Ga naar inhoud

2020 ALPINA G20 B3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, gTa zei:

Hmmm, Alpina beweert toch iets anders:

image.png.052e434cf3dd16fa27bb14430d15f1f7.png

(persbericht van maart 2017 ten tijde van de aankondiging van de "S"-versie van de B3 en B4)

"tiefgreifende" klinkt alsof ze heel 't spel herwerkt hebben ... zou durven denken dat dat een beetje véél marketingpraat is :D 

Edit: ... tenzij @B3noît ge toch gelijk hebt en 't verschillende motorgeneraties zijn, maar de 410pk versie dan een N55 en de 440pk al de opvolg B58? Zou 't niet zo zijn?

Edit2: nope, even snel opgezocht, denk dat beide vermogensversies de N55 zijn

Beiden zijn N55 :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gTa zei:

Hmmm, Alpina beweert toch iets anders:

image.png.052e434cf3dd16fa27bb14430d15f1f7.png

(persbericht van maart 2017 ten tijde van de aankondiging van de "S"-versie van de B3 en B4)

"tiefgreifende" klinkt alsof ze heel 't spel herwerkt hebben ... zou durven denken dat dat een beetje véél marketingpraat is :D 

Edit: ... tenzij @B3noît ge toch gelijk hebt en 't verschillende motorgeneraties zijn, maar de 410pk versie dan een N55 en de 440pk al de opvolg B58? Zou 't niet zo zijn?

Edit2: nope, even snel opgezocht, denk dat beide vermogensversies de N55 zijn

Welja het is redelijk vaag alleszins; Diepgaande ingrepen... ik heb er toch m'n twijfels over alleszins. Vooral voor 30 pk en 60 Nm. Ik heb er weliswaar ook nog niet mee gereden dus geen idee of het zó veel verschil oplevert.

En inderdaad beide zijn N55...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof er ook niet veel van. :D  Lijkt me zuivere marketingpraat.

't Zou maar stom zijn mochten ze schrijven "we hebben een recentere mappingfile kunnen downloaden vanop de website van chiptuning.nl en daardoor hebben we de auto meer vermogen kunnen geven". :D 

Anderzijds: ik acht het niet onmogelijk dat er vooral naar koeling gekeken is. En dat van die versnellingsbak, dat lijkt me ook gewoon software te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/8/2019 om 10:29, gTa zei:

Ik heb zoekacties lopen op autoscout en mobile, en een non-Allrad B3/D3 op de 2ehandsmarkt is een extreme zeldzaamheid.

ER stond nochtans onlangs een top exemplaar te koop :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

ER stond nochtans onlangs een top exemplaar te koop :D 

Den dienen die gij gekocht hebt tvv jouw vorige, bedoel je? :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Den dienen die gij gekocht hebt tvv jouw vorige, bedoel je? :D 

Ik heb geen meer gekocht... :o 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/8/2019 om 10:29, gTa zei:

Ik heb zoekacties lopen op autoscout en mobile, en een non-Allrad B3/D3 op de 2ehandsmarkt is een extreme zeldzaamheid.

Hoe zoekt ge op niet-Allrad? Ge kunt dat toch nergens aanvinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Vicious zei:

Hoe zoekt ge op niet-Allrad? Ge kunt dat toch nergens aanvinken?

Nope, niet dat ik weet, neen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is van de kloten, dat je daar niet kunt op zoeken. En sommige zetten het niet in de titel, al kan je het ook zien aan de uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Frekkel zei:

Dat is van de kloten, dat je daar niet kunt op zoeken. En sommige zetten het niet in de titel, al kan je het ook zien aan de uitstoot.

Uitstoot wordt niet altijd in gevuld, zeker niet door particulieren. Staat idd niet vaak in de titel, en sommigen duiden ook 'Allrad' niet aan bij de uitrusting. Dan denk je een RWD gevonden te hebben, maar moet je door de foto's scrollen om het typeplaatje aan de pook te kunnen lezen... en is 't weer nen Allrad. :roll: 

Hoe zat dat nu weer, kon je bij Alpina het sper ook op de Allrad krijgen, of niet? Ben dat gelijk wat vergeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment maar één te koop op Mobile, RWD + sper. Wel een afgrijselijke samenstelling voor een Alpina.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282264261&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

ALPINA B3 S Biturbo Touring (Navi Leder HUD Kurvenl.)
Erstzulassung: 07/2017
Kilometerstand: 11.850 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 324 kW (441 PS)

Preis: 66.690 €

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt wel heel benieuwd of ALPINA de 3 Reeks toch iet of wat knap gaat kunnen maken.

Ik kan echt nog niet wennen aan die nieuwe... gisteren voor de eerste keer een echt knappe versie gezien. Maar doorgaans vind ik ze, zelfs met M pack, eigenlijk maar povertjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gTa zei:

Uitstoot wordt niet altijd in gevuld, zeker niet door particulieren. Staat idd niet vaak in de titel, en sommigen duiden ook 'Allrad' niet aan bij de uitrusting. Dan denk je een RWD gevonden te hebben, maar moet je door de foto's scrollen om het typeplaatje aan de pook te kunnen lezen... en is 't weer nen Allrad. :roll: 

Hoe zat dat nu weer, kon je bij Alpina het sper ook op de Allrad krijgen, of niet? Ben dat gelijk wat vergeten...

Sommigen vullen niet in alst nen ottomatiek of ne manuelen is (zoekopdracht 340i that is)...

Of je het kon krijgen weet ik niet, maar ik ben het alleszins al tegen gekomen. Dus ga ik er van uit dat je het indd kon krijgen. Tenzij de persoon in kwestie gewoon een sper gaan kopen is om in zijn koffer te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De optielijst vermeldt niet dat het niet te combineren is met de Allrad-aandrijving, dus ik ga er idd van uit dat die optie ook op de Allrad kon. Wel nog nooit tegengekomen, denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Maxime S said:

Echt wel heel benieuwd of ALPINA de 3 Reeks toch iet of wat knap gaat kunnen maken.

Ik kan echt nog niet wennen aan die nieuwe... gisteren voor de eerste keer een echt knappe versie gezien. Maar doorgaans vind ik ze, zelfs met M pack, eigenlijk maar povertjes. 

Is het al ooit gebeurd dat de Alpina wel en de BMW niet mooi is?

Alpina doet op vlak van exterieur toch enkel licht bumperwerk (meestal niet echt mooier imo), klein lipje op de koffer en af en toe een stickertje en iets dat op een diffusor lijkt...

Ik zou daar precies geen wonderen van verwachten.

Heb zelf altijd het M-paquette of de M-versie mooier gevonden dan wat Alpina doet, maar je koopt geen Alpina voor esthetische redenen denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde gevoel. Een Alpina is nooit mooier geworden dan de BMW waarop hij gebaseerd is, eerder het omgekeerde. Vétter wel, maar vet en mooi zijn 2 compleet verschillende dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/8/2019 om 08:32, gTa zei:

 vet en mooi zijn 2 compleet verschillende dingen.

Feeders gaan niet akkoord.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op het eerste zicht geen fan van die gaten L en R in de bumper. Al lijkt het wat onduidelijk op die foto, ze lijken mij nog groter dan op het bmw front.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, vince522 zei:

@Rabbit ziet er naar uit dat je nog trager over drempels zal moeten rijden.

Ik dacht het ook. Het is zo erg dat ik me er niet meer in opjaag als ik de volgende keer weer schraap. Part of Alpina driving 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stancke zei:

Benieuwd naar de specs...

Ik hoop maar vrees dat ze voor de D3 gewoon de motor van de d3 gaan overnemen. Weinig nieuws.

Wat dr naft zal worden is spannender!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid