Ga naar inhoud

2020 ALPINA G20 B3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, PJH said:

Hopelijk RWD, gezien de M3 nu AWD zal zijn.

Hopelijk, maar mogelijk alleen voor US. Op zich past xDrive nog wel bij Alpina, gezien het vooral snelle en comfortabele daily’s moeten zijn. Ik denk dat het gros van de huidige B3/D3’s ook xDrive hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, PJH zei:

Hopelijk RWD, gezien de M3 nu AWD zal zijn.

Ik vrees er voor ... en eerlijk, ik zie daar ook weinig nut in.

BMW's zijn nu d'office al erg zwaar, niet meer zo'n driving fun wonders, en Alpina richt zich voornamelijk op mensen die een tik minder drama willen dan een M-product biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Phil zei:

Ik denk dat het gros van de huidige B3/D3’s ook xDrive hebben.

Ik heb zoekacties lopen op autoscout en mobile, en een non-Allrad B3/D3 op de 2ehandsmarkt is een extreme zeldzaamheid.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ik heb zoekacties lopen op autoscout en mobile, en een non-Allrad B3/D3 op de 2ehandsmarkt is een extreme zeldzaamheid.

😎

Wat is die zilvere op de eerste foto trouwens?

 

Ik weet het niet of ze nog RWD zouden aanbieden, het zou logisch zijn dat ze dat niet meer doen, gezien de verkoopscijfers. Anderzijds had Alpina nu wel een USP in de zin dat je echt alles kon kiezen: RWD/AWD evt gecombineerd met sper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

😎

Wat is die zilvere op de eerste foto trouwens?

 

Ik weet het niet of ze nog RWD zouden aanbieden, het zou logisch zijn dat ze dat niet meer doen, gezien de verkoopscijfers. Anderzijds had Alpina nu wel een USP in de zin dat je echt alles kon kiezen: RWD/AWD evt gecombineerd met sper.

M340i touring 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Ik heb zoekacties lopen op autoscout en mobile, en een non-Allrad B3/D3 op de 2ehandsmarkt is een extreme zeldzaamheid.

 

Er staat een zeer mooie B3s touring in BMW AG Frankfurt. Weliswaar Allrad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er staan er tientallen! Allemaal Allrads. Ik zeg het je, 'k volg ze nu al een jaar of 3 (al van voor ik m'n '5 kocht) en als 1 op de 50 een RWD is, is 't veel (waarschijnlijk zijn 't er zelfs veel minder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Thebiemerke zei:

M340i touring 

Met een OAL-plaat. Dus toch gebruikt als één of andere referentie/benchmark, om de data van de B3 tegen af te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Phil said:

Gebaseerd op M340i dus ja.

Dat is dan ook de eerste keer dat ze een M Sport als basis gebruiken voor de looks?

Hopelijk is het geheel nog klassevol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, vince522 zei:

Dat is dan ook de eerste keer dat ze een M Sport als basis gebruiken voor de looks?

Absoluut niet. Vorige generatie XD3 én huidige generatie XD3 en XD4 zijn ook op basis van "M-technic spec" auto's, dus met de M bumpers en het beperktere kleurengamma (because M sport pack).

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

Absoluut niet. Vorige generatie XD3 én huidige generatie XD3 en XD4 zijn ook op basis van "M-technic spec" auto's, dus met de M bumpers en het beperktere kleurengamma (because M sport pack).

Ik had het specifiek over de 3 serie, maar nu je het zegt inderdaad. De 'nieuwe' B7 is ook op basis van de M Sport uitvoering. :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er staan er tientallen! Allemaal Allrads. Ik zeg het je, 'k volg ze nu al een jaar of 3 (al van voor ik m'n '5 kocht) en als 1 op de 50 een RWD is, is 't veel (waarschijnlijk zijn 't er zelfs veel minder).

Klopt [emoji3526]

 

Wat ene goeie zaak is voor de RWD bezitters als@Rabbit en mezelf [emoji4]

 

https://www.pistonheads.com/news/ph-germancars/latest-alpina-b3-biturbo-spy-shots/40719

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Trouwens, wat betreft de huidige B3:

Is de B3s met 440pk echt z'n meerprijs waard tov B3 op de tweedehandsmarkt of is dit pure marketingstrategie?

Veel extra features/goodies buiten de 30pk extra? En motorisch enkel wat verhoogde turbodruk of zijn de internals ook hoogwaardiger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, B3noît zei:

Klopt emoji3526.png

 

Wat ene goeie zaak is voor de RWD bezitters als@Rabbit en mezelf emoji4.png

 

https://www.pistonheads.com/news/ph-germancars/latest-alpina-b3-biturbo-spy-shots/40719

 

M3 too obvious? The Alpina alternative is on the way...

Alpina_02.jpg

 

 

So the BMW M3 is set to change (again), with all-wheel drive on the way and three specifications, from Pure manual to 510hp Competition. What will stay the same, however, as it has for many generations, is Alpina's alternative offering in the shape of the B3. Here it is hot weather testing, the first time we've seen an Alpina G20 3 Series.

For the previous F80, Alpina played a masterstroke; as the contemporary M3 emerged angrier and feistier than ever, so the B3 was a supple, measured, silky smooth sports saloon, not as rabidly fast but beautifully suited to swift progress on British roads. The Biturbo looked superb, it drove impeccably, and found favour among all who tested it.

 

 
Alpina_04.jpg

 

Alpina will hope to do the same again, this B3 to be derived from the M340i xDrive with 374hp. It's unknown yet whether the Alpina will retain that configuration or go rear-wheel drive; expect more power though, to bring it ahead of the BMW and surpass its predecessor's 410hp - around 450hp or so would be our guess.

Familiar external Alpina changes can also be seen here, from the quad exhausts to the multi-spoke wheels, the blue calipers to the more aggressive front splitter. A raft of tweaks will be implemented under the skin, too; the genius of the last car was dampers softer in compression than a 335i but stiffer in rebound, giving an expert blend of comfort and control.

Given how well received the standard 3 Series has been already, it looks the perfect base from which to create another great Alpina. Typically the B3 arrives a little before an M3, though it seems Alpina will have a short window given how well advanced the BMW appears. The rest of 2019 should be very interesting for fans of fast 3 Series...

[Images: S.Baldauf/S.B. Median]

 

 
Alpina_05.jpg

 

 

 
Alpina_03.jpg

 

 

 
Alpina_01.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Francis zei:

 Trouwens, wat betreft de huidige B3:

Is de B3s met 440pk echt z'n meerprijs waard tov B3 op de tweedehandsmarkt of is dit pure marketingstrategie?

Veel extra features/goodies buiten de 30pk extra? En motorisch enkel wat verhoogde turbodruk of zijn de internals ook hoogwaardiger?

Is een facelift model met de N55 motor en heeft de nieuwe styling velgen met ook 30 extra Pk/60 Nm koppel. Ik dacht dat er intern inderdaad niets is veranderd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, PJH zei:

Hopelijk RWD, gezien de M3 nu AWD zal zijn.

Er gaan toch verschillende versies van de M3 komen? Waaronder een manuele met RWD :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, B3noît zei:

Is een facelift model met de N55 motor en heeft de nieuwe styling velgen met ook 30 extra Pk/60 Nm koppel. Ik dacht dat er intern inderdaad niets is veranderd...

Ze hebben allemaal de N55, ook de 410 DIN-pk modellen.
Afaik is zelfs de motorcode dezelfde voor de 410 en de 440 pk versies.
Lijkt me dan ook voornamelijk een software upgrade? (maar da's een assumptie, I honestly don't know)

Die nieuwere velgen, zijn die niet optioneel tegen meerprijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gTa zei:

Ze hebben allemaal de N55, ook de 410 DIN-pk modellen.
Afaik is zelfs de motorcode dezelfde voor de 410 en de 440 pk versies.
Lijkt me dan ook voornamelijk een software upgrade? (maar da's een assumptie, I honestly don't know)

Die nieuwere velgen, zijn die niet optioneel tegen meerprijs?

Hmmm, Alpina beweert toch iets anders:

image.png.052e434cf3dd16fa27bb14430d15f1f7.png

(persbericht van maart 2017 ten tijde van de aankondiging van de "S"-versie van de B3 en B4)

"tiefgreifende" klinkt alsof ze heel 't spel herwerkt hebben ... zou durven denken dat dat een beetje véél marketingpraat is :D 

Edit: ... tenzij @B3noît ge toch gelijk hebt en 't verschillende motorgeneraties zijn, maar de 410pk versie dan een N55 en de 440pk al de opvolg B58? Zou 't niet zo zijn?

Edit2: nope, even snel opgezocht, denk dat beide vermogensversies de N55 zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PJH zei:

Hopelijk RWD, gezien de M3 nu AWD zal zijn.

Het goede nieuws voor de automotive puristen? Er komt ook een pure versie – de interne benaming voor het model is ook echt de ‘Pure’ – van de BMW M3 en M4, met iets minder vermogen, maar ook enkel aandrijving naar de achterwielen én een handbak. Die twee dingen zullen enkel te vinden zijn op de Pure, de reguliere versies hebben dus steeds een automaat. Later volgen dan nog de onvermijdelijke CS-versies, en voor het eerst zal er ook een M4 Gran Coupé te bestellen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

Met een OAL-plaat. Dus toch gebruikt als één of andere referentie/benchmark, om de data van de B3 tegen af te zetten?

Onderhuids wrs al volledig een Alpina :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid