Ga naar inhoud

Nieuwe fiscaliteit, nieuwe bedrijfswagen


Maxime S

Aanbevolen berichten

6 minutes ago, ir_fuel said:

Toch altijd zo in België?

 

En dan in voege brengen met terugwerkende kracht, om zeker iedereen mee te hebben in hun klootgedrag.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ICM zei:

En dan in voege brengen met terugwerkende kracht, om zeker iedereen mee te hebben in hun klootgedrag.

Niet altijd bewust denk ik (of 't moest van de PS komen :)), 't Is alleszins ook niet altijd kommer en kwel. Ik denk dat velen gejuicht zullen hebben toen Vlaanderen een 'vergroening' van de BIV introduceerde, ipv de facto 5000 euro BIV te moeten ophoesten vanaf 212pk. Probleem is nu enkel dat aftrekbaarheid, vaa, biv, ... allemaal co2 in hun formule hebben steken, het dan ook wel vervelend is voor lokale besturen om een nieuw solide begrotingsplan -euh correctie- vergroeningsplan te verzinnen, wanneer ze van hogerhand zoiets als WLTP in hun bak gedraaid krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ICM said:

En dan in voege brengen met terugwerkende kracht, om zeker iedereen mee te hebben in hun klootgedrag.

Daar is een oplossing voor: een auto kopen of leasen die je je ook kan permitteren zonder de fiscale cadeaus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, The Swede said:

Daar is een oplossing voor: een auto kopen of leasen die je je ook kan permitteren zonder de fiscale cadeaus. 

You're barking up the wrong tree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Daar is een oplossing voor: een auto kopen of leasen die je je ook kan permitteren zonder de fiscale cadeaus. 

Jij zegt fiscale cadeaus, ik hoor gouvernementele butt-fuck.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Logic zei:

Niet altijd bewust denk ik (of 't moest van de PS komen :)), 't Is alleszins ook niet altijd kommer en kwel. Ik denk dat velen gejuicht zullen hebben toen Vlaanderen een 'vergroening' van de BIV introduceerde, ipv de facto 5000 euro BIV te moeten ophoesten vanaf 212pk. Probleem is nu enkel dat aftrekbaarheid, vaa, biv, ... allemaal co2 in hun formule hebben steken, het dan ook wel vervelend is voor lokale besturen om een nieuw solide begrotingsplan -euh correctie- vergroeningsplan te verzinnen, wanneer ze van hogerhand zoiets als WLTP in hun bak gedraaid krijgen. 

Dat is ondertussen al volledig teniet gedaan om dan nog niet te spreken over de excessen tot 10k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Daar is een oplossing voor: een auto kopen of leasen die je je ook kan permitteren zonder de fiscale cadeaus. 

Je plaat blijft hangen hoor. Tijd om ermee te stoppen 😉 of om naar hier te verhuizen 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/9/2019 om 14:48, ir_fuel zei:

Toch altijd zo in België?

Zo heeft er eens ene in de pers geroepen dat men de BTW op elektrische fietsen wilde verlagen naar 6%. Je kan al raden wat er gebeurde de week erna bij de fietsenhandelaar ... @Jokke_vlo

idd !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/17/2019 at 7:00 PM, dragonfly said:

Je plaat blijft hangen hoor. Tijd om ermee te stoppen 😉 of om naar hier te verhuizen 😄 

🤣🤣🤣🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, dragonfly said:

Met alles hé, dus ook inkomen 😛 

Dude, waarom zou ik in godsnaam naar een grijs, volgebouwd land waar je niks meer mag en waar een verzuurde sfeer hangt terug verhuizen? 😂

t Is al erg genoeg dat ik er wekelijks moet zijn. 

Regel is simpel: om mij terug te doen verbuizen gaat erg serieuze positie en een erg serieus cijfer moeten tegenover staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/9/2019 om 14:53, erq zei:

Voor inschrijvingen vanaf 2021 is dat eenduidig.

Ik had echter begrepen dat alle inschrijvingen vanaf 2018 vanaf 01/01/2021 ook volgens de WLTP waardes belast zouden worden voor VAA. NEDC2.0 is rechtmatig slechts een overgangswaarde obv WLTP.

https://www.besox.be/welke-co2-uitstoot-bepaalt-het-belastbaar-voordeel-alle-aard-voor-bedrijfswagens/

https://www.sdworx.be/nl-be/blog/verlonen/nieuwe-uitstoottest-wltp-belastingen-bedrijfswagens

https://www.traxio.be/media/1142537/2-fisc_vaa-firmawagen_bepalen-van-de-referentie-uitstoot1901.pdf

vaa.PNG

Dat gaat niet, want er zijn toch geen wltp waardes voor alle auto's uit 2018?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Swede zei:

Dude, waarom zou ik in godsnaam naar een grijs, volgebouwd land waar je niks meer mag en waar een verzuurde sfeer hangt terug verhuizen? 😂

t Is al erg genoeg dat ik er wekelijks moet zijn. 

Regel is simpel: om mij terug te doen verbuizen gaat erg serieuze positie en een erg serieus cijfer moeten tegenover staan.

Groot gelijk en vandaar mijn punt dat je een andere plaat moet opzetten 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spreekt elkaar toch tegen ivm berekening VAA na 2020? 

Er verandert niets aan de formule voor VAA berekening, maar specifieert niet welke waarde NEDC/WLTP gebruikt wordt vanaf 01/01/2021. NEDC tem eind 2020, et après?

Wagens voor 2018 blijven buiten schot dus geen probleem voor ontbreken van WLTP waarde.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pa heeft prijs gehad voor een nieuwe X5 hybrid.

Ondanks de aanzienlijk hogere aanschafprijs ten opzichte van de huidige 30d, is da TCO nagenoeg identiek, met een licht voordeel voor de hybride. 

Had het niet gedacht. 

 

Anderzijds echt gewoon belachelijk en hypocriet, wetende dat mijn ouders allicht nooit op elektriek gaan rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Maxime S zei:

Pa heeft prijs gehad voor een nieuwe X5 hybrid.

Ondanks de aanzienlijk hogere aanschafprijs ten opzichte van de huidige 30d, is da TCO nagenoeg identiek, met een licht voordeel voor de hybride. 

Had het niet gedacht. 

 

Anderzijds echt gewoon belachelijk en hypocriet, wetende dat mijn ouders allicht nooit op elektriek gaan rijden. 

klanten/eigenaars die ik spreek dachten dat vroeger ook vaak, maar in de praktijk willen de meesten als volgende vooral eentje die nog meer en langer elektrisch kan rijden. 

Elektrisch rijden wordt stilaan ook gewoon hip en trendy. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tjeu zei:

klanten/eigenaars die ik spreek dachten dat vroeger ook vaak, maar in de praktijk willen de meesten als volgende vooral eentje die nog meer en langer elektrisch kan rijden. 

Elektrisch rijden wordt stilaan ook gewoon hip en trendy. 

idem hier.

zie de hybride vooral als een tussenstap naar volledig elektrisch. met een hybride wen je aan het laden en leer je het concept kennen.

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Maxime S said:

Pa heeft prijs gehad voor een nieuwe X5 hybrid.

Ondanks de aanzienlijk hogere aanschafprijs ten opzichte van de huidige 30d, is da TCO nagenoeg identiek, met een licht voordeel voor de hybride. 

Had het niet gedacht. 

 

Anderzijds echt gewoon belachelijk en hypocriet, wetende dat mijn ouders allicht nooit op elektriek gaan rijden. 

 

Hoh dat zeg je nu maar lokaal zou die toch wel op elektriek kunnen rijden. Sowieso laadt hij ook op lange trajecten dus zelfs zonder dagelijks / tussentijds bijladen aan de kabel moeten de korte stukken deels of vol elektrisch kunnen.

 

Doe hip en zet nog een laadpaal! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en daar dan instagram mee volspammen. Warlop goes green!

En 't jaar erna een Mercedes-Benz eVito of 2-3 voor de leveringen. :inlove: 

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

idem hier.

zie de hybride vooral als een tussenstap naar volledig elektrisch. met een hybride wen je aan het laden en leer je het concept kennen.

 

 

Kan ik maar beamen. Had het zelf ook niet gedacht, maar voor korte trajecten erg aangenaam rijden. Komende van een rumoerige 4cyl diesel is die rust echt wel een genot.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Den Alpina wordt nog 50% aftrekbaar. Niets onverwachts, maar goed.

Vraag me nu toch af of ik niet beter zo'n hybride onding ga kopen. Anderzijds: weer investeren is ook weer geld verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid