Ga naar inhoud

Mijn ideale ardennenrit is X-km lang


PJH

Mijn ideale ardennenrit is X-km lang  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. Mijn ideale ardennenrit is X-km lang

    • 200
      15
    • 210
      5
    • 220
      4
    • 230
      2
    • 240
      2
    • 250
      8
    • 260
      2
    • 270
      1
    • 270+
      8


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Rijd je dan zo vaak mis? :D 

Valt wel mee denk ik, te lang op terrasjes zitten is waarschijnlijk een groter probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat vind ik net het leuke aan deze rondrit en dus PJH zijn rondritten. Dat het nog draait om het rijden. Dus laat ons dat graag zo behouden. Vele rondritten zijn eerder om te netwerken en/of te eten en dan wat van A naar B te cruisen ipv deftig en wat vlotter te rijden...

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Liquid Li0n zei:

dat vind ik net het leuke aan deze rondrit en dus PJH zijn rondritten. Dat het nog draait om het rijden. Dus laat ons dat graag zo behouden. Vele rondritten zijn eerder om te netwerken en/of te eten en dan wat van A naar B te cruisen ipv deftig en wat vlotter te rijden...

de ARD is rijden én een lukraak terrasje én tanken in Lux én aanschuiven voor vlees vanop een BBQ met een te klein rooster én offline zeveren... in één.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het daarom zonde dat de 200km de meeste stemmen heeft...sommige moeten 200km énkel rijden naar de startplaats, voornamelijk autostrades, om daar dan slechts 200km op mooie baantjes te toeren om dan terug 200km op de autostrade huiswaarts te keren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/3/2019 om 11:47, Mayonaise zei:

Ik vind 200km echt goed voor een ARD.

Waarom:

* ik probeer met de vermoeiendste auto te komen voor zoveel mogelijk rijplezier 

* ik stop graag aan terrassen

* ik trek graag foto's

* ik doe graag een praatje met de deelnemers

* het is al een verre verplaatsing

* daarnaast zou op zaterdag ook aangenamer zijn :D 

Pas op, ik doe ook graag 300km+ tour, maar niet op zo'n 'groepsgebeuren' waar je dan nog 'op tijd' aan de BBQ plaats moet geraken. Voor mij is de ARD niet alleen rijden.

EIgenlijk klopt dat wel.

I'm in for mayolo.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/29/2019 at 11:47 AM, Mayonaise said:

Ik vind 200km echt goed voor een ARD.

Waarom:

* ik probeer met de vermoeiendste auto te komen voor zoveel mogelijk rijplezier 

* ik stop graag aan terrassen

* ik trek graag foto's

* ik doe graag een praatje met de deelnemers

* het is al een verre verplaatsing

* daarnaast zou op zaterdag ook aangenamer zijn :D 

Pas op, ik doe ook graag 300km+ tour, maar niet op zo'n 'groepsgebeuren' waar je dan nog 'op tijd' aan de BBQ plaats moet geraken. Voor mij is de ARD niet alleen rijden.

Dit.

Rijden ja, maar ook socializen, en op tijd naar huis kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk denk ik er ook wel beetje zo over...

Maar aan de andere kant denk ik dat er aan het format van de ARD waarop toch veel aanhangers zijn niets moet veranderen.

Misschien is het een idee @PJH om een tweede editie te doen op een zaterdag zonder BBQ... En dan eventueel wat vroeger starten zo combineer je de wensen van een paar mensen. 

Rit hou je hetzelfde :D

En voor de lange rit richting startpunt zou er eigenlijk gewoon op een paar plaatsen in BE moeten afgesproken worden en dan samen rijden. Is toch ook nog altijd iets leuker dan alleen naar daar sjeezen...

En voor Pieter-Jan niet teveel werk erin steken en eigenlijk enkel maar een verkenningsrit voor eventuele hindernissen en klaar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefst niet langer maken dan hij al was 😁

- Kortrijk - Eupen => 225km
- 200km raggen en nog altijd stressen dat we te laat zouden aankomen op de BBQ :oops:
- Stavelot - Kortrijk => 245km

Ik zou liever wat meer op het gemak kunnen eten, want vaak is het rap rap wat eten en drinken omdat ik mij de terugrit ferm ontzie.

Er is ook een groot verschil in vermoeidheid tussen 750km in een MX-5 NA en 750km in een F80 M3 😛

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/29/2019 at 9:45 AM, Lotuzzz said:

Te laat is eigenlijk op tijd. Dan moet je niet wachten :D

Beetje zoals de ARD zelf. Ofwel als eerste vertrekken, of als laatste :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg @PJH wanneer doe jij een laatste verkenning van de ARD rit??? Is dat afhaspelen voor obstakels of echt nog elk punt en afstand opnieuw controleren?

Zou dat leuk zijn met wat volgauto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

Zeg @PJH wanneer doe jij een laatste verkenning van de ARD rit??? Is dat afhaspelen voor obstakels of echt nog elk punt en afstand opnieuw controleren?

Zou dat leuk zijn met wat volgauto's?

Meestal sta ik op vrijdag rond 19.00 aan de start.

Dat is puur de route rijden op GPX, roadbook komt er dan niet meer aan te pas. Dus puur visuele controle op wegenwerken/kermiskoers/... Als het tegenslaat (zie 2015) dan is dat opnieuw beginnen 4 uur later 😛 Wat ook wel heeeeeel soms voorvalt is dat ik een uurtje vroeger door ga op het werk, zodat ik er om 18.00 ben, en dan meteen 2 verschillende ARD's controleer. 't is onnozel om terug te rijden als je de week er na nog eentje hebt. Dan is de eerste met boek, en de 2e op GPX.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/4/2019 om 12:57, Naish zei:

Eigenlijk denk ik er ook wel beetje zo over...

Maar aan de andere kant denk ik dat er aan het format van de ARD waarop toch veel aanhangers w zijn niets moet veranderen.

Misschien is het een idee @PJH om een tweede editie te doen op een zaterdag zonder BBQ... En dan eventueel wat vroeger starten zo combineer je de wensen van een paar mensen. 

Rit hou je hetzelfde :D

En voor de lange rit richting startpunt zou er eigenlijk gewoon op een paar plaatsen in BE moeten afgesproken worden en dan samen rijden. Is toch ook nog altijd iets leuker dan alleen naar daar sjeezen...

En voor Pieter-Jan niet teveel werk erin steken en eigenlijk enkel maar een verkenningsrit voor eventuele hindernissen en klaar :D

rondrit doen met een remorque vind ik nu ook wel weer iets raars.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

rondrit doen met een remorque vind ik nu ook wel weer iets raars.

Maar wel leuk om met remorque iemand in te halen die duidelijk zijn best aan't doen is

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw ritten zijn altijd zalig, en zeer goed uitgestippeld, waarvoor Kudos ( maar dat wist je al I guess ;) )

Maar ik vind ze soms inderdaad net wat te lang, vooral in de verstande dat je in het geval van de ardennenrit dan nog naar huis mag sjeezen, en daar wringt bij mij het schoentje.

Ik vind het wel moeilijk om daar een cijfer op te plakken, dusja, ik kan het u niet verwijten als ze te lang/te kort zouden zijn 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een cijfer is dan ook moeilijk. 200km westhoek en 200km luxemburg, totally different thing.

We moeten eigenlijk kijken naar rijtijd en intensiviteit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een beetje het totale plaatje dat telt. hoe ver het rijden is van huis, tenzij je ter plaatse overnacht. een rondrit doen en je opgejaagd of afgejakkerd voelen is niet schitterend. ik vind het belangrijk dat er vooraf, tijdens of achteraf nog tijd is om een babbel te doen en een pintje te drinken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, PJH zei:

Een cijfer is dan ook moeilijk. 200km westhoek en 200km luxemburg, totally different thing.

We moeten eigenlijk kijken naar rijtijd en intensiviteit :)

vooral dit. 200km kan direct voorbij zijn als de gemiddelijkde snelheid hoog ligt, zoals wel meer het geval is in de ardennen dan in Zeeland of Pajottenland...

200km lijkt voor sommige veel, maar vergeten dat dit soms stukken heeft waar je 10km rechtdoor rijdt ipv om de 300m een instructie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid