Ga naar inhoud

Politie belt na zware snelheidsovertreding?


Bart

Aanbevolen berichten

Ik wou es vragen of iemand dit al meegemaakt heeft?

Gisteren avond reed ik op de E17 regio Kortrijk een heel stuk sneller dan max was toegelaten.

plots kreeg ik telefoon , omdat het al laat was nam ik niet op, en chekte ik het nummer thuis.  Blijkbaar was dit van de politie van midelkkerke 059 312312. , ik belde terug natuurlijk gesloten om 11 u savonds.

 

nu vraag ik me af of dit een gevolg was van de snelheidsovertreding, of gewoon een stom toeval, ik ben in geen jaren in Middelkerke geweest. En belt de politie u op bij een zware snelheidsovertreding? En dan nog van een andere zone?

iemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal es antwoorden.

Nee. De politie belt je niet op voor iets banaals als een al dan niet bevestigde snelheidsovertreding.

Anderzijds bellen ze je ook niet wanneer je gezocht wordt voor moord.

Ze bellen enkel om informatieve redenen.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Bart said:

Om 10 u savonds? Uit andere politiezone ?

Je zal het straks weten 😀

Maar ze gaan niet bellen uit Middelkerke (1) voor iets wat ze hebben gezien (2) op de E17 in Deinze (3).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg vorige maand telefoon van de belastingen waarom er nog geen extra zoon aangegeven stond.

dan begin je ook effe te zweten, maar 't was ook een vergissing.

*oef*

:D

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

ik kreeg vorige maand telefoon van de belastingen waarom er nog geen extra zoon aangegeven stond.

dan begin je ook effe te zweten, maar 't was ook een vergissing.

*oef*

:D

Stuur ze door naar Albert!

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Bart zei:

Wel heel toevallig allemaal samen vind ik, maar ja we zullen wel zien zekers

Misschien reed (de politieagent in burger) achter u op de snelweg opweg naar zijn thuis in Middelkerke en heeft hij gebeld toen hij op kantoor kwam??? 🤷‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Krikkie said:

Misschien reed (de politieagent in burger) achter u op de snelweg opweg naar zijn thuis in Middelkerke en heeft hij gebeld toen hij op kantoor kwam??? 🤷‍♂️

Om wat te zeggen? Een bekeuring aan te kondigen? De groetjes te doen?

De politie heeft trouwens je telefoonnummer niet. Als het echt nodig is, kunnen ze op zoek gaan, maar dan moet het al zeer de moeite zijn.

Mijn vrouw heeft zo ooit de sleutels van haar auto verloren tijdens een looptocht: sleutel wordt gevonden door een buur, bijpassende auto wordt gevonden, politie wordt gebeld, nummerplaat wordt ingegeven, eigenaar wordt duidelijk, politie vindt een ander dossier terug waar eigenaar en klacht was komen indienen, daar staat telefoonnummer vermeld, politie belt mij op.

Denk dus niet dat er een database is met je nummerplaat en je GSM nummer.Zelfs persoonsgegevens en -historieken mogen ze niet zomaar inkijken. Dus zeker niet voor een bagatel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, ICM said:

 

Denk dus niet dat er een database is met je nummerplaat en je GSM nummer.Zelfs persoonsgegevens en -historieken mogen ze niet zomaar inkijken. Dus zeker niet voor een bagatel.

Ik ben daar niet zeker van. Als ik hier op de parking een verkeerde auto heb staan, dan bel ik soms naar de politie als het nodig is. En vaak krijg ik of het nummer van de bestuurder, of bellen ze 'm op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben toch al 2x gebeld geweest door de politie omdat ik geparkeerd stond in een tijdelijk parkeerverbod.

veel beter dan die ene keer dat ze me beboet hebben in een fictief tijdelijk parkeerverbod. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, DDke said:

Ik ben daar niet zeker van. Als ik hier op de parking een verkeerde auto heb staan, dan bel ik soms naar de politie als het nodig is. En vaak krijg ik of het nummer van de bestuurder, of bellen ze 'm op.

Omdat die gekend is. Er is geen standaard database.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ICM zei:

Omdat die gekend is. Er is geen standaard database.

Ben ik nog niet zo zeker, toch ook al een paar keer telefoon gehad. En ik schrik me altijd een hoedje maar 't was telkens om me te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Waky said:

Geen standaard database maar wel 10 verschillende met telkens je telefoon nummer in 😁

Zoiets ja. Van zodra ze je nummer hebben van bij een contact, kunnen ze dat terugvinden. Anders niet.

Ze kunnen zelfs nauwelijks vaststellen of je een rijverbod hebt, laat staan dat je GSM nummer standaard info is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, erq zei:

G. D. P. R.

Bij de invoering viel de ongewenste spam stroom even stil, maar nu is dat toch alweer goed op gang en ik heb geen expliciete toestemming gegeven 😅. Wat dat betreft weinig verbetering. 

2 uren geleden, Bart zei:

Wel heel toevallig allemaal samen vind ik, maar ja we zullen wel zien zekers

Idd zeker zo laat op de avond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ICM zei:

Ze kunnen zelfs nauwelijks vaststellen of je een rijverbod hebt, laat staan dat je GSM nummer standaard info is.

Ah, heb je dat recent uitgetest? 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, dragonfly said:

Ah, heb je dat recent uitgetest? 😛 

Ik zou niet durven!

Maar dat weet ik uit eerste lijn van een hoofdcommissaris. Dat is de reden waarom je anno 2019 nog steeds een kaartje moet kunnen produceren bij een controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/17/2019 at 10:17 AM, Niko80 said:

Ik had vorig eweek de Politie van Tongeren aan de lijn,.... bleek dat ze hun vergist hadden.

Ik ken daar wel nog ne zot die ze es mogen bellen.

On 6/17/2019 at 10:24 AM, tuscani said:

ik kreeg vorige maand telefoon van de belastingen waarom er nog geen extra zoon aangegeven stond.

dan begin je ook effe te zweten, maar 't was ook een vergissing.

*oef*

:D

Brilleke opzetten volgende keer als ge uw aangifte doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet teveel op in gaan. Politie heeft mij ook al gebeld omdat ik ergens verkeerd stond :D
Spoofing is ook mogelijk met telefoonnummers. Een maat die wat SIP/VOIP dingen zat te hacken kon mij zo opbellen , en dan zag ik dat het gesprek afkomstig was van mijn eigen GSM  nummer. Of hij belt je met +666 666.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid