Ga naar inhoud

2020 ALPINA G20 B3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Waarom "vrees"? Die D3 is toch perféct gemotoriseerd? Dat je in een D5 (prev gen) een tik meer power zou willen, akkoord; maar toch niet echt in de D3?

Qua benzine wordt dat waarschijnlijk een B58B30 met andere drukvulling/injectie/koeling/uitlaatlijn/software die ergens rond de 450pk en 700Nm strandt, my guess.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook. Van de modellen die je met de twee types aandrijving kon krijgen, was de take rate van de non-Allrads echt marginaal. Plus: als de B3 op de M340i gebaseerd zou zijn (wat logisch klinkt en gezien de M-Pack looks van de camo-B3 die te zien waren ook effectieg zo is), dan zit je sowieso al met xDrive. Alpina zou natuurlijk de enige RWD 6-cilinder benzine in dat model kunnen aanbieden, maar als de klant daar nauwelijks om vraagt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gTa zei:

Alpina zou natuurlijk de enige RWD 6-cilinder benzine in dat model kunnen aanbieden, maar als de klant daar nauwelijks om vraagt......

 

Als de klant er naar vroeg zou BMW het ook wel aanbieden. :D 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/8/2019 om 23:48, gTa zei:

Waarom "vrees"? Die D3 is toch perféct gemotoriseerd? Dat je in een D5 (prev gen) een tik meer power zou willen, akkoord; maar toch niet echt in de D3?

Qua benzine wordt dat waarschijnlijk een B58B30 met andere drukvulling/injectie/koeling/uitlaatlijn/software die ergens rond de 450pk en 700Nm strandt, my guess.

Gewoon, een beetje "vrees" om weinig te verrassen :) Uiteraard is dat een perfecte aandrijflijn. Geen klagen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/8/2019 om 11:36, Framfy zei:

 

Als de klant er naar vroeg zou BMW het ook wel aanbieden. :D 

Zoals een kleine compact modelletje met rwd en potente motor? Ow wacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe stijl velgen ❤️ wat een gigantische verbetering tov de kromme-spaken-versie van de voorbije 8 (?) jaar :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's dus een M-Pack frontbumper, waarvan de inserts van de buitenste luchtgaten Alpina-eigen zijn (afdekpaneeltje bovenaan, verticale luchthapper zijdelings, in koetswerkkleur of ook zwart?), en onderaan een opgezette Alpina-eigen spoilerlip?

 

Edit: beide ter vergelijking

cp7yjrlbjzl7.jpg

bmw_al20.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, buh, dus dat is 1 op 1. En dan de lip er op.

Beetje bummer, ergens. Vond 't nog tof dat ze wat meer moeite leken te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, gTa zei:

Ah, buh, dus dat is 1 op 1. En dan de lip er op.

Beetje bummer, ergens. Vond 't nog tof dat ze wat meer moeite leken te doen.

Hebben ze toch altijd op die manier gedaan? Gewoon de lip op een originele BMW bumper :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Thebiemerke zei:

Hebben ze toch altijd op die manier gedaan? Gewoon de lip op een originele BMW bumper :) 

Ja, maar ik was gecharmeerd dat ze (zo dacht ik verkeerdelijk) zo'n kleinere details naar hun hand zetten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er in ieder geval wel eentje, ondanks Allrad only. Ik heb intussen al wat M Performance modelletjes versleten en ook redelijk wat M ervaring, maar wat Alpina met een auto doet qua verfijning is echt wel net dat trapje hoger en verfijnder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, brjefs zei:

Nee is exact hetzelfde met een andere lip onder. @Thebiemerke mag me verbeteren maar bij mijn F11 D5 zitten de verschillen tussen BMW en Alpina hoofdzakelijk in het interieur.

Yes, I know. Het merk en de modellen (inclusief details) zijn me niet vreemd. :D 

En eigenlijk zijn de verschillen in het interieur zelfs nog kleiner dan langs buiten. Sowieso heb je bij de laatste generaties Alpina altijd een opvallende spoilerlip (vooraan), wielset en uitlaatsysteem. (En zelfs het Alpina-Dekor is een gratis optie, dus als je dat aanvinkt...)  En bij de modellen met een vlakke kofferklep meestal ook nog een goed zichtbare achterspoiler. Dat ziet iedereen, 't valt echt hard op.
Binnenin is een Alpina méér "standaard-BMW" dan langs buiten. Ze krijgen d'office wel een Apina-logo op het stuur (dead obvious) en de blauwe tellercombo is ook een vaste waarde ... maar daarbuiten worden 't al details (dorpellijsten, voetmatjes) of is 't zelfs identiek. Heel wat Alpina's hebben standaard en/of tegen meerprijs de 'gewone' BMW-zetelbekleding (zonder specifieke stitching, emblemen, enz.), gewone BMW-interieurlijsten, enz. Het kan grondig anders, maar dan is dat tegen heftige meerprijs (Lavalina-interieurs en Alpina-specifieke interieurlijsten). Wat je meestal ziet, zoals bij jouw D5 ook, zijn de tellers, het stuur (logo + een gekleurd stikkingske), de interieurlijsten (niet zelden de zwarte pianolak met zilverkleurig Alpina-logo), de voetmatten en af en toe een detail op de zetels (meestal het email schildje op de rugleuningen, soms eens het Alpina-ruitpatroon op de hoofdsteunen). Dat leunt naar mijn gevoel veel dichter bij BMW aan dan langs buiten (waar de verschillen groter zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

Ze krijgen d'office wel een Apina-logo op het stuur (dead obvious) 

 

Wat is nu weer de reden dat het stuur wél een Alpina-logo krijgt, en het exterieur BMW-logo's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid