Ga naar inhoud

Nieuwe fiscaliteit, nieuwe bedrijfswagen


Maxime S

Aanbevolen berichten

 

9 uren geleden, Mbman zei:

het goedkoopste is toch gewoon blijven rijden met die X5?

Voor auto's van voor 31/12/2017 blijft inderdaad alles bij het oude (voorlopig toch), weet ik ondertussen ook.

Maar als de auto, na de leasing, door de firma moet overgenomen en dus opnieuw ingeschreven moet worden, dan telt bovenstaande niet meer dacht ik? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, William Blake zei:

Wat imho echt telt in z'n full WLTP waarde na 2020.

NEDC2.0 is 49 denk ik? Hoeveel full WLTP?

@Maxime S GLE350de :D vanaf september bestelbaar, 100 km e-range en 35-39 gram NEDC2.0 en de full WLTP waarde zal amper 1 à 2 gram afwijken

Dat is dus een hybride diesel met... 6 cilinders? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, utah zei:

Wordt 150% aftrekbaar als Calvo het voor het zeggen krijgt. Maar alleen als je bio voeding gebruikt, gekweekt met zuivere aarde om je paard te tanken.

 

20adrf8.jpg

er komt een methaanuitstoottaks

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tommie zei:

(225xe en Countryman S E kunnen hier ook bij, maar zullen te klein zijn vermoed ik)

Allemaal 'échte' hybrides, en allemaal minstens 95% fiscaal aftrekbaar vanaf 2020.

225xe lijkt met een ideale mogelijkheid! Met Maxime als absolute topfan! 
MIsschien mogelijks eens navragen of ze die ook in Gran Tourer hebben?

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

 

Voor auto's van voor 31/12/2017 blijft inderdaad alles bij het oude (voorlopig toch), weet ik ondertussen ook.

Maar als de auto, na de leasing, door de firma moet overgenomen en dus opnieuw ingeschreven moet worden, dan telt bovenstaande niet meer dacht ik? 

Door de firma inderdaad wel, maar privé niet, gezien ik vermoed dat ie toch afgeschreven is?

Dan kun je eventueel huur overwegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, B3noît zei:

225xe lijkt met een ideale mogelijkheid! Met Maxime als absolute topfan! 
MIsschien mogelijks eens navragen of ze die ook in Gran Tourer hebben?

🖕

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tommie zei:

WLTP is 32gr bij de X5 45e. 😉

@William Blake

Minder dan NEDC2.0, dàt is straf!

3 uren geleden, Maxime S zei:

Dat is dus een hybride diesel met... 6 cilinders? 

4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, ir_fuel said:

Ah nee he, want als je geen auto meer afschrijft bespaar je geen belastingen meer! Puur verlies zeg ik je!

mgv

De boekhouder van BMWMB

Die economische realiteit hebben ze nog niet door. De belanstingen betalen misschien den helft van uwen auto, maar jij betaalt nog steeds den anderen helft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Maxime S zei:

 

Voor auto's van voor 31/12/2017 blijft inderdaad alles bij het oude (voorlopig toch), weet ik ondertussen ook.

Maar als de auto, na de leasing, door de firma moet overgenomen en dus opnieuw ingeschreven moet worden, dan telt bovenstaande niet meer dacht ik? 

ah, je moet die nog opnieuw inschrijven en al. Ik probeer altijd lease in te schrijven op eigen naam / firma, dan heb je dat probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Maxime S zei:

 

Voor auto's van voor 31/12/2017 blijft inderdaad alles bij het oude (voorlopig toch), weet ik ondertussen ook.

 

Nee, dat klopt niet.

Voor PHEV's gaat dat op, voor al de rest niet. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, William Blake said:

Minder dan NEDC2.0, dàt is straf!

4

 

Ze hebben ondertussen door hoe ze op de nieuwe test ook kunnen foefelen dus :lol: 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Maverick zei:

is die reeds beschikbaar?

Al een paar maanden. Productie start in 08/2019, leveringen zitten we al in 01/2020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Tommie zei:

Al een paar maanden. Productie start in 08/2019, leveringen zitten we al in 01/2020.

madame heeft ook ene gekocht...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Tommie zei:

Al een paar maanden. Productie start in 08/2019, leveringen zitten we al in 01/2020.

kan die gelijk niet configureren op de site?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was gisteren bij een klant die een X5 40e heeft (aangekocht in 2017), hij zei dat hij maar 50% aftrekbaarheid zou hebben op die auto, kan dat? 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, OlivierV zei:

Ik was gisteren bij een klant die een X5 40e heeft (aangekocht in 2017), hij zei dat hij maar 50% aftrekbaarheid zou hebben op die auto, kan dat? 

Neen.

Alle X5 40e's aangekocht VOOR 31/12/2017 behouden hun fiscaliteit, zijnde 90% aftrekbaar in dit geval.

Er staan ondertussen in dit topic al 285484 verschillende versies van hetzelfde verhaal, dat betekent dat er dus nog een hele hoop mensen totaal geen idee hebben waar ze aan toe zijn...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tommie said:

Neen.

Alle X5 40e's aangekocht VOOR 31/12/2017 behouden hun fiscaliteit, zijnde 90% aftrekbaar in dit geval.

Er staan ondertussen in dit topic al 285484 verschillende versies van hetzelfde verhaal, dat betekent dat er dus nog een hele hoop mensen totaal geen idee hebben waar ze aan toe zijn...

Ik hoorde dat die blijvend verhoogde aftrekbaarheid enkel voor auto's was met maximaal 18" velgen.

:)

 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

🤪

In welke mate moet een velg nu de aftrekbaarheid bepalen? Welke randdebiel heeft zo een regel gescheten? :fp:

 

Dit is echt zo een ‘afgunstregel’ van “we gaan je takseren omdat je een mooie auto hebt, niet omdat het het milieu ten goed komt”

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

🤪

In welke mate moet een velg nu de aftrekbaarheid bepalen? Welke randdebiel heeft zo een regel gescheten? :fp:

 

Dit is echt zo een ‘afgunstregel’ van “we gaan je takseren omdat je een mooie auto hebt, niet omdat het het milieu ten goed komt”

Da’s nochtans best logisch. Grotere velg gaat doorgaans gepaard met een bredere band, meer wrijving, dus ook een hogere CO2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Tommie zei:

Neen.

Alle X5 40e's aangekocht VOOR 31/12/2017 behouden hun fiscaliteit, zijnde 90% aftrekbaar in dit geval.

Er staan ondertussen in dit topic al 285484 verschillende versies van hetzelfde verhaal, dat betekent dat er dus nog een hele hoop mensen totaal geen idee hebben waar ze aan toe zijn...

ook na 2020?

( ik ben ook eentje die het niet weet)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, DRIVER-W said:

Da’s nochtans best logisch. Grotere velg gaat doorgaans gepaard met een bredere band, meer wrijving, dus ook een hogere CO2.

Niet noodzakelijk. Kijk naar de Scenic of i3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid