Ga naar inhoud

Lightyear One


abtler

Aanbevolen berichten

Volgens de zoekfunctie is hij nog niet bekend op het forum ... dus bij deze.

 

De Lightyear One

https://lightyear.one/

Breakthroughs in efficiency

Lightyear One has been engineered coming from a radically different perspective. Our performance pushes us to focus relentlessly on to optimize efficiency and safety. We started from scratch, following not convention but only the laws of physics, to get the most out of every joule of energy. Lightyear One will get to a range of 725 km on the WLTP cycle. We will guarantee at least 400km in winter, at highway speeds and with heating on. Mostly, range will be between 500 and 800 kilometers.

lightyear-one-e1561451798970.jpg

Zo’n 20.000 gratis kilometer per jaar, hoe klinkt dat? De zonnepanelen op de Lightyear One, de Nederlandse interpretatie van de elektrische toekomst, zouden hiervoor moeten zorgen. Vandaag onthulde de start-up van de alumni van Solar Team Eindhoven de productieversie van de Lightyear One.

De actieradius van de Lightyear One is een zeer royale 725 kilometer. Het grote bereik dankt de druppelvormige auto aan zijn gestroomlijnde koets, de zonnepanelen én vier zeer efficiënte elektromotoren, die in de wielen verstopt zitten. De koets is van aluminium en koolstofvezel om het gewicht laag te houden.

Na een nachtje laden aan de stekker thuis kun je 350 kilometer rijden. Aan de snellader ‘tank’ je er binnen een uur 570 kilometer bij. De zon zorgt voor zo’n 12 kilometer extra bereik per uur. Op de achterbank passen volgens Lightyear drie mensen en achterin past ook nog eens 780 liter bagage. Klein is de auto dan ook niet, met een lengte van 5 meter.

De Lightyear One doet niet mee met de trend om elektrische auto’s belachelijke acceleratietijden te geven. De 0-100-tijd is een verantwoorde 10 seconden en dit zal de actieradius ongetwijfeld ten goede komen. Dan is er nog het dilemma van de carport of garage. Want zet je je auto binnen of toch buiten, in de zon?

Lightyear One: de prijs

De productie van de Lightyear One moet volgend jaar starten in Helmond. Er zijn al 100 exemplaren gereserveerd en daarmee zijn er nog 400 stuks beschikbaar. Bestel je vandaag, dan kun je de auto in 2021 verwachten. De huidige prijs is minimaal 119.000 euro, exclusief belastingen. Lightyear spreekt over plannen voor een goedkopere versie. Wellicht toch de Bus Lightyear?

lightyear-one-2019-productie-2.jpg

lightyear-one-interieur.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dragonfly zei:

Exterieur = lelijk 😄 

Interieur ook.

De technologie daarentegen is wel knap. Maar eerst zien, dan geloven :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me aan die VW denken. XL1 of zoiets.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, abtler said:

Volgens de zoekfunctie is hij nog niet bekend op het forum ... dus bij deze.

 

De Lightyear One

https://lightyear.one/

Breakthroughs in efficiency

Lightyear One has been engineered coming from a radically different perspective. Our performance pushes us to focus relentlessly on to optimize efficiency and safety. We started from scratch, following not convention but only the laws of physics, to get the most out of every joule of energy. Lightyear One will get to a range of 725 km on the WLTP cycle. We will guarantee at least 400km in winter, at highway speeds and with heating on. Mostly, range will be between 500 and 800 kilometers.

lightyear-one-e1561451798970.jpg

Zo’n 20.000 gratis kilometer per jaar, hoe klinkt dat? De zonnepanelen op de Lightyear One, de Nederlandse interpretatie van de elektrische toekomst, zouden hiervoor moeten zorgen. Vandaag onthulde de start-up van de alumni van Solar Team Eindhoven de productieversie van de Lightyear One.

De actieradius van de Lightyear One is een zeer royale 725 kilometer. Het grote bereik dankt de druppelvormige auto aan zijn gestroomlijnde koets, de zonnepanelen én vier zeer efficiënte elektromotoren, die in de wielen verstopt zitten. De koets is van aluminium en koolstofvezel om het gewicht laag te houden.

Na een nachtje laden aan de stekker thuis kun je 350 kilometer rijden. Aan de snellader ‘tank’ je er binnen een uur 570 kilometer bij. De zon zorgt voor zo’n 12 kilometer extra bereik per uur. Op de achterbank passen volgens Lightyear drie mensen en achterin past ook nog eens 780 liter bagage. Klein is de auto dan ook niet, met een lengte van 5 meter.

De Lightyear One doet niet mee met de trend om elektrische auto’s belachelijke acceleratietijden te geven. De 0-100-tijd is een verantwoorde 10 seconden en dit zal de actieradius ongetwijfeld ten goede komen. Dan is er nog het dilemma van de carport of garage. Want zet je je auto binnen of toch buiten, in de zon?

Lightyear One: de prijs

De productie van de Lightyear One moet volgend jaar starten in Helmond. Er zijn al 100 exemplaren gereserveerd en daarmee zijn er nog 400 stuks beschikbaar. Bestel je vandaag, dan kun je de auto in 2021 verwachten. De huidige prijs is minimaal 119.000 euro, exclusief belastingen. Lightyear spreekt over plannen voor een goedkopere versie. Wellicht toch de Bus Lightyear?

lightyear-one-2019-productie-2.jpg

lightyear-one-interieur.jpg

Dat is zo van dat Golf 2 "jeuk stof"... wat een mottig kraam seg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het hoofddoel van zo'n wagen niet is om designprijzen weg te kapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid