Ga naar inhoud

Lotus Evija


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Let’s jump right to the chase. Lotus says the Evija will boast no less than 1,973 horsepower (1,471 kilowatts), sent to the pavement through four electric motors capable of generating 493hp (368 kW) each. The power comes from a mid-mount 2,000-kilowatt lithium-ion battery pack, and with all four wheels on accelerative duty, Lotus says the Evija will sprint to 100 km/h (62 mph) in under 3 seconds. While certainly fast, that figure doesn’t sound terribly impressive when you consider many gasoline-powered hypercars can run faster with much less power, not to mention Tesla Model S P100d. 

However, when you look beyond that benchmark, the Evija’s power becomes rather startling. Lotus says the two-seater needs just another 3 seconds to hit 200 km/h (124 mph), and if you keep the skinny pedal on the floor, it will hit 300 km/h (186 mph) in less than 9 seconds. Top speed is estimated to be somewhere north of 200 mph, so yeah, this car should be seriously quick.

image.thumb.png.98cfcbcf31e628a8444b3425f5457f69.pngimage.thumb.png.9efc3984bbe55d564033d3d9a8638b69.png

image.thumb.png.1990bd486b64b66c72848946dc10b352.pngimage.thumb.png.bb6a0ef0acc8503cb2a6493347795356.pngimage.thumb.png.d7ccd576a8022dcb96eb2a7862ac7886.png

Meer: https://www.motor1.com/news/360174/lotus-evija-ev-hypercar-debuts/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, PJH said:

wtf :D lijkt totaal niet op de renders.

Dik, maar imo geen lotus :s

100% mee eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vet design, ik hoop dat dit een voorbode mag zijn voor nieuwe (iets meer betaalbare) modellen.

Begrijp de keuze voor elektrisch wel, als je in deze klasse een top wagen wil bouwen die beter moet doen dan McLaren, Ferrari, Bugatti etc en je hebt geen ervaring met eigen verbrandingsmotoren is elektrisch wel een goede optie. Temeer omdat het extra mogelijkheden en flexibiliteit geeft voor het platform design.

Qua gewicht één van de lichtste EVs en volgens mij niet veel zwaarder dan een Evora S IPS met een dikke passagier :)

Benieuwd naar de eerste tests of het nog steeds rijdt als een Lotus, maar gezien de geschiedenis van het merk heb ik er goede hoop op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De toekomst is aan de wielenmakers. Iemand maakt wielen met electrische motor en remsysteem. Iemand anders maakt koetswerk, stopt de bodem vol met AA batterijkes, wielen erop en klaar :)  Ah, de zetels nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Waky said:

Man man, een full elektrische sportwagen, dit wordt een flop. 

Wordt totaal geen flop.

Of dat nu een V12 is of full electric, om ergens in een hal tussen de verzameling te duwen maakt dat geen hol uit. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Race7 said:

ik hoop dat dit een voorbode mag zijn voor nieuwe (iets meer betaalbare) modellen.

 

Als het ergens de voorbode van zal zijn dan lijkt het me dat ze McLaren en Porsche willen gaan beconcurreren, en vergeet dan maar dat je onder de 180K iets gaat hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, PJH zei:

Waar komt de nrplaat? :D

Die steekt ge op als het nodig is. Toch niks om handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als het ergens de voorbode van zal zijn dan lijkt het me dat ze McLaren en Porsche willen gaan beconcurreren

Hopelijk wordt dat hun dood niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ir_fuel zei:

Wordt totaal geen flop.

Of dat nu een V12 is of full electric, om ergens in een hal tussen de verzameling te duwen maakt dat geen hol uit. 

Dat is toch ook onzin. Lotussen hebben niet die diezelfde standing als Ferrari, Lamborghini, Pagani, Mclaren of Porsche om ongebruikt te gaan stallen als investering. Lotussen moeten gereden worden. Dit lijkt me, maar goed ik kan er ook volledig naast zitten, een zeer slechte investering 😅 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Waky zei:

Dit lijkt me een zeer slechte investering 

*checkt* Yep, we zitten in een Lotus-topic. Dan is dat pure waarheid. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, gTa zei:

*checkt* Yep, we zitten in een Lotus-topic. Dan is dat pure waarheid. :D

e3020d52161a30980d0d0a3fd8567f9f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Waky zei:

Dat is toch ook onzin. Lotussen hebben niet die diezelfde standing als Ferrari, Lamborghini, Pagani, Mclaren of Porsche om ongebruikt te gaan stallen als investering.

Fout, er is wel degelijk heel erg gegeerd lotus materiaal. Ze maken af en toe bijzondere dingen, denk dat dit ook weer zo iets zal zijn.

Lotus C-01 was denk ik het laatste dat ze bouwden met oog op de specialere markt. Die dingen gaan nu 400k ofzo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, PJH zei:

e3020d52161a30980d0d0a3fd8567f9f.jpg

:lol:  :inlove: 

Dat is een slechte investering omdat dat veel te weinig (geen?) waardetoename kent als je daar weinig mee rijdt en best stevig deprecieert als je daar wel veel mee rijdt ... en dat laatste is een probleem want dat rijdt zo goed/leuk dat je daar niet af kan blijven.

Fantastische auto's. Slechte 'investering' (pur sang).

De kattenmiddelvinger mag je in je urethra steken. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet toch voldoende vraag naar zijn..., deze Lotus, ene Rimac Concept Two, ene Pininfarina Battista (fan van dat design), ...

Spoiler

Wooter verkiest ene Tesla Roadster 2.0 :lol:

Ik zou ook denken dat deze dingen vrij snel obsolete zijn, dat duurt geen jaar. Als je echter maar lang genoeg wacht kan je terugblikken op deze voertuigen zoals we dat nu doen op vooroorlogse oldtimers. Hoe zeldzamer hoe beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/18/2019 at 11:35 AM, Waky said:

Dat is toch ook onzin. Lotussen hebben niet die diezelfde standing als Ferrari, Lamborghini, Pagani, Mclaren of Porsche om ongebruikt te gaan stallen als investering. 

Lotussen worden ook niet verondersteld 2000pk te hebben en 1700kg te wegen.

Uiteindelijk heeft dat merk veel meer heritage om een halo model te verantwoorden dan al die andere onbekende merken die ineens een peperdure auto uitbrengen (ik denk bv aan dat gedrocht van Italdesign).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid