Ga naar inhoud

Mercedes GLS


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Want een Range en een Range sport is voor u hetzelfde?


Neen, eenderwelke auto kan in het buitenland een ander imago hebben dan hier in België. In deze discussie zijn uw ervaringen over Monaco of waar je ook vertoeft geen maatstaf. Vandaar ook mijn voorbeeld over de US
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige verschil in imago tussen een range vogue en een range sport is dat de profvoetballer respectievelijk bij Anderlecht en Lokeren speelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Jules_W said:

Het enige verschil in imago tussen een range vogue en een range sport is dat de profvoetballer respectievelijk bij Anderlecht en Lokeren speelt

Blijft Vlaamse hoogcultuur duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze grill is minstens even groot, had ook wat kleiner gemogen

Het feit is dat BMW nieren niet geschikt zijn om te blijven uitvergroten. Bij een grille van een ander merk valt dat veel minder op. Indien Mercedes de klassieke kalendergrille op een SUV zou zetten, zou het ook op niets trekken. BMW heeft 'pech' dat hun herkenbaarheid de kidney-grille is. Bij Mercedes zijn zowel de ster als kalendergrille herkenningspunten. En de ster is veel 'gebruiksvriendelijker' om eens wat uit te vergroten (we zijn het al jaren gewoon van hun camions en terreinwagens) dan het BMW logo. Maar met de 'grote ster' ter vervanging van de klassieke kalendergrille op sedans (en liefst ook coupé's) mogen ze dan wel weer kappen.

Ja, de pre-jaren '60 BMW's hadden ook gigantische nieren (echter waren ze smal en dus weer eleganter). Maar die sloten mooi aan bij het algemene design (en waren functioneel).

a05810d61f496c2c13d7cbf068dbc0a8.jpg
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

100% gelijk. De vraag is trouwens waarom die nieren steeds groter moeten. Een 7 of X5 waren redelijk elegant met noramle nieren. De wagen werd niet groter, dus waarom de nieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren mijn eerste in het wild gespot. Een witte met dikke velgen stond langs de straat geparkeerd. Wat een wagen!:inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Vanni zei:

Gisteren mijn eerste in het wild gespot. Een witte met dikke velgen stond langs de straat geparkeerd. Wat een wagen!:inlove: 

Lijkt me sterk!

Wellicht een GLE..

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Vanni said:

Gisteren mijn eerste in het wild gespot. Een witte met dikke velgen stond langs de straat geparkeerd. Wat een wagen!:inlove: 

 

6 hours ago, William Blake said:

Lijkt me sterk!

Wellicht een GLE..

@tuscani  => potentiele klant !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

OVERDAAD IN HET KWADRAAT

DÍT IS DE MERCEDES-MAYBACH GLS 600 4MATIC

Staat het schaamrood je op de kaken als je achterin een nieuwe GLS door het land wordt gereden? Niet getreurd. Vanaf nu kun je een variant bestellen waarmee je je nog verder distantieert van het proletariaat. Dít is de Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic!

De Mercedes-Maybach GLS is het tweede Maybach-model van Mercedes-Benz sinds Das Haus het luxelabel in 2015 terugbracht door het op een extra weelderige en tevens extra lange versie van de S-klasse te plakken. Nu besprenkelt Mercedes-Benz zijn grootste SUV met de Maybach-kruidenmix.

In tegenstelling tot de Mercedes-Maybach S-klasse is de wielbasis van de Mercedes-Maybach GLS gelijk aan die van de auto waar hij op is gebaseerd: 3,14 meter. Toch heb je achterin deze 5,2 meter lange GLS meer beenruimte dan in de reguliere versies. De derde zitrij is namelijk niet aanwezig. In plaats daarvan geeft Mercedes-Benz de luxueuze GLS twee captain seats achterin, enorme fauteuils. Wie het geluk heeft daar op plaats te mogen nemen, geniet van 1,10 tot 1,34 meter aan beenruimte. Riant. Liever een vijfzitter? Kan ook. Ook prettig: de GLS gaat 2,5 cm door de knieën om de passagiers in te laten stappen. De elektronisch uitschuifbare én verlichte treeplanken zijn tevens uniek voor deze Maybach-GLS.

Hoewel de Mercedes-Maybach GLS duidelijk herkenbaar is als GLS, is er ook een aantal bijzondere designelementen. Zo draagt de SUV een op de neus staande Mercedes-ster en wordt het vooraanzicht vooral bepaald door de werkelijk enorme Maybach-grille met verchroomde verticale spijlen. De voorbumper is specifiek voor deze Maybach-versie en is uiteraard ook doorspekt met chroomwerk. Meer chroom vinden we rond de zijruiten. De wielen, leverbaar in de maten 22- en 23-inch, behoeven weinig uitleg. Die zijn net als de rest van de auto opvallend. Op de D-stijl is onder meer een Maybach-logo geplakt en wie het wil, kan zijn Maybach-GLS two-tone laten uitvoeren.

Onder de motorkap van Mercedes' meest luxueuze SUV ooit doet een 4,0-liter V8 dienst als krachtcentrale. De machine levert 588 pk en 730 Nm koppel, maar heeft dankzij het inmiddels bekende EQ Boost-systeem 22 pk en 250 Nm extra. Deze aandrijflijn is met dit vermogen puur en alleen voorbehouden aan de Mercedes-Maybach GLS. Verbruik- en sprintcijfers vermeldt Daimler vooralsnog niet, en dat lijkt ons in dit segment ook nergens voor nodig.

Nappaleer, kussentjes, een te openen panoramadak met jaloezieën, verwarmbare en geventileerde massagestoelen die uitgebreid te verstellen vallen, zijn standaard. Wie denkt dat al het denkbare standaard is, heeft het overigens mis. Zo levert Mercedes-Benz standaard luchtvering, maar moet je ook bij deze Mercedes-Maybach GLS bijbetalen voor E-Active Body Control. Ook zijn zaken als klaptafeltjes, een koelkast met plek voor drie champagneflessen optioneel leverbaar. Leuk detail: het bekende Air Balance-pakket, waarmee het binnenste van een fris riekend luchtje is te voorzien, is straks leverbaar met een speciaal voor deze SUV ontwikkelde odeur.

De Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic komt medio volgend jaar op de markt. Welk bedrag op het prijskaartje wordt geschreven, is nog niet bekend. Reken er maar op dat het bedrag zich het beste laat omschrijven als 'aanzienlijk'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een best mooie auto (vind ik, GLS I mean) wordt door die Maybach-saus compleet vern... ge weet wel.

Voer voor Sineziërs, die gaan daar (zéker met zo'n reusachtige chromé grille ... BMW '7 laat groeten) van smullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, gTa said:

Een best mooie auto (vind ik, GLS I mean) wordt door die Maybach-saus compleet vern... ge weet wel

Op zich wel mee eens. Maar geef dat een normale mooie buitenkleur en onderstaand interieur en het wordt een ander verhaal.

 

image.jpeg.c1efd800bc1fe71507eb12c1764a5cd9.jpeg

 

 

aangepast door D Squaloid
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat ze dit 600 durven noemen en een 4.0 v8 in het vooronder schuiven.

600 zou het privilege cijfer moeten zijn van een V12.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid