Ga naar inhoud

TCR Series


dragonfly

Aanbevolen berichten

Crash bij de achterliggers. Let op dat voetenwerk :fp: . Als je daar rijdt zou je toch wel met links moeten "kunnen" remmen zeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden daar serieus wat tikken uitgedeeld. Er mogen, wat mij betreft, eens wat sancties uitgedeeld worden. Duw-  en trekwerk is daar wel heel aanwezig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, utah said:

Er worden daar serieus wat tikken uitgedeeld. Er mogen, wat mij betreft, eens wat sancties uitgedeeld worden. Duw-  en trekwerk is daar wel heel aanwezig. 

Dat is gewoon touring car racen.

Race 2 was ook de moeite :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/9/2019 at 1:14 PM, dragonfly said:

Crash bij de achterliggers. Let op dat voetenwerk :fp: . Als je daar rijdt zou je toch wel met links moeten "kunnen" remmen zeg

 

Miljaar... stevig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/6/2019 om 13:14, dragonfly zei:

Crash bij de achterliggers. Let op dat voetenwerk :fp: . Als je daar rijdt zou je toch wel met links moeten "kunnen" remmen zeg

 

Zeg je dat nu omdat jij dat wel kan …? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Zeg je dat nu omdat jij dat wel kan …? 😉

Ik rem met links ja maar zo uitzonderlijk is dat niet hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het ook maar heb het nog nooit gedaan op circuit, daar ik enkel met manuele versnellingsbakken of versnellingsbakken waar je 3 pedalen voor nodig hebt heb gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rem ook rechts 😊 zelfs met paddles. Nooit echt tijd ingestopt om het op circuit te proberen. Nochtans in een kart gaat dat vanzelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik rem met links ja maar zo uitzonderlijk is dat niet hoor.

Dat weet ik. Ik doe het ook.

36 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik kan het ook maar heb het nog nooit gedaan op circuit, daar ik enkel met manuele versnellingsbakken of versnellingsbakken waar je 3 pedalen voor nodig hebt heb gereden.

met manuele versnellingsbak kan ik het ook veel minder / niet; 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Snap trouwens het probleem niet met rechts remmen.

1) In het filmpje, zit gewoon constant te twijfelen om gas te geven of te remmen. Als je beide voeten gebruikt al niet nodig

2) Niet voor internet

3) Iemand uitremmen, je verliest sowieso een fractie als jij je voet moet verplaatsen 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn erg goede (semi-) prof piloten die ook enkel met rechts remmen.
Ik denk niet dat je dat moet opblazen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Maxime S zei:

Er zijn erg goede (semi-) prof piloten die ook enkel met rechts remmen.

yup. beroemdste voorbeeld : rubens barrichello

dario franchitti gebruikte ook liever zijn rechtervoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

Er zijn erg goede (semi-) prof piloten die ook enkel met rechts remmen.
Ik denk niet dat je dat moet opblazen.
 

Klopt al zie ik in data dat met links remmen een enorm voordeel is. Ik kan het echt niet. (wel in de karting).

Heel de winter met links zitten remmen in mijn gewone wagen, on track onvoldoende gevoel...... spijtig genoeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Jokke_vlo said:

Klopt al zie ik in data dat met links remmen een enorm voordeel is. Ik kan het echt niet. (wel in de karting).

Heel de winter met links zitten remmen in mijn gewone wagen, on track onvoldoende gevoel...... spijtig genoeg. 

"Enorm".

Dat gaat geen halve seconde schelen op een ronde. Zoals gezegd, er zijn genoeg snelle piloten die rechts remmen.

Het grote voordeel van links remmen is dat je onderstuur wat kunt counteren mid-corner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat eerste is wel sletiger voor de remmen :D 

Yep maar er zijn toch wel een paar die het doen. Lijkt me geen goed plan voor de 25u 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stienes mocht vorig jaar tijdens de 24u in de race niet links remmen net daarom. Ingenieur vond het top voor quali maar slecht voor de remmen tijdens 24u. Heeft toen zijn remmen aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Klopt al zie ik in data dat met links remmen een enorm voordeel is. Ik kan het echt niet. (wel in de karting).

Heel de winter met links zitten remmen in mijn gewone wagen, on track onvoldoende gevoel...... spijtig genoeg. 

Het heeft inderdaad zijn voordelen.

Ik kan het een beetje/redelijk (al zou ik dat eens moeten bevestigd krijgen van iemand die het 100% beheerst).
De eerst jaren in rally deed ik het nooit. Nu doe ik het wel. Maar niet altijd en overal. 

 

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Het grote voordeel van links remmen is dat je onderstuur wat kunt counteren mid-corner.

Dit ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Links remmen geeft meer controle over transitie vertragen/optrekken en meer controle over de rotatie .  Zelfs een verkeersdrempel neemt ge vloeiender met links remmen. Bij driften/rally gaat uw gewicht weer onmiddelijk naar achter als ge uw rem lost waardoor ge veel bruter moet zijn om overstuur te krijgen maar maar als ge al gas kunt geven terwijl ge nog remt zit het gewicht nog naar voor en kunt ge roteren zonder iets te bruskeren.

Met die ervaring kan ik wel snappen dat er op circuit een voordeel is maar 't zal een kleintje zijn. Bij een goed gebalanceerde auto. Stel dat de auto teveel onderstuur heeft dan zou het wel anders kunnen liggen , maar dat is dan ook niet bepaald een racesituatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Stienes mocht vorig jaar tijdens de 24u in de race niet links remmen net daarom. Ingenieur vond het top voor quali maar slecht voor de remmen tijdens 24u. Heeft toen zijn remmen aangepast

Dat klopt ook niet hé. Als die de dicipline heeft om beide voeten niet samen te gebruiken maakt het niet uit met welke voet hij remt 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid