Ga naar inhoud

Wat is je automotive barnfind/koopje/topdeal ?


Soul

Aanbevolen berichten

Wat is je automotive barnfind/koopje/topdeal ?

Welk vondst heb je ooit gedaan ?

Vertel ons je verhaal. Foto's zijn toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste auto. Gekocht voor 750€ om er maar effe mee rond te rijden, heb er uiteindelijk nog jaren mee rondgereden 😃 was echt een plezant bakje.

Uiteindelijk letterlijk opgereden, motor die er de brui aan gaf. Heb hem toen nog voor 550€ verkocht. Een veel betere deal zal ik in mijn leven niet meer vinden 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, ICM said:

Ik heb uiteraard niet het minste probleem met geld verdienen, maar dit vind ik een beetje kantje boord.

Zou jij nee zeggen? Ik heb niks gestolen, noch zelf de prijs erop gezet. Gewoon betaald wat zij vroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Niko80 said:

Zou jij nee zeggen? Ik heb niks gestolen, noch zelf de prijs erop gezet. Gewoon betaald wat zij vroeg.

Deals zijn er om te grijpen, maar ik ging haar wat meer gegeven hebben. De ethische grens tussen opportuniteiten grijpen, zaakjes doen en oplichten.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ICM said:

Deals zijn er om te grijpen, maar ik ging haar wat meer gegeven hebben. De ethische grens tussen opportuniteiten grijpen, zaakjes doen en oplichten.

 

Had ik hem niet gekocht was het iemand anders geweest.

Ik verkoop nu ook sommige zaken aan zelfs 90% marge.... Hetzij zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Niko80 said:

Had ik hem niet gekocht was het iemand anders geweest.

Ik verkoop nu ook sommige zaken aan zelfs 90% marge.... Hetzij zo.

Ik zeg dat ik hem ook zou gekocht hebben, maar meer had gegeven.

Ik heb geen probleem met hoge winstmarges, zolang ze niet ten koste gaan van een ander.

Dus ik zei dat ik die deal op het randje vind. Eufemistisch uitgedrukt.

Dat wijveke is nu toch dood, misschien kan je nog een boeketje bloemen gaan zetten, want echt 'dank u' heb je nog niet eens kunnen zeggen uiteraard. ;)

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn! :lolz: 

Ik heb al een paar keer zo'n dingetjes gedaan. Wel niet met barnfinds, en niet zo extreem.

Ooit een auto gekocht (een Zafira) van de firma voor mijn vrouw.
Stond nog voor 2500 EUR in de boeken, en 'm dus voor die prijs meegenomen. Paar jaar mee gereden, ketting over, motor naar de kloten en voor 2500 EUR ingeruild.

 

Dan dat Scenic verhaal.. 4 Maand mee gereden, en 8k op gepakt.
Mijn RT 1000 Eur op gepakt, en op mijn GSA weet ik het nimeer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ICM said:

Ik zeg dat ik hem ook zou gekocht hebben, maar meer had gegeven.

Ik heb geen probleem met hoge winstmarges, zolang ze niet ten koste gaan van een ander.

Dus ik zei dat ik die deal op het randje vind. Eufemistisch uitgedrukt.

Dat wijveke is nu toch dood, misschien kan je nog een boeketje bloemen gaan zetten, want echt 'dank u' heb je nog niet eens kunnen zeggen uiteraard. ;)

 

Ik heb wel erna nog met mijn pa een gratis container gaan zetten om haar garage leeg te maken met de rommel die haar man verzameld had. Plus dat het serristen waren, en geloof mij,of ik die nu 1500€ betaald heb of haar 15000€ had gegeven op die haar hoop geld zou je het verschil niet zien.

Moest dat nu een vrouwtje zijn die het moeilijk had zou ik zeker meer betaald hebben.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Niko80 zei:

Ik heb wel erna nog met mijn pa een gratis container gaan zetten om haar garage leeg te maken met de rommel die haar man verzameld had. Plus dat het serristen waren, en geloof mij,of ik die nu 1500€ betaald heb of haar 15000€ had gegeven op die haar hoop geld zou je het verschil niet zien.

Moest dat nu een vrouwtje zijn die het moeilijk had zou ik zeker meer betaald hebben.

 

2 uren geleden, Niko80 zei:

Anno 2000 krijg ik telefoon van een oude vrouw met vraag of ik interesse heb in de oude auto van haar man zaliger. Ik vraag haar om welke auto het gaat maar ze wist het niet, kende niks van auto's. (Ze beldde mij omdat ze via via had gehoord dat mij pa in oude auto's deed, maar die nam niet op.)

Wel vertelde ze dat hij al meer dan 20j in de schuur stond, en dat het iets klein was, met rondere vorm.

Ik dacht al aan de zoveelste kever of een Fiat 500, en dat boeide mij niet zo maar toch maar een afspraak gemaakt. Ik kreeg het adres en het was in de Marnixlaan in Overijse, dat gaf mij wat meer hoop aangezien dat toch een dure wijk is.

Bon gaan kijken, en achteraan in de tuin vd villa stond een garage met rommel en brol.

Deze dan beginnen leeg maken en daar onder de rommel stond iets wat mijn stoutste droom niet kon waarmaken, een Porsche 356 A coupe! Mijn blije bakkes proberen verstoppen en gevraagd wat de vrouw er nog van wou.

De dame vertelde dat ze kosten had aan haar chauffage ketel en dat dat 1500€ was, en dat ze kost graag zou oplossen met verkoop van die "oude bak"... Ik ben vlug naar de bank gereden, 1500€ afgehaald en terug gereden, ding betaald en vlug onze pa gebeld om met de Range en de auto remorque naar de Marnix te komen.

Aan telefoon vroeg wat ik gekocht had, vertelde hem iets klein rond, zijn reactie "toch ni weer ne kever hé seg!"...

De mens zijn ogen en gezicht bij aankomst waren goud waard. Hij direct "ja, waarom belt die u en ni naar mij", heeft ze gadaan maar je nam niet op...

We hebben hem dan via mijn pa zijn contacten verkocht aan een duister voor de som van 91.000€ !!! Dit 2 dagen nadat we hem gehaald hadden.

Had die eiegelijk gewoon moeten bijhouden.

Lijkt toch alsof ze het geld best kon gebruiken... Vind dit toch ook maar kantje boordje

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Niko80 zei:

Ik heb wel erna nog met mijn pa een gratis container gaan zetten om haar garage leeg te maken met de rommel die haar man verzameld had. Plus dat het serristen waren, en geloof mij,of ik die nu 1500€ betaald heb of haar 15000€ had gegeven op die haar hoop geld zou je het verschil niet zien.

Moest dat nu een vrouwtje zijn die het moeilijk had zou ik zeker meer betaald hebben.

OK, dan is 't goe :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ICM said:

Deals zijn er om te grijpen, maar ik ging haar wat meer gegeven hebben. De ethische grens tussen opportuniteiten grijpen, zaakjes doen en oplichten.

 

En dan hang je eraan.

"1500 is goed"

En dan ga je ineens meer geven? Straks ruikt ze onraad en blaast ze de verkoop af om iemand te zoeken die er meer van kent.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, ir_fuel said:

En dan hang je eraan.

"1500 is goed"

En dan ga je ineens meer geven? Straks ruikt ze onraad en blaast ze de verkoop af om iemand te zoeken die er meer van kent.

 

24 minutes ago, Highwayman said:

Als je achteraf 90.000 euro meerwaarde pakt kan je toch een envelopje afgeven zeker

Voila.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Highwayman said:

 

Lijkt toch alsof ze het geld best kon gebruiken... Vind dit toch ook maar kantje boordje

Gewoon super gierig. Die was rijker dan de posters hier in dit topic allemaal samen denk ik, ben er eigenlijk zeker van. Die hadden 13 huizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Niko80 zei:

Gewoon super gierig. Die was rijker dan de posters hier in dit topic allemaal samen denk ik, ben er eigenlijk zeker van. Die hadden 13 huizen.

@DDé

 

Post hier eens iets svp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Porsche 924S (2.5 motor) die al tien jaar onder een boom stond:

Wist hem al jaren staan tot hij plots op Kapaza te koop kwam zonder prijs bij de advertentie, snel tot daar gereden en auto gekocht voor 1800€, man had juist nog een nieuwe distributieriem laten steken voor hij te koop kwam.

Je zou denken dat het een moneypit zou zijn na zolang stil te staan onder een boom maar het tegenovergestelde was waar, geen roest of mechanische panne gehad en tientallen trackdays mee gedaan en drie jaar als daily gebruikt. 

Één van mijn enigste auto's waar ik spijt van had nadat hij verkocht was, nu zou hij ook bijna het tienvoudige waard zijn. 

 

race20wars20200820122.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of er geen plaats kan zijn voor een soort kettingverkoopsovereenkomst. B betaalt A bedrag X met de extra voorwaarde dat als B aan C doorverkoopt er een percentage naar A gaat.

Dus als A een stuk grond heeft dat misschien ooit veel waard wordt gaat die daar normaal op blijven zitten. Maar met zo'n contract kan A het gemakkelijker loslaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ik vraag me af of er geen plaats kan zijn voor een soort kettingverkoopsovereenkomst. B betaalt A bedrag X met de extra voorwaarde dat als B aan C doorverkoopt er een percentage naar A gaat.

Volgens mij heb ik ooit zoiets voorgesteld aan @ICM :D 

Maar dan zonder het vetgedrukte. Of zoiets :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik vraag me af of er geen plaats kan zijn voor een soort kettingverkoopsovereenkomst. B betaalt A bedrag X met de extra voorwaarde dat als B aan C doorverkoopt er een percentage naar A gaat.

Dus als A een stuk grond heeft dat misschien ooit veel waard wordt gaat die daar normaal op blijven zitten. Maar met zo'n contract kan A het gemakkelijker loslaten.

Anti-embarrassment clause ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, DDke said:

Volgens mij heb ik ooit zoiets voorgesteld aan @ICM :D 

Maar dan zonder het vetgedrukte. Of zoiets :lol: 

Zo is dat. En zo is dat correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Porsche 924S (2.5 motor) die al tien jaar onder een boom stond:
Wist hem al jaren staan tot hij plots op Kapaza te koop kwam zonder prijs bij de advertentie, snel tot daar gereden en auto gekocht voor 1800€, man had juist nog een nieuwe distributieriem laten steken voor hij te koop kwam.
Je zou denken dat het een moneypit zou zijn na zolang stil te staan onder een boom maar het tegenovergestelde was waar, geen roest of mechanische panne gehad en tientallen trackdays mee gedaan en drie jaar als daily gebruikt. 
Één van mijn enigste auto's waar ik spijt van had nadat hij verkocht was, nu zou hij ook bijna het tienvoudige waard zijn. 
 
race20wars20200820122.jpg.98b9ce0da61df5b857b0637f180f1078.jpg
Was een mooie 924.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid