Ga naar inhoud

Het grote autokeuring topic.


Frekkel

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Dan is Heers toch veel beter, geen afspraak maken, en 20 minuten na aankomst alweer buiten staan 😆

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/3/2021 om 07:51, Jochen zei:

Jup hier ook, ik heb dat altijd al een achterlijk systeem gevonden. Waarom is die niet 1 jaar geldig vanaf de dag dat je gekeurd bent?

Ik vermoed omdat ze dan de komende jaren telkens in de maanden maart en april met heel weinig keuringen zitten en de daarop volgende maanden net met heel veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...

Vorige week maandag afgekeurd omwille van geometrie (keuring v.verlaging), opnieuw laten uitlijnen en herkeuring. Ja meneer het is nog slechter als vorige keer. Ik zeg dat kan niet en kijk mee op zijn scherm, Golf met starre achteras was het profiel dat hij genomen had. Ja bon mijne is er dus ene met onafhankelijke achhteras... Juiste profiel aan geklikt en hocus pocus alles stond goed.. Vorige week had dus ook groen moeten zijn. 

Uiteindelijk dus groene kaart zonder betalen voor herkeuring maar gelukkig ook de 2jaar groene kaart ipv 1jaar na wat zagen.

aangepast door IbifaHo
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gTa zei:

Die dag, in een autokeuring in Vlaanderen: "Sorry meneer, maar uw remleidingen zijn staalomvlochten, gij moogt met die auto niet meer de weg op!!"

Meanwhile, elsewhere:

https://fb.watch/8AgM0rlVXu/

Serieus? Nog nooit voor gehad met 3 verschillende auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Quote

Vanaf 20 december zullen controles op onderstaande gebreken leiden tot een herkeuring binnen de 15 dagen (rood keuringsbewijs code 2). Voorheen dienden deze gebreken aan veiligheidsuitrustingen, zoals gordel en airbag, ook al zo snel mogelijk hersteld worden, maar kreeg je een groen keuringsbewijs (code 5) met een opmerking. Voor de verkeersveiligheid is het belangrijk dat dit nu - conform de Europese richtlijnen - afgedwongen wordt via een keuringsbewijs met een geldigheid van 15 dagen.

 

  • De markering van goedkeuring op de veiligheidsgordel ontbreekt of is niet conform.
  • De airbag werkt niet.
  • De snelheidsmeter kan niet worden verlicht of de snelheidsmeter is niet leesbaar.
  • Het waarschuwingssignaal van de krachtbegrenzer van de veiligheidsgordel, gordelspanner of airbag wijst op een defect.
  • De sleutel kan uit het contactslot gehaald worden zonder dat de motor afslaat.
  • De geluidssignaalinrichting (claxon) geeft mogelijke verwarring met een officiële sirene.
  • Het waarschuwingslampje van het SRS-systeem (algemeen veiligheidssysteem) brandt.
  • Het ESC-systeem (elektronische stabiliteitscontrole) vertoont een defect.
  • Het verankeringspunt van veiligheidsgordel is onvoldoende stabiel. Dit gebrek leidde al tot een rood keuringsbewijs met een geldigheid van 15 dagen, maar nu tot één met een verbod tot het verkeer (code 1).

 

Bij transportvoertuigen van meer dan 3,5 ton wordt vanaf 20 december de tachograaf gecontroleerd op eventuele vervalsing of manipulatie. Bij deze transportvoertuigen en ook bij autobussen wordt daarnaast gekeken of de zegels van de snelheidsbegrenzer niet ontbreken of stuk zijn.

Allé hop. Weer manieren gevonden om af te keuren. Ze gaan uw voertuig zelfs crashen om te kijken of de airbags wel werken. Wordt leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ziet er al niet in om te beginnnen. :D

 

  • De sleutel kan uit het contactslot gehaald worden zonder dat de motor afslaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/4/2021 om 08:45, Jules_W zei:

Diest 

Voorbije weken 2 weken keer geweest, 1x met afspraak en 1x zonder. 2 keer op een kwartier terug weg.

Door de keuring geraakt met niet werkende handrem, moet je een keer laten aanspannen zei de keurder. De garagist laat mij achteraf zien wat er over was van de achterremmen in zijn geheel, alles weggeroest en 1 remblok die los lag ...

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, josenjef zei:

Voorbije weken 2 weken keer geweest, 1x met afspraak en 1x zonder. 2 keer op een kwartier terug weg.

Door de keuring geraakt met niet werkende handrem, moet je een keer laten aanspannen zei de keurder. De garagist laat mij achteraf zien wat er over was van de achterremmen in zijn geheel, alles weggeroest en 1 remblok die los lag ...

Gelukkig werkt je nummerplaatverlichting wel nog naar behoren, je zou anders nogal een gevaar op de baan zijn :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, josenjef zei:

Voorbije weken 2 weken keer geweest, 1x met afspraak en 1x zonder. 2 keer op een kwartier terug weg.

Door de keuring geraakt met niet werkende handrem, moet je een keer laten aanspannen zei de keurder. De garagist laat mij achteraf zien wat er over was van de achterremmen in zijn geheel, alles weggeroest en 1 remblok die los lag ...

Diest, daar heb ik ook nog een goed verhaal van 🙄 ben een maand geleden naar daar geweest met de auto van het werk, werd afgekeurd omdat de achterste pinkers niet meer duidelijk genoeg waren.

In de bijlage vind je het filmpje van de pinkers terug. Volgens mij scheelt daar nog steeds niks aan, maar het was toch afkeur volgens hun omdat het oranje van de ampul was afgeschenen 🙄 in plaats van dat dan te plaatsen onder "gebreken in oog te houden", maarja 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik maak vorderingen.

Net terug van de keuring, vorig jaar had ik 1070km op de abarth gezet. Nu de volle 1100km. :party:

ze kennen me al, of ze weten het aan de vorige stand dat ze niet raar moeten kijken. Want nu schreef hij het gewoon op. (vorig jaar heb ik het 2 keer moeten herhalen, en is hij zelf komen kijken. :D )

:lolz:

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

Ik maak vorderingen.

Net terug van de keuring, vorig jaar had ik 1070km op de abarth gezet. Nu de volle 1100km. :party:

ze kennen me al, of ze weten het aan de vorige stand dat ze niet raar moeten kijken. Want nu schreef hij het gewoon op. (vorig jaar heb ik het 2 keer moeten herhalen, en is hij zelf komen kijken. :D )

:lolz:

 

Wat kost dat per kilometer? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Dat is het dubbel van mijn schoonvader zijn kar

Mijn moeder haar jazz, zal zelfs niet aan de helft geraken.  Naar de keuring rijden is daar de verste afstand mee.

6 minuten geleden, Jochen zei:

Wat kost dat per kilometer? :D

 

Een 4 keer tanken op een jaar, en 400euro verzekering.  ( nog een to do, er zit nog steeds een halve omnium op :D ) taks is een 200euro dacht ik .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, benzfreak zei:

Zijn er hier al mensen met ervaring met de nieuwe milieutesten op euro 5 en 6 diesel?

Ja. Al 2x afgekeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Joske zei:

Ja. Al 2x afgekeurd.

Euro 5 of 6?
Bij Mercedes hebben ze blijkbaar enkel/vooral problemen met euro 5-motoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, tato zei:

Euro 5 of 6?
Bij Mercedes hebben ze blijkbaar enkel/vooral problemen met euro 5-motoren. 

Euro 5. Denk dat elk merk daar problemen mee heeft.

En nieuwe roetfilter staat al 2maand in back-order, dus gisteren nog maar es terug geweest voor de herkeuring.  Maar nieuwe roetfilter is zelfs geen garantie dat ze wel goedgekeurd geraakt. Uitleg van de stationchef: "ja, de nieuwe toestellen zijn er om sjoemelen met roetfilters te detecteren, er is een grens gelegd die max uitgestoten mag worden, maar zelfs een nieuwe auto haalt die niet altijd".

Ze keuren wel niet af, ge krijgt een groene kaart met tijdelijke geldigheid van 3 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, tato zei:

Euro 5 of 6?
Bij Mercedes hebben ze blijkbaar enkel/vooral problemen met euro 5-motoren. 

Ik was er gewoon door met die nieuwe test, kreeg wel al angstzweet als ik ze er mee zag afkomen.

C220 cdi euro 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Joske said:

Euro 5. Denk dat elk merk daar problemen mee heeft.

En nieuwe roetfilter staat al 2maand in back-order, dus gisteren nog maar es terug geweest voor de herkeuring.  Maar nieuwe roetfilter is zelfs geen garantie dat ze wel goedgekeurd geraakt. Uitleg van de stationchef: "ja, de nieuwe toestellen zijn er om sjoemelen met roetfilters te detecteren, er is een grens gelegd die max uitgestoten mag worden, maar zelfs een nieuwe auto haalt die niet altijd".

Ze keuren wel niet af, ge krijgt een groene kaart met tijdelijke geldigheid van 3 maanden.

Doe zoals een vriend van me met hetzelfde probleem. Rijd naar de keuring in Wallonië. Probleem was direct opgelost ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid