Ga naar inhoud

Het grote autokeuring topic.


Frekkel

Aanbevolen berichten

2 hours ago, knight-rider said:

Wat ik mij afvroeg, wat doen jullie, gewoon met de auto naar de keuring gaan en zien wat het verdict is, of toch vooraf eerst effe naar de garage voor een check-up?

Als die net 4 jaar oud is geworden rijd ik gewoon naar ginder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

En dan afgekeurd worden voor een stickerplaat -_-

Of zoals ik van de ruitenwissers die niet gingen. Was zomer en had die al kweet niet hoelang nog moeten gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Als die net 4 jaar oud is geworden rijd ik gewoon naar ginder.

Dat is bij mij nu het geval, begin volgend jaar word de Mégane 4 jaar.

Bij mijn vorige auto's sprong ik altijd even binnen bij een kennis om de lichten bij te regelen en alles eens na te kijken. 

Bij de Mégane ga ik sinds aankoop bij de merkgarage voor mijn onderhoud en zie in de lijst ook de keuring check-up staan, dus ik vraag me af of dat de moeite is om te laten doen.

Ik weet van mijn vorige auto's dat de lichten altijd wel wat bijregelen nodig hadden voor de keuring. Ik weet niet of dat nu nog altijd het geval is? (Ik heb led lampen). En bij de Citroën Saxo die ik gehad heb werd de druk van de banden verminderd ivm de schokdempertest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een herkeuring kost minder dan de garage. Dus ik rij altijd gewoon naar de keuring moest er iets zijn zien we dat dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, knight-rider zei:

Ik weet van mijn vorige auto's dat de lichten altijd wel wat bijregelen nodig hadden voor de keuring. Ik weet niet of dat nu nog altijd het geval is? (Ik heb led lampen). En bij de Citroën Saxo die ik gehad heb werd de druk van de banden verminderd ivm de schokdempertest.


Awel dat vraag ik mij ook af. Ik heb onlangs mijn auto subtiel verlaagd waardoor de lampen heel hoog schenen. Blijkbaar kwam dat doordat de hoogteregeling met sensoren op de ophanging wordt geregeld en de auto nu altijd dacht dat hij in beladen toestand was. De plaatser van de schroefset wist dat dat via de PC moest gekalibreerd worden. Ik heb dat bij de stealer terug laten juist zetten met de computer en daar zagen ze dat eens de sensoren weer geprogrammeerd waren dat de manuele regeling ook niet goed stond. Ik ben daar nooit aan geweest, ook de garage niet. Dus rond de 11k km’s zou dat al niet meer goed staan en zou ik het vlaggen hebben op de keuring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jupke zei:

Een herkeuring kost minder dan de garage. Dus ik rij altijd gewoon naar de keuring moest er iets zijn zien we dat dan wel.

Klopt. Maar het ambetante is dat je daar dikwijls wel wat tijd kwijt bent. 2x naar de keuring rijden zijn al minstens 4 kantooruren waar niks verdient wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jules_W zei:

Klopt. Maar het ambetante is dat je daar dikwijls wel wat tijd kwijt bent. 2x naar de keuring rijden zijn al minstens 4 kantooruren waar niks verdient wordt

Ik maak altijd een afspraak op het eerste slot van de dag, sommige dagen kan je voor 8u gaan :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Jules_W zei:

Klopt. Maar het ambetante is dat je daar dikwijls wel wat tijd kwijt bent. 2x naar de keuring rijden zijn al minstens 4 kantooruren waar niks verdient wordt

Jawel hoor. Vorige week is mijn garagist geweest met de M5, die heeft 3 kantooruren verdiend 😂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, knight-rider said:

Dat is bij mij nu het geval, begin volgend jaar word de Mégane 4 jaar.

Bij mijn vorige auto's sprong ik altijd even binnen bij een kennis om de lichten bij te regelen en alles eens na te kijken. 

Bij de Mégane ga ik sinds aankoop bij de merkgarage voor mijn onderhoud en zie in de lijst ook de keuring check-up staan, dus ik vraag me af of dat de moeite is om te laten doen.

Ik weet van mijn vorige auto's dat de lichten altijd wel wat bijregelen nodig hadden voor de keuring. Ik weet niet of dat nu nog altijd het geval is? (Ik heb led lampen). En bij de Citroën Saxo die ik gehad heb werd de druk van de banden verminderd ivm de schokdempertest.

Zeker langs de garage gaan en alles laten nakijken. Als je auto dan zonder opmerking gekeurd is moet je pas na 2jaar terug gaan indien deze minder dan 100000km heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Dante zei:

Zeker langs de garage gaan en alles laten nakijken. Als je auto dan zonder opmerking gekeurd is moet je pas na 2jaar terug gaan indien deze minder dan 100000km heeft.

Ah ja juist, daar had ik zelfs al niet meer aan gedacht. Ik ben nog maar net de 45.000 km gepasseerd, dus zeker hoor  op die 2 jaar, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spring altijd eerst eens binnen bij de garage met melding: 'checkup doen want gaat naar controle'.  Is da nodig?  Misschien niet, maar tot op heden altijd erdoor van de eerste keer.  🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, -krikke- zei:

Ik spring altijd eerst eens binnen bij de garage met melding: 'checkup doen want gaat naar controle'.  Is da nodig?  Misschien niet, maar tot op heden altijd erdoor van de eerste keer.  🍀

Amai, nen Alfa Romeo van den eerste keer door de keuring, da's straf dadde! (Quadrifoglio Verde of niet...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik check bandenspanning en lichten voor de keuring en dadist. Onze vorige toyota werd afgekeurd bij de eerste keuring na 4 jaar want lichten slecht afgesteld. ahja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, gTa zei:

Amai, nen Alfa Romeo van den eerste keer door de keuring, da's straf dadde! (Quadrifoglio Verde of niet...)

Kan van alfa echt niks slecht zeggen... Ooit een 156 gehad en geen enkel probleem mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, -krikke- zei:

Kan van alfa echt niks slecht zeggen... Ooit een 156 gehad en geen enkel probleem mee gehad.

Ik heb ooit ook een 156 gehad. Ik was daar heel gelukkig mee. Slechts af en toe eens een klein probleempje mee gehad :lol: 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tut tut, ge moet ni liggen foefelen met mijn quotes... Nog ene keer en ik roep SS forum polizei Fuel erbij!  😘😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, -krikke- zei:

Kan van alfa echt niks slecht zeggen... Ooit een 156 gehad en geen enkel probleem mee gehad.

O, ik ga even Brj...

26 minuten geleden, brjefs zei:

Ik heb ooit ook een 156 gehad. Ik was daar heel gelukkig mee. Slechts af en toe eens een klein probleempje mee gehad :lol: 

Ah nee, hier issem al. :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, brjefs zei:

Ik heb ooit ook een 156 gehad. Ik was daar heel gelukkig mee. Slechts af en toe eens een klein probleempje mee gehad :lol: 

Ik kan dat begrijpen dat @-krikke- daar nooit problemen mee had. Elk mogelijk probleem dat zich kon voordoen hebben ze in de jouwe gestoken :lolz: 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei...  den Brjefs heeft psies wa minder geluk gehad met zijn Alfa dan...  jammer om te horen want Alfa is nog een merk met 'caractère' imo...  🤓
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is? Was, ja. Dan ben ik akkoord.

Nu, de Giulletta (uit productie) en de Giulia en Stelvio ... dunno. Ik word er niet warm van (ook niet na testrit). Nochtans een Alfist van onmiddellijk na geboorte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid