Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, stijn82 zei:

Een model 3 AWD van 60k tovert even goed een smile op je gezicht wanneer je het gas induwt.

En een Kia van 35k ook 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkope standaardreactie. Tesla is zeker niet heilig voor mij. Vroeger iedereen van tesla is veeeeel te duur, nu komt er een porsche die nog een pak duurder is en niemand die er over zaagt. Ja en dan een kia er bij halen :facepalm:

waarom niet ineens over dacia beginnen?

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haa ok ja een MG ZS dan ofzo.

ben trouwens zeer te spreken over de koreaanse EV’s, maar die zijn toch geen concurrent voor de taycan, totaal ander segment en prijsklasse. Tesla 3/S kan je nog wel vergelijken, toch de performantere AWD modellen. Al gaan der daar ook weer niet mee akkoord zijn... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, stijn82 zei:

Goedkope standaardreactie. Tesla is zeker niet heilig voor mij. Vroeger iedereen van tesla is veeeeel te duur, nu komt er een porsche die nog een pak duurder is en niemand die er over zaagt. Ja en dan een kia er bij halen :facepalm:

waarom niet ineens over dacia beginnen?

Goedkope reactie van jou. We zitten in het Porsche Taycan topic dus niemand zit te wachten op die eindeloze Tesla vergelijkingen 🙂 

Tesla = lelijke auto zonder interieur

Porsche = mooie auto met een interieur

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, stijn82 zei:

Toffe wagen ook, alleen waanzinnig duur. Een model 3 AWD van 60k tovert even goed een smile op je gezicht wanneer je het gas induwt.

Vandaag heb ik een Model 3-rijder laten rijden met een Taycan 4S en hij kwam terug alsof hij een aha-erlebnis gehad had. T is dus toch iets genuanceerder dan je schetst :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik een Model 3-rijder laten rijden met een Taycan 4S en hij kwam terug alsof hij een aha-erlebnis gehad had. T is dus toch iets genuanceerder dan je schetst [emoji4]


Ik ben benieuwd wat een kritische model S - ex panamera/macan - rijder ervan gaat vinden [emoji2]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stijn82 zei:

Tof filmpje, waar porsche zo te zien zelf veel aan bijgedragen heeft.

Toffe wagen ook, alleen waanzinnig duur. Een model 3 AWD van 60k tovert even goed een smile op je gezicht wanneer je het gas induwt.

Ik heb een namiddag met een Model 3P gereden. Dat het een leuke auto is staat vast. Dat zijn acceleratie je doet glimlachen ook. Maar toen ik weer in mijn good old Alpina diesel kroop kon ik me toch niet van de indruk ontdoen dat er toch voor de echte afficionado een aantal zaken ontbreken zoals feedback, stuurgevoel, beleving. Het is wat me voorlopig nog even van de Model 3 weghoudt. Maar de Tesla deed me wel beseffen dat de aandrijving van mijn auto verouderd is.

Dus om nu kort door de bocht te gaan beweren dat die Model3 hetzelfde rijplezier biedt als een Taycan. Dat is me een brug te ver.😀 Rijplezier is voor elk wat anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik een Model 3-rijder laten rijden met een Taycan 4S en hij kwam terug alsof hij een aha-erlebnis gehad had. T is dus toch iets genuanceerder dan je schetst [emoji4]

Mag ook wel voor bijna 2,5 keer de prijs. Een BMW 340i rijder zal ook onder de indruk zijn als ‘m eens een Panamera turbo mag rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, BMWMB said:

Mag ook wel voor bijna 2,5 keer de prijs. Een BMW 340i rijder zal ook onder de indruk zijn als ‘m eens een Panamera turbo mag rijden.

Het is idd de prijs die even hallucinant is dan het rijgedrag. Voor dat geld kunt ge u ook een appartement kopen, Maar goed, op zich prima, voor wie het zich kan permitteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ontvangen geweest door Alexanderr waarvoor mijn welgemeende dank !

Sleutels in ontvangst genomen en vertrokken met 115km range ( 35% batterij ) ik had jammer genoeg weinig tijd, maar heb toch een 35km gereden. Aangekomen met 18% batterij en een range van 60km resterend.

 

4a0f523534d0f9673cfd229083871098.jpg&key=818c059e03b44c92133cc0ed2dbdb66d1b8336e86412bd046cbf01155147b82c

 

Wat mij positief opviel :

Het klopt dat de Taycan in de eerste plaats een Porsche is met als het ware eerder toevallig een elektrische aandrijving, daar waar mijn model S in de eerste plaats een elektrische auto is en alles wat erbij komt is meegenomen [emoji28]

Qua rijgedrag is de Taycan van een hele andere orde, in positieve zin.

Qua zitpositie geeft de taycan je een beetje 911 gevoel, beetje meer sportwagen dan de model s waar je een veel hoger en afstandelijkere zitpositie hebt.

Qua fit and finish ook weinig vergelijk mogelijk en/of nodig. Taycan afgewerkt zoals je van een panamera verwacht.

Supercharger netwerk vs Ionity en consoorten

Tja.. dit is het grote euvel momenteel om een Taycan echt als alternatief te kunnen gebruiken. Enkel in Wetteren kan je snelladen...

Stuurgevoel / chassis

het is zo dat de model s weinig feedback geeft, vaag stuurgevoel, de aandrijving vooral op de voorwielen werkt, doorslipt bij hard accelereren en de ophanging ook niet de meest verfijnde is in zijn soort.

Vanaf je 150kph heb je in mijn model s wel zoiets van : dit gaat meer dan snel genoeg ( redelijk veel windgeruis en vibraties op de vooras, althans zo ervaar ik het )

In de Taycan is het zo gemakkelijk.. heb een paar keer goed doorgetrokken en dat rijdt echt op rails... zoals je het van Porsche gewoon bent.. hoe sneller je rijdt hoe meer de Taycan in zijn element komt... mmm daar staan toch geen flitsers op de A11 ter hoogte van Knokke ? [emoji4]

Wat ik wel mis : ja, je kan niet schakelen... ook niet terugschakelen, vooral dat laatste is een gemis als je sportief gaat rijden. En in principe zouden flippers mogelijk moeten zijn. Je kan 250kw remmen op de elektromotor en dat is toch echt al serieus remmen te noemen... dat gekoppeld aan een leuke sound zou alweer een stap in de goede richting zijn [emoji16]

De sound generator in de Taycan voegt wel degelijk iets toe, ik heb het even aangezet dan weer uit en je mist het gewoon als het uitstaat default_smile.png het zet ook aan om sneller te rijden eerlijk gezegd. Maar top dat het voorzien is [emoji106]

Range :

Omgerekend zou ik met verbruik testrit van 100-0% exact 200km halen. Hetzelfde traject met mijn model s zou 260-280 km opleveren. Substantieel verschil dus.

Conclusie : model s / Taycan : tja..twee totaal verschillende wagens maar de leukst rijdende, best sturende, meest sportieve is zonder twijfel de Taycan. Het enige waarbij tesla een voordeel heeft is de range én weliswaar zeer belangrijk zijn laadnetwerk.

Jammer genoeg is de Taycan voor mij momenteel een speeltje en geen alternatief voor een model S. Wel een verdomd goede auto, een veel veel betere auto dan de model s. Moest nu dat laadnetwerk nog op punt staan dan zou ik niet twijfelen om de model s buiten te zwieren.

Oh ja, Bij een 120-130 heb ik een aantal keer de versnelling voelen veranderen.. bizar gevoel in een EV. Geen idee of het qua verbruik iets uitmaakt.

De acceleratie van de 4s is zoals ik gewoon ben in mijn model S. Al had ik wel t gevoel dat hij bij bepaalde snelheden sneller doorgaat dan een model s [emoji3526]

Ik zou voor de Turbo durven opteren..

Heb met een heel reeks 992’s testgereden en nu met de taycan en buiten doorvlammen op de autobahn en nu en dan eens circuit zou een Taycan turbo simpelweg de betere auto zijn naar mijn gevoel. Al zal de ontwikkeling van elektro nog hard gaan de komende jaren...

In elk geval Taycan [emoji108]

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verslag 👍. Is de Taycan niet een stuk kleiner dan een model is qua ruimte achterin en koffer? Voor mij zou dit een probleem zijn met 2 kids denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, iceblue zei:

Leuk verslag 👍. Is de Taycan niet een stuk kleiner dan een model is qua ruimte achterin en koffer? Voor mij zou dit een probleem zijn met 2 kids denk ik.

Stuk kleiner dan een model? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/21/2020 at 10:10 PM, Naish said:

Ik prefereer de Taycan precies ook eerder in een donkere kleur...

Gentian in PCK is ook mooi, maar vind mijn miss iets minder voor haar. 

Miami bleu is ook zot van, maar dat is er nog niet op de taycan en er volgens mij ook over.

Mamba vind ik ook top en wel super in concept van de groenigheid van het ding (weliswaar relatief)...

Dat frozen blue is tof maar niet overtuigd in het echt...

 

Blijft nog over: zwart maar dan wel met het idee om daar een matte xpel over te trekken :ninja:

Zwart mat is gepasseerd en echt lelijk imho.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook met een 4S op pad geweest. Wat feedback:

  • Zo mindbending snel, vond ik dat eigenlijk niet .. meer dan snel genoeg, maar als je sommige Youtube reviewers ziet ... Ik heb met een Model X P100D en een Model S gereden en ik vond die eigenlijk niet zo verschillen. De onmiddellijke respons als je met weinig gevoel op het "gas" stampt, is wel fun :) Kinderachtig .. maar fun :) Ik denk dat ik geluid mis om echt "drama" te ervaren. Dat fake geluid, vond ik maar vreemd .. Als je vlot aan het rijden bent, is het wel ok .. maar als je door de stad rijdt .. hoeft het voor mij. De auto maakt trouwens ook geluid als je dat fake geluid uit zet .. Ik weet niet of ik het zou speccen.
  • Remmen vond ik zeer goed. Dat regen-gedoe heb ik af gezet, al vond ik dat in de auto-stand ook goed werken. Voor klassiek woon-werk verkeer, lijkt me dat nuttig. Voor wat plezier op de baan .. gewoon remmen.
  • Interieur is zeer knap afgewerkt (ik vind het leder dashboard wel noodzakelijk)
  • PCM is meer dan degelijk. Tacho-scherm vind ik super. Zeker met de fullscreen map-view. Ik heb wel 2 crashes gehad .. Eenmaal werden alle schermen zwart en eenmaal enkel het centrale scherm. Ik kan geen aanleiding bedenken waarom die dat deed. Auto zelf blijft rijden zoals het hoort, maar ik kan me niet herinneren dat ik een scherm in een auto ooit al zien rebooten heb, terwijl ik aan het rijden was. Ik heb het doorgegeven aan de garage .. 
  • Auto is zwaar .. En dat merk je eigenlijk wel. Taycan stuurt zeer licht .. voelt wel precies aan.
  • Ik vind hem persoonlijk zeer knap .. al zou ik nooit een zwarte kiezen.
  • Taycan kan echt wel bochtjes pakken .. ook in vochtige omstandigheden. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik ook maar in de buurt van de limiet zat .. Op een bepaald moment, reed ik door een modderige baan en dat merkte je eigenlijk niet
  • Het panoramisch dak vind ik mottig .. niet voor mij.

Als ik nog iets bedenk, zal ik het nog toevoegen.

Wat foto's:

 

 

aangepast door Daggie
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid