Ga naar inhoud

Nieuwe fiscaliteit, nieuwe bedrijfswagen


Maxime S

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, The Swede zei:

Niet noodzakelijk. Kijk naar de Scenic of i3.

Heb je per toeval het woord “doorgaans” gelezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, DRIVER-W said:

Heb je per toeval het woord “doorgaans” gelezen?

Jawel. En ik ga er juist op in door te zeggen "niet noodzakelijk". Mijn punt is dat dit criterium heel arbitrair is. Dit terwijl een wet juist alle mogelijkheden zou moeten afdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/15/2019 at 8:57 PM, William Blake said:

Wat imho echt telt in z'n full WLTP waarde na 2020.

Telt de full WLTP-waarde voor elke wagen nu aangekocht, maar vanaf 2020, of voor elke wagen aangekocht vanaf 2020?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt het er niet op neer dat de auto gehomologeerd wordt met alle optioneel te verkrijgen velgen (en andere opties), en afhankelijk daarvan krijgt die auto een uitstoot-cijfer.
Daarom dat bepaalde model-types geen recht hebben op bepaalde velgenmaten, terwijl andere motorisaties of uitvoeringen wel op die maat mogen (en het dus wel op het conformiteitsattest staat).
Idem met trekhaak.

Mercedes bv. brengt voor hun meest geleasde modellen nu de business solutions-reeks: meest gewilde opties zitten er standaard op, maar buiten die, worden de personaliseringsmogelijkheden sterk beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt me overtuigd. Ik verhuis de volgende 10 jaar ook noh niet terug naar daar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎19‎/‎05‎/‎2019 om 11:43, yvesken zei:

Telt de full WLTP-waarde voor elke wagen nu aangekocht, maar vanaf 2020, of voor elke wagen aangekocht vanaf 2020?

WLTP telt tot en met 2021 voor niets. Vanaf 2022 gaapt het grote onzekere gat.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Tommie said:

WLTP telt tot en met 2021 voor niets. Vanaf 2022 gaapt het grote onzekere gat.

Vanaf 2022 rijden we allemaal elektrisch.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Vanaf 2022 rijden we allemaal elektrisch.

dat zouden ze wel willen ja! En dan ook nog kilometerheffing zeker voor met de elektrische wagen in de file te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎18‎/‎05‎/‎2019 om 13:28, tuscani zei:

ook na 2020?

( ik ben ook eentje die het niet weet)

 

Ja, ook na 2020. :) 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Al bij al s het niet gemakkelijk om een nieuwe bedrijfswagen te kiezen vind ik. BMW SUV niks voor mij,  Taycan te duur en niet overtuigend genoeg qua batterij range vind ik. ( ik zat op 210d€ voor een turbo s😳)Tesla , niks speciaals qua uiterlijk en afwerking.   Tja dan maar wachten op de nieuwe panamera zeker....

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al bij al s het niet gemakkelijk om een nieuwe bedrijfswagen te kiezen vind ik. BMW SUV niks voor mij,  Taycan te duur en niet overtuigend genoeg qua batterij range vind ik. ( ik zat op 210d€ voor een turbo s[emoji15])Tesla , niks speciaals qua uiterlijk en afwerking.   Tja dan maar wachten op de nieuwe panamera zeker....
En wat zoek je dan van auto?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een comfortabele auto ( word gebruikt als gezinswagen ) om eens de zondag mee ergens naartoe te gaan ,Ardennen of de zee en eenmaal per jaar eens te gaan skiien .

In de week word daar bijna nooit mee gereden,  moet een beetje vlot rijden dus 400+ pk, luchtvering + liefst een beetje fiscaal vriendelijk want waarschijnlijk word deze via een vennootschap gekocht. ( huidige wagen: panamera hybride) 

Huidige wagen is nog niet op ( slechts 60dkm) maar gewoon zin in iets nieuws 😉

ik dacht eerst aan een taycan , maar ben een beetje ontgoocheld in de range + de prijs vanaf 159+ opties😲 voor de turbo 

Bmw , Mercedes ,  niet direct iets speciaals voor het moment, Audi q8 vind ik wel ca va maar geen enkele motor erin die wat is☹️, Porsche cayenne coupe vind ik ook wel leuk maar de huidige hybride daarin is volgend jaar ook fiscaal  niks meer🙄 (word aanzien als fake hybride)

 

ik ben moeilijk zeker 😁, maar het is nu ook niet super dringend 

 

Ik kan dan beter wachten op de nieuwe panamera denk ik dan , heb gelezen dat de nieuwe motoren allemaal de mild hybride techniek meekrijgen en ik blijf hopen op een -50 gr co model 😎 maar dat ziet er niet naar uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cayenne is ook een fake hybride 🙂. Het is hier al geopperd, maar zou met zo’n budget ook overwegen op te splitsen met een comfortabele daily en iets leuks daarnaast. In 2020 volgt normaal een 545e xdrive die wel veel van de vakjes aanvinkt.

Zelf ook even input vragen gezien ik momenteel een opvolger zoek voor mijn huidige lease. Jan 2020 vervalt het contract. Ik zou zelf graag phev rijden gezien dit voor de dagdagelijkse verplaatsingen ruim volstaat. Enkel laat car policy dit slechts toe tot 30k km/j en qua brutobudget geraak ik er doorgaans niet (zonder rekening te houden met nettokost firma ofv aftrekbaarheid). Heb nog geen 2.0l diesel gevonden die ik en stil genoeg vind en prettiger rijdt dan de benzine varianten. Daarbij de vele regels qua kleur en mogelijkheden door de leasing maakt dat ik zelfs overweeg weer prive aan te kopen. Persoonlijke top 3 at the moment:

a) 330e. Geweldige aandrijflijn, sportieve afstelling en pittig vermogen vergeleken met 2.0 diesel lokken, interieur is top, vaa lekker laag, ... Nadelen: wordt wel onderhandelen ifv car policy gezien deze buiten leasebudget valt, maar qua nettokost vergelijkbaar zal zijn met een 320d/A4. Kofferruimte is mogelijks ook een aandachtspunt, maar kan niet wachten op de touring. Eigenlijk is deze een ‘I wish’ op de lijst.

b) Countryman SE all4. Full option blijft die binnen budget, met alle fiscale voordelen voor de firma. Vaa flink lager dan doorsnee diesel optie, zeker als wltp vanaf 2021 telt. Fijne rijeigenschappen, benzine, rust in ev mode voor kleine verplaatsingen, acceptabel imago,... Nadelen: 3cyl motortje is nipt bemeten, geen ruimtewonder, Mini interieurstijl (flashy), rijcomfort in JCW uitvoering. 

c) cash for car kiezen. Geeft netto net geen 650€/maand + wegvallen VAA 150€ netto + vergoeding werkgerelateerde verplaatsingen (max 20k km/j) maakt dat je een fijne f31/f11 x30d kan rijden en netto op overhouden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, erq zei:

Cayenne is ook een fake hybride 🙂. Het is hier al geopperd, maar zou met zo’n budget ook overwegen op te splitsen met een comfortabele daily en iets leuks daarnaast. In 2020 volgt normaal een 545e xdrive die wel veel van de vakjes aanvinkt.

Zelf ook even input vragen gezien ik momenteel een opvolger zoek voor mijn huidige lease. Jan 2020 vervalt het contract. Ik zou zelf graag phev rijden gezien dit voor de dagdagelijkse verplaatsingen ruim volstaat. Enkel laat car policy dit slechts toe tot 30k km/j en qua brutobudget geraak ik er doorgaans niet (zonder rekening te houden met nettokost firma ofv aftrekbaarheid). Heb nog geen 2.0l diesel gevonden die ik en stil genoeg vind en prettiger rijdt dan de benzine varianten. Daarbij de vele regels qua kleur en mogelijkheden door de leasing maakt dat ik zelfs overweeg weer prive aan te kopen. Persoonlijke top 3 at the moment:

a) 330e. Geweldige aandrijflijn, sportieve afstelling en pittig vermogen vergeleken met 2.0 diesel lokken, interieur is top, vaa lekker laag, ... Nadelen: wordt wel onderhandelen ifv car policy gezien deze buiten leasebudget valt, maar qua nettokost vergelijkbaar zal zijn met een 320d/A4. Kofferruimte is mogelijks ook een aandachtspunt, maar kan niet wachten op de touring. Eigenlijk is deze een ‘I wish’ op de lijst.

b) Countryman SE all4. Full option blijft die binnen budget, met alle fiscale voordelen voor de firma. Vaa flink lager dan doorsnee diesel optie, zeker als wltp vanaf 2021 telt. Fijne rijeigenschappen, benzine, rust in ev mode voor kleine verplaatsingen, acceptabel imago,... Nadelen: 3cyl motortje is nipt bemeten, geen ruimtewonder, Mini interieurstijl (flashy), rijcomfort in JCW uitvoering. 

c) cash for car kiezen. Geeft netto net geen 650€/maand + wegvallen VAA 150€ netto + vergoeding werkgerelateerde verplaatsingen (max 20k km/j) maakt dat je een fijne f31/f11 x30d kan rijden en netto op overhouden.

 

 

 

Mijn vrouw rijd met een 718s , dat is leuk genoeg voor mij als funcar.

Het is gewoon jammer dat er niks comfortabel  en vaa vriendelijk is genre panamera hybride. Een 545e xdrive is qua comfort en vermogen een stap terug denk ik.

als tussen dit en een jaar niks deftig uitkomt koop ik mij een panamera 4s of turbo privé ( desnoods jong tweedehands) enigste oplossing denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja @Bart, die VAA is natuurlijk intrinsiek geconstrueerd om toevallig de wagens te treffen die wij willen hebben. Je kan denk ik momenteel niet omheen een Taycan of Model S om door de mazen te glippen die je zoekt (als zijnde een "langere" termijn oplossing). Wat mij betreft moet dat zeker geen Turbo S te zijn. Zelfs maar de vraag of het een Turbo moet zijn, kffdik kijken. Wat Germinal hier al eerder zei is een mindfuck, je kan 3x een Model 3 Performance kopen voor de prijs van één Taycan. Dan is het gemakkelijk gezegd "Ja maar, Taycan is beter in dat of dat", de verschillen lijken mij ook niet naar verhouding.

Op 20/5/2019 om 14:22, Tommie zei:

WLTP telt tot en met 2021 voor niets. Vanaf 2022 gaapt het grote onzekere gat.

Believe you me, dat is het eerste wat ik ervan hoor, merci. Ik voel langs alle kanten onzekerheden en vragen en ik ben niet eens de autoverkoper hier, sterkte!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Logic zei:

 

Believe you me, dat is het eerste wat ik ervan hoor, merci. Ik voel langs alle kanten onzekerheden en vragen en ik ben niet eens de autoverkoper hier, sterkte!  

Believe you me, sinds mijn post in 05/2019 is er ook vanalles veranderd. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tommie zei:

Believe you me, sinds mijn post in 05/2019 is er ook vanalles veranderd. :D 

:facepalm:

2 uren geleden, erq zei:

Wat een lachertje is die hele communicatie toch... 🙈

Uhu, crazy. Zo creëer je een hoop onzekerheid en mensen die afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Logic said:

:facepalm:

Uhu, crazy. Zo creëer je een hoop onzekerheid en mensen die afwachten.

Toch altijd zo in België?

Zo heeft er eens ene in de pers geroepen dat men de BTW op elektrische fietsen wilde verlagen naar 6%. Je kan al raden wat er gebeurde de week erna bij de fietsenhandelaar ... @Jokke_vlo

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, erq said:

Publicatiedatum? Alle sociale partners (SD, Group S,...) vermelden 01/2021 als begin voor berekeningen obv wltp. Idem voor bronnen als De Tijd, Trends,...

Staat daar toch ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Staat daar toch ook?

Voor inschrijvingen vanaf 2021 is dat eenduidig.

Ik had echter begrepen dat alle inschrijvingen vanaf 2018 vanaf 01/01/2021 ook volgens de WLTP waardes belast zouden worden voor VAA. NEDC2.0 is rechtmatig slechts een overgangswaarde obv WLTP.

https://www.besox.be/welke-co2-uitstoot-bepaalt-het-belastbaar-voordeel-alle-aard-voor-bedrijfswagens/

https://www.sdworx.be/nl-be/blog/verlonen/nieuwe-uitstoottest-wltp-belastingen-bedrijfswagens

https://www.traxio.be/media/1142537/2-fisc_vaa-firmawagen_bepalen-van-de-referentie-uitstoot1901.pdf

vaa.PNG

aangepast door erq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid