En RWD/AWD ipv FWD/AWD En betere koeling batterijpack dus hogere efficiëntie. Stevige update toch, ik ben er wel benieuwd naar wat dat in de praktijk gaat brengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.