gTa 24.039 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Ik weet niet of er al zo'n topicje is. Mogelijks niet, dus hierbij. Indien er toch al eentje bestaat: voeg maar samen. Doel: aspirant sleutelaars/DIY'ers die in dit topic even de hulp van wat meer bedreven sleutelaars inroepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.264 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Geen idee wat je daar probeert te doen op die foto, maar je kunt idd hulp gebruiken zo te zien! 1 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.039 Geplaatst: 17 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2019 @Frekkel @Bompa en anderen (ik wou nog Soundstorm mentionen maar de multi-meer-dan-2-mention is weeral eens kapot) Renskes voormalige auto (Lancia Ypsilon) heeft een probleempje met de aanjager (verluchting). De aanjager wordt bediend met een draaiknop, kent standen 0 tem 4. (links, binnenste draaiknop) Probleem: in standen 0 tem 3 doet de aanjager niks, in stand 4 gaat-ie maximaal blazen. Er is dus geen "tussenstand" meer. --> Ligt dat aan de knop (binnenwerk)? Lijkt me ergens dat er een weerstandje door is, ofzo? --> Kan ik dat makkelijk/snel checken? (zonder bedienpaneel uit de auto te vijzen) --> Zou vervangen door een slooponderdeel (b.v. dit) 't euvel verhelpen? Of zit daar zo'n weerstand niet in/bij? Graag jullie advies. Danke! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.039 Geplaatst: 17 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2019 2 minuten geleden, PJH zei: Geen idee wat je daar probeert te doen op die foto, maar je kunt idd hulp gebruiken zo te zien! Dat is mijn kennis Frankey Tribbiani (ja, de broer van). Is penningmeester van de "Tuning is notta a crimah"-vzw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 7 minuten geleden, gTa zei: @Frekkel @Bompa en anderen (ik wou nog Soundstorm mentionen maar de multi-meer-dan-2-mention is weeral eens kapot) Renskes voormalige auto (Lancia Ypsilon) heeft een probleempje met de aanjager (verluchting). De aanjager wordt bediend met een draaiknop, kent standen 0 tem 4. (links, binnenste draaiknop) Probleem: in standen 0 tem 3 doet de aanjager niks, in stand 4 gaat-ie maximaal blazen. Er is dus geen "tussenstand" meer. --> Ligt dat aan de knop (binnenwerk)? Lijkt me ergens dat er een weerstandje door is, ofzo? --> Kan ik dat makkelijk/snel checken? (zonder bedienpaneel uit de auto te vijzen) --> Zou vervangen door een slooponderdeel (b.v. dit) 't euvel verhelpen? Of zit daar zo'n weerstand niet in/bij? Graag jullie advies. Danke! Weerstand is kapot, kost niet veel in piraatstuk. Edit: om op uw andere vraag te antwoorden: da's een apart stukje die gemonteerd zit in de kast van de blazer zelf. Zit vast met twee vijzen achter het handschoenkastje ergens. Tik 'kachelweerstand' in in Google en verras jezelf. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.039 Geplaatst: 17 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2019 7 minuten geleden, Frekkel zei: Weerstand is kapot, kost niet veel in piraatstuk. Edit: om op uw andere vraag te antwoorden: da's een apart stukje die gemonteerd zit in de kast van de blazer zelf. Zit vast met twee vijzen achter het handschoenkastje ergens. Tik 'kachelweerstand' in in Google en verras jezelf. Beestig. Will do. Thanks!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.693 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Wordt ook dikwijls de "egel" genoemd. Als je een afbeelding ziet zal je wel weten waarom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Dat is nu de eerste keer dat ik dat hoor... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.693 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Stap je bij een bmw magazijn binnen met de vraag voor een E36/E46/E39 egel, weten ze direct waarover je spreekt Die krengen gaan dan ook regelmatig kapot bij die modellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.039 Geplaatst: 17 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2019 24 minuten geleden, Frekkel zei: Weerstand is kapot, kost niet veel in piraatstuk. Edit: om op uw andere vraag te antwoorden: da's een apart stukje die gemonteerd zit in de kast van de blazer zelf. Zit vast met twee vijzen achter het handschoenkastje ergens. Tik 'kachelweerstand' in in Google en verras jezelf. Denk 't gevonden te hebben. Hier: moet ik voorzeker zo'n nieuw spel installeren: https://www.winparts.be/koelsysteem-verwarming/kachelweerstand/lancia/ypsilon-843-bouwjaar-2003-10-2011-12/c1182-608-15401/weerstand-interieurventilator/p579246.html#toepasbaarheid Correct? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Den gTa gaat sleutelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Jupke 9.514 Geplaatst: 17 april 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 17 april 2019 Sleutelen. 3 1 5 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 9.945 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Moest die bak Jupiler daar niet staan, je zou denken dat het foto uit Marokko is. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 2 uren geleden, jan.van.gent zei: Stap je bij een bmw magazijn binnen met de vraag voor een E36/E46/E39 egel, weten ze direct waarover je spreekt Die krengen gaan dan ook regelmatig kapot bij die modellen. Er zijn maar een paar modellen die er zo uit zien, bij de meeste is het zoals GTA zijn model. Als ge bij fiat een egel vraagt krijg je zo'n dier met stekels. 2 uren geleden, gTa zei: Denk 't gevonden te hebben. Hier: moet ik voorzeker zo'n nieuw spel installeren: https://www.winparts.be/koelsysteem-verwarming/kachelweerstand/lancia/ypsilon-843-bouwjaar-2003-10-2011-12/c1182-608-15401/weerstand-interieurventilator/p579246.html#toepasbaarheid Correct? Yesssss sirrrr. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.602 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 1 uur geleden, Jupke zei: Sleutelen. kettingtakel die meer weegt dan het voorwerp dat je moet tillen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.514 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 If it works, it ain't stupid! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 dit wordt wel een van mijn favoriete topics Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Van mij niet. Dat spreekt tegen mijn winkel. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.433 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 6 uren geleden, Jupke zei: Sleutelen. Alweer een reden om eerst die fleskes te moeten leeg drinken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 8 uren geleden, Frekkel zei: Weerstand is kapot, kost niet veel in piraatstuk. 8 uren geleden, gTa zei: Beestig. Will do. Thanks!! Mag ik, nu ik het per uitzondering ook eens wist, verklaren waarom dit zo duidelijk de weerstand is? Ja? Dank u. Op stand 4 draait uw ventilator op volle charge. Om daar op de andere standen een vertraging in te krijgen, wordt er een weerstand tussengeschakeld, zodat er minder stroom aan de motor komt en hij trager draait. Werkt alleen de stand nog zonder weerstand tussen is de kans groot dat de weerstand kapot is. Dank u voor uw aandacht tijdens dit wist-je-datje 2 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.039 Geplaatst: 17 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2019 48 minuten geleden, The Swede zei: Den gTa gaat sleutelen Helemaal niet voor 't eerst, integendeel. Moto voor 1/3e uit elkaar gehaald, om de voor- en achterdemper te kunnen (laten) reviseren bij een specialist. Zo meteen ook (goed) m'n moto leren kennen. (Uiteraard aan de hand van de originele BMW K46 repair manual, software die ze ook bij de dealers draaien hebben.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.039 Geplaatst: 17 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2019 1 uur geleden, Carlito zei: Mag ik, nu ik het per uitzondering ook eens wist, verklaren waarom dit zo duidelijk de weerstand is? Ja? Dank u. Op stand 4 draait uw ventilator op volle charge. Om daar op de andere standen een vertraging in te krijgen, wordt er een weerstand tussengeschakeld, zodat er minder stroom aan de motor komt en hij trager draait. Werkt alleen de stand nog zonder weerstand tussen is de kans groot dat de weerstand kapot is. Dank u voor uw aandacht tijdens dit wist-je-datje Heerlijk merci Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.486 Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Om daar nog verder op in te gaan; Het is eigenlijk een variabele weerstand AKA potentiometer. Vandaar de tussenstanden. Een gewone weerstand is alles of niks. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.681 Geplaatst: 18 april 2019 Delen Geplaatst: 18 april 2019 14 hours ago, Frekkel said: Van mij niet. Dat spreekt tegen mijn winkel. Of ze verkloten het hier helemaal, en komen erna bij U om het op te lossen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.514 Geplaatst: 18 april 2019 Delen Geplaatst: 18 april 2019 13 hours ago, Jules_W said: Om daar nog verder op in te gaan; Het is eigenlijk een variabele weerstand AKA potentiometer. Vandaar de tussenstanden. Een gewone weerstand is alles of niks. Is dat zo? Ik zou verwacht hebben omdat de schakelaar meerdere standen heeft dit verschillende stroomkringen zou aansturen en als dusdanig over verschillende weerstanden zou sturen. Bij een potentiometer zou je eerder verwachten dat je staploos kan regelen? Edit: ik ben een auto-electronica n00b he, probeer gewoon mee wat bij te leren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.