Ga naar inhoud

Audi C8 RS6 Avant


Audi S8

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Audi S8 zei:

Nope.

Jij weet precies meer ? ;)

Gewoon de 4.0 V8 zoals de C7 maar dan met iets meer vermogen dus ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid valt ondanks de OPF ook goed mee.
Net in de vlog van Misha gehoord, das verdorie niet slecht met die OPF.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RS6, 1 vd enige Audi's die ik echt de moeite vind, dikke comfortabele breaks met veel power zijn ze goed in, en het design van de C8 leent zich enorm voor het concept.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt inderdaad terug een dik spel... Nog steeds V8 of gaan ze verder naar beneden?
Klinkt als een V8.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Bouncing Bullet said:

Het geluid valt ondanks de OPF ook goed mee.

Opf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Carlito zei:

Ottopartikelfilter

 

Roetfilter voor benzine

en dat is nu verplicht ofzo?
En kan zijn gevolgen hebben voor de sound...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, een katalysator filtert geen stofdeeltjes maar veroorzaakt/induceert een scheikundig proces waarbij CO (koolstofmonoxide), NOx (stikstofoxiden) en HC (koolwaterstof) worden geöxideerd tot o.m. CO² (koolstofdioxide), H²O (waterdamp) en zuivere N² (stikstof).

Door de benzines de laatste 10 jaar (pakt) ook rechtstreeks te gaan inspuiten met hele hoge drukken én mogelijks ook door beter te gaan meten (alles als gevolg van dat absurde streven om personenauto's zo extreeem "gezond" te maken) blijkt dat ook benzinemotoren micropartikels uitstoten, die niet gefilterd worden door wat er tot nu toe in een uitlaat zit. (Tot zover dat gedemoniseer van de diesel, dus, alsof de benzines die ze ons opsolferden zoveel gezonder waren...). En daarvoor is nu die OPF verplicht sinds dit jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een katalysator versnelt reakties tussen moleculen die in principe wel kunnen maar die (veel) te traag gaan. Dus als ge CO ziet als halfverbrande naft dan zorgt die katalysator ervoor dat die alsnog helemaal verbrandt tot CO2.

Bij mijn weten werkt dat in een auto alleen op gassen. Zogauw het over 'micropartikels' gaat is er sprake van klontjes van veel moleculen die aaneenhangen en als een katalysator daar al iets aan kan doen dan heeft die de tijd niet. Daarvoor dienen filters dan weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, The Swede zei:

Dus een oude naft is properder 

Niet noodzakelijk, meestal niet zelfs. 

34 minuten geleden, The Swede zei:

(Dus een oude naft) stoot geen partikels uit. :)

Minder roetpartikels: ja. 

Géén partikels: nee. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Dus een oude naft is properder want stoot geen partikels uit. :)

Alles wat geen directe injectie heeft.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26 mars 2019 om 20:26, Bouncing Bullet zei:

Het geluid valt ondanks de OPF ook goed mee.

Genoeg vb van opf en goede sound imho 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, William Blake zei:

Genoeg vb van opf en goede sound imho 

De R8 met opf in stand is een negatief vb imho

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/3/2019 om 05:12, Stancke zei:

Wordt inderdaad terug een dik spel... Nog steeds V8 of gaan ze verder naar beneden?

Ik denk niet dat de pk-oorlog al ten einde is, dus misschien de versie uit de Urus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid