Ga naar inhoud

Kopen via online veilingen ... Beware !


The Swede

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, teus_ zei:

ik vraag mij af of dat wel wettelijk is dan.

Natuurlijk niet, da's evident.

Vandaar dat dat dan ook klaar en duidelijk in de algemene voorwaarden is opgenomen.

image.png.46061d0ef816fec51de9897d376ed142.png

Verbaast me wel een beetje dat Swede hier over keek. Staat er nochtans ondubbelzinnig in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die firma's zijn schering en inslag tegenwoordig. Als puntje bij paaltje komt is het allemaal ergens wel uitgelegd; Maar de leek of de man die op goed vertrouwen wilt handelen kan maar beter heel die website 4x binnenstebuiten keren of ze hebben zijn broek afgetrokken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, gTa said:

Natuurlijk niet, da's evident.

Vandaar dat dat dan ook klaar en duidelijk in de algemene voorwaarden is opgenomen.

image.png.46061d0ef816fec51de9897d376ed142.png

Verbaast me wel een beetje dat Swede hier over keek. Staat er nochtans ondubbelzinnig in.

Ik vind dat heel betwistbaar.

Regel 1. Geeft aan dat hij de verkoop mag weigeren indien er iets niet in orde EN dat de kavel dan aan de volgende wordt aangeboden.

Dat is hier niet het geval.

Regel 2. Zegt inderdaad dat de verkoop pas tot stand komt als de verkoper het bod aanvaard. Maar er staat niets over hoe bindend zijn aanbieding is.

Hoe jij daaruit vist dat dat duidelijk maakt dat de verkoper zijn mening mag veranderen op het eind van de veiling en mag zeggen dat hij toch geen goesting heeft om te verkopen, weet ik niet. 🤔

 

Die voorwaarde strookt bovendien niet met de handelswetgeving die zegt dat wanneer je iets aanprijst en iemand met een valide betalingmiddel wil dat kopen, je hem dat niet mag weigeren.

En daar komt het hier redelijk op neer: “ik ga mijnen auto te koop zetten tegen een bepaalde prijs en dan zeggen dat ik hem voor die prijs niet wegdoe” (zonder duidelijk te stellen bij het verkochte goed en de prijs dat je het goed voor die prijs niet kan kopen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Jules_W said:

Die firma's zijn schering en inslag tegenwoordig. Als puntje bij paaltje komt is het allemaal ergens wel uitgelegd; Maar de leek of de man die op goed vertrouwen wilt handelen kan maar beter heel die website 4x binnenstebuiten keren of ze hebben zijn broek afgetrokken. 

Of tot de dag dat er eens een advocaat op zijn tenen getrapt is en hun broek afdoet.

En dan is het natuurlijk “laten we maar failliet gaan”.

Maar je hebt gelijk, internetverkoper van twijfelachtig allooi zijn schering en inslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Ik vind dat heel betwistbaar.

Regel 1. Geeft aan dat hij de verkoop mag weigeren indien er iets niet in orde EN dat de kavel dan aan de volgende wordt aangeboden.

Dat is hier niet het geval.

Regel 2. Zegt inderdaad dat de verkoop pas tot stand komt als de verkoper het bod aanvaard. Maar er staat niets over hoe bindend zijn aanbieding is.

Hoe jij daaruit vist dat dat duidelijk maakt dat de verkoper zijn mening mag veranderen op het eind van de veiling en mag zeggen dat hij toch geen goesting heeft om te verkopen, weet ik niet. 🤔

 

Die voorwaarde strookt bovendien niet met de handelswetgeving die zegt dat wanneer je iets aanprijst en iemand met een valide betalingmiddel wil dat kopen, je hem dat niet mag weigeren.

En daar komt het hier redelijk op neer: “ik ga mijnen auto te koop zetten tegen een bepaalde prijs en dan zeggen dat ik hem voor die prijs niet wegdoe” (zonder duidelijk te stellen bij het verkochte goed en de prijs dat je het goed voor die prijs niet kan kopen...

 

 

Veel blabla. Als ge zo overtuigt zijt van uw gelijk --> info@vavato.com. Succes.

Nogmaals: dat het veel properder/beter kan, onderschrijf ik volledig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai, gTa. Last van de hormonen? 

Dit is een forum. Evenals een veiling, heeft ook een forum een basisfunctie: nl verschillende mensen bijeenbrengen om over een topic een rijker overzicht te krijgen doordat je verschillende meningen samenbrengt ipv je enkel op je eigen mening te baseren.

Als je vind dat iets niet op een forum besproken moet worden want het antwoord moet zwart of wit zijn, of in dit geval “val er ons niet mee lastig maar email Vavato”, dan hoeft een forum niet meer.

Zelf vind ik het toenemend fenomeen van veilingen op de automarkt interessant. 

Ik stel me zelfs de volgende vraag: hoe lang gaat het duren voor iemand een site of app maakt waar de wagens die geveild worden een review krijgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al een paar keer gaan kijken op een kijkdag van Vavato, ik zou er nooit een auto kopen, auto's worden ook bijna altijd aan handelaren verkocht, je moet er eens op letten, paar weken later staan ze op tweedehands of AutoScout24 te koop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, teus_ zei:

dus biedingen op vavato zijn niet wettelijk bindend. dat maakt van hen wel zeer ernstige handelaars 🙄

Jawel, je bod verbindt jou als bieder, tot op het moment dat de kavel wordt toegewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat net het probleem met de huidige manier van veilen.

Vroeger stak ik daar tijd in, omdat je wist dat het écht kon opbrengen. Je hebt het hoogste bod, je hebt het kavel.

Nu weet je dat je er veel tijd in steekt en uiteindelijk nooit een topzaak zult doen. Veilinghuis in kwestie maakt jouw rekening en zal uiteindelijk de wagen verkopen aan een min of meer marktconforme prijs. Al zeker bij youngtimers en classics.

Dan koop ik liever als liefhebber een leuke auto via 2dehands of autoscout. Rechtstreeks met de particulier in kwestie overeenkomen old school ter plaatse.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/31/2019 at 7:20 PM, gTa said:

Jawel, je bod verbindt jou als bieder, tot op het moment dat de kavel wordt toegewezen.

dat is zever. de koper steekt zijn nek uit, maar de verkoper kan op elk moment weer zijn staart in trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de regel. Een bevriend handelaar wist me te zeggen dat 2dehands.be zijn bieders binnenkort ook gaat binden aan het object; De koper moet uiteraard niks. Maw, de funbieders zullen wegblijven maar de objecten zullen niet sneller verkocht raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, teus_ zei:

dat is zever. de koper steekt zijn nek uit, maar de verkoper kan op elk moment weer zijn staart in trekken.

Hoezo is dat zever? Check de algemene voorwaarden, 't staat er letterlijk in! Ik zuig dat niet uit mijn duim, hé.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎1‎/‎04‎/‎2019 om 08:01, Matthi zei:

Ik vind dat net het probleem met de huidige manier van veilen.

Vroeger stak ik daar tijd in, omdat je wist dat het écht kon opbrengen. Je hebt het hoogste bod, je hebt het kavel.

Nu weet je dat je er veel tijd in steekt en uiteindelijk nooit een topzaak zult doen. Veilinghuis in kwestie maakt jouw rekening en zal uiteindelijk de wagen verkopen aan een min of meer marktconforme prijs. Al zeker bij youngtimers en classics.

Dan koop ik liever als liefhebber een leuke auto via 2dehands of autoscout. Rechtstreeks met de particulier in kwestie overeenkomen old school ter plaatse.

 

Klopt. Mijn gevoel is dat Vavato zich ook zo profileert naar verkopers en op zoek gaat naar auto's die niet verkocht geraken. Ze overtuigen verkopers dat zij met hun netwerk de auto's kunnen pushen naar een veel breder publiek en creëren zo de illusie dat zij sowieso de auto zullen verkopen. Ze beloven je de hemel door een reserve in te stellen "waardoor er eigenlijk geen nadelen zijn". Daarnaast geven ze zelf ook actief aan dat het winnende bod op de veiling nog kan onderhandeld worden door bijvoorbeeld de verkoper telefonisch te overtuigen, of hun commissie te verminderen, om zo tot een compromis te komen.

Op zich ben ik daar allemaal niet tegen maar wat ik hier tussen de regels door lees is simpelweg dat mensen boos zijn omdat ze geen zaakjes meer kunnen doen. Bottom line is zoals overal: iedereen wil alles zo goedkoop mogelijk en gunt een ander geen marge. Idealiter is een auto op Vavato 5.000 EUR goedkoper dan de goedkoopste op Autoscout; krijgt hij nog een groot onderhoud en nieuwe banden voor aflevering, en wordt hij bij jou aan huis gebracht met een grote rode strik rond. Een trend die in de commerce al enkele jaren bezig is ... 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Alexanderr said:

Idealiter is een auto op Vavato 5.000 EUR goedkoper dan de goedkoopste op Autoscout; krijgt hij nog een groot onderhoud en nieuwe banden voor aflevering, en wordt hij bij jou aan huis gebracht met een grote rode strik rond. Een trend die in de commerce al enkele jaren bezig is ... 

Als dat niet het geval is, waarom zou je je dan bezig houden met iets alla Vavato? Dan ga je toch op de gewone tweedehandsmarkt zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als dat niet het geval is, waarom zou je je dan bezig houden met iets alla Vavato? Dan ga je toch op de gewone tweedehandsmarkt zoeken.

Niet alles vind je zo gemakkelijk; b.v. van deze Pride Victory in blauw metallic vind ik geen enkele andere terug op Autoscout;

 

https://vavato.com/nl/#!/auctions/5c94b0bac6ad4/lots/40

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alexanderr zei:

Niet alles vind je zo gemakkelijk; b.v. van deze Pride Victory in blauw metallic vind ik geen enkele andere terug op Autoscout;

 

https://vavato.com/nl/#!/auctions/5c94b0bac6ad4/lots/40

Doe het dan meteen goed en koop deze British Racing Green in XL formaat bij ons.

 

IMG_8349.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, gTa said:

Hoezo is dat zever? Check de algemene voorwaarden, 't staat er letterlijk in! Ik zuig dat niet uit mijn duim, hé.

ja, dat mag gerust in hun voorwaarden staan, die manier van werken is gewoon bullshit. net zoals een aannemer wiens "voorschot" 50 procent van de factuur bedraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, teus_ zei:

net zoals een aannemer wiens "voorschot" 50 procent van de factuur bedraagt.

Perfect, je mag morgen een huis voor mij beginnen bouwen, ik wil er op 1/01/2020 in kunnen trekken en zal jouw factuur betalen met een termijn van 60 dagen einde maand.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, teus_ zei:

ja, dat mag gerust in hun voorwaarden staan, die manier van werken is gewoon bullshit. net zoals een aannemer wiens "voorschot" 50 procent van de factuur bedraagt.

Ah zo, 't is een waarde-oordeel van jou over de praktijk, niet over wat ik zei :D  had 't niet door.

Ja, ik vind het ook schele fazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid