Jump to content
Audi S8

Porsche Taycan

Recommended Posts

dragonfly    7,244
dragonfly
2 minuten geleden, stijn82 zei:

Een model 3 AWD van 60k tovert even goed een smile op je gezicht wanneer je het gas induwt.

En een Kia van 35k ook 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    108
stijn82
3 hours ago, dragonfly said:

En een Kia van 35k ook 😄 

oh, doet die ook 0-100 in minder dan 5 seconden? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    108
stijn82

Goedkope standaardreactie. Tesla is zeker niet heilig voor mij. Vroeger iedereen van tesla is veeeeel te duur, nu komt er een porsche die nog een pak duurder is en niemand die er over zaagt. Ja en dan een kia er bij halen :facepalm:

waarom niet ineens over dacia beginnen?

Edited by stijn82

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    108
stijn82

Haa ok ja een MG ZS dan ofzo.

ben trouwens zeer te spreken over de koreaanse EV’s, maar die zijn toch geen concurrent voor de taycan, totaal ander segment en prijsklasse. Tesla 3/S kan je nog wel vergelijken, toch de performantere AWD modellen. Al gaan der daar ook weer niet mee akkoord zijn... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    7,244
dragonfly
3 uren geleden, stijn82 zei:

Goedkope standaardreactie. Tesla is zeker niet heilig voor mij. Vroeger iedereen van tesla is veeeeel te duur, nu komt er een porsche die nog een pak duurder is en niemand die er over zaagt. Ja en dan een kia er bij halen :facepalm:

waarom niet ineens over dacia beginnen?

Goedkope reactie van jou. We zitten in het Porsche Taycan topic dus niemand zit te wachten op die eindeloze Tesla vergelijkingen 🙂 

Tesla = lelijke auto zonder interieur

Porsche = mooie auto met een interieur

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alexanderr    25,291
Alexanderr
7 uren geleden, stijn82 zei:

Toffe wagen ook, alleen waanzinnig duur. Een model 3 AWD van 60k tovert even goed een smile op je gezicht wanneer je het gas induwt.

Vandaag heb ik een Model 3-rijder laten rijden met een Taycan 4S en hij kwam terug alsof hij een aha-erlebnis gehad had. T is dus toch iets genuanceerder dan je schetst :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    348
Germinal
Vandaag heb ik een Model 3-rijder laten rijden met een Taycan 4S en hij kwam terug alsof hij een aha-erlebnis gehad had. T is dus toch iets genuanceerder dan je schetst


Ik ben benieuwd wat een kritische model S - ex panamera/macan - rijder ervan gaat vinden
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,240
Rabbit
9 uren geleden, stijn82 zei:

Tof filmpje, waar porsche zo te zien zelf veel aan bijgedragen heeft.

Toffe wagen ook, alleen waanzinnig duur. Een model 3 AWD van 60k tovert even goed een smile op je gezicht wanneer je het gas induwt.

Ik heb een namiddag met een Model 3P gereden. Dat het een leuke auto is staat vast. Dat zijn acceleratie je doet glimlachen ook. Maar toen ik weer in mijn good old Alpina diesel kroop kon ik me toch niet van de indruk ontdoen dat er toch voor de echte afficionado een aantal zaken ontbreken zoals feedback, stuurgevoel, beleving. Het is wat me voorlopig nog even van de Model 3 weghoudt. Maar de Tesla deed me wel beseffen dat de aandrijving van mijn auto verouderd is.

Dus om nu kort door de bocht te gaan beweren dat die Model3 hetzelfde rijplezier biedt als een Taycan. Dat is me een brug te ver.😀 Rijplezier is voor elk wat anders.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,018
BMWMB
Vandaag heb ik een Model 3-rijder laten rijden met een Taycan 4S en hij kwam terug alsof hij een aha-erlebnis gehad had. T is dus toch iets genuanceerder dan je schetst

Mag ook wel voor bijna 2,5 keer de prijs. Een BMW 340i rijder zal ook onder de indruk zijn als ‘m eens een Panamera turbo mag rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    108
stijn82
18 minutes ago, BMWMB said:

Mag ook wel voor bijna 2,5 keer de prijs. Een BMW 340i rijder zal ook onder de indruk zijn als ‘m eens een Panamera turbo mag rijden.

Het is idd de prijs die even hallucinant is dan het rijgedrag. Voor dat geld kunt ge u ook een appartement kopen, Maar goed, op zich prima, voor wie het zich kan permitteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    348
Germinal

Vandaag ontvangen geweest door Alexanderr waarvoor mijn welgemeende dank !

Sleutels in ontvangst genomen en vertrokken met 115km range ( 35% batterij ) ik had jammer genoeg weinig tijd, maar heb toch een 35km gereden. Aangekomen met 18% batterij en een range van 60km resterend.

 

4a0f523534d0f9673cfd229083871098.jpg&key=818c059e03b44c92133cc0ed2dbdb66d1b8336e86412bd046cbf01155147b82c

 

Wat mij positief opviel :

Het klopt dat de Taycan in de eerste plaats een Porsche is met als het ware eerder toevallig een elektrische aandrijving, daar waar mijn model S in de eerste plaats een elektrische auto is en alles wat erbij komt is meegenomen

Qua rijgedrag is de Taycan van een hele andere orde, in positieve zin.

Qua zitpositie geeft de taycan je een beetje 911 gevoel, beetje meer sportwagen dan de model s waar je een veel hoger en afstandelijkere zitpositie hebt.

Qua fit and finish ook weinig vergelijk mogelijk en/of nodig. Taycan afgewerkt zoals je van een panamera verwacht.

Supercharger netwerk vs Ionity en consoorten

Tja.. dit is het grote euvel momenteel om een Taycan echt als alternatief te kunnen gebruiken. Enkel in Wetteren kan je snelladen...

Stuurgevoel / chassis

het is zo dat de model s weinig feedback geeft, vaag stuurgevoel, de aandrijving vooral op de voorwielen werkt, doorslipt bij hard accelereren en de ophanging ook niet de meest verfijnde is in zijn soort.

Vanaf je 150kph heb je in mijn model s wel zoiets van : dit gaat meer dan snel genoeg ( redelijk veel windgeruis en vibraties op de vooras, althans zo ervaar ik het )

In de Taycan is het zo gemakkelijk.. heb een paar keer goed doorgetrokken en dat rijdt echt op rails... zoals je het van Porsche gewoon bent.. hoe sneller je rijdt hoe meer de Taycan in zijn element komt... mmm daar staan toch geen flitsers op de A11 ter hoogte van Knokke ?

Wat ik wel mis : ja, je kan niet schakelen... ook niet terugschakelen, vooral dat laatste is een gemis als je sportief gaat rijden. En in principe zouden flippers mogelijk moeten zijn. Je kan 250kw remmen op de elektromotor en dat is toch echt al serieus remmen te noemen... dat gekoppeld aan een leuke sound zou alweer een stap in de goede richting zijn

De sound generator in de Taycan voegt wel degelijk iets toe, ik heb het even aangezet dan weer uit en je mist het gewoon als het uitstaat default_smile.png het zet ook aan om sneller te rijden eerlijk gezegd. Maar top dat het voorzien is

Range :

Omgerekend zou ik met verbruik testrit van 100-0% exact 200km halen. Hetzelfde traject met mijn model s zou 260-280 km opleveren. Substantieel verschil dus.

Conclusie : model s / Taycan : tja..twee totaal verschillende wagens maar de leukst rijdende, best sturende, meest sportieve is zonder twijfel de Taycan. Het enige waarbij tesla een voordeel heeft is de range én weliswaar zeer belangrijk zijn laadnetwerk.

Jammer genoeg is de Taycan voor mij momenteel een speeltje en geen alternatief voor een model S. Wel een verdomd goede auto, een veel veel betere auto dan de model s. Moest nu dat laadnetwerk nog op punt staan dan zou ik niet twijfelen om de model s buiten te zwieren.

Oh ja, Bij een 120-130 heb ik een aantal keer de versnelling voelen veranderen.. bizar gevoel in een EV. Geen idee of het qua verbruik iets uitmaakt.

De acceleratie van de 4s is zoals ik gewoon ben in mijn model S. Al had ik wel t gevoel dat hij bij bepaalde snelheden sneller doorgaat dan een model s

Ik zou voor de Turbo durven opteren..

Heb met een heel reeks 992’s testgereden en nu met de taycan en buiten doorvlammen op de autobahn en nu en dan eens circuit zou een Taycan turbo simpelweg de betere auto zijn naar mijn gevoel. Al zal de ontwikkeling van elektro nog hard gaan de komende jaren...

In elk geval Taycan

  • Like 1
  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
iceblue    49
iceblue

Leuk verslag 👍. Is de Taycan niet een stuk kleiner dan een model is qua ruimte achterin en koffer? Voor mij zou dit een probleem zijn met 2 kids denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toere    8,262
toere
10 minuten geleden, iceblue zei:

Leuk verslag 👍. Is de Taycan niet een stuk kleiner dan een model is qua ruimte achterin en koffer? Voor mij zou dit een probleem zijn met 2 kids denk ik.

Stuk kleiner dan een model? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    348
Germinal

Koffer is idd heel stuk kleiner..

BeenRuimte achterin is dik ok alleen moet je niet langer dan 1.70 zijn want dan komt je hoofd tegen plafond.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daggie    197
Daggie

Ik ben 1m82 en ik kwam niet met mijn hoofd tegen het plafond als ik gewoon recht zat .. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    348
Germinal
Ik ben 1m82 en ik kwam niet met mijn hoofd tegen het plafond als ik gewoon recht zat .. 

Raar.. was er een pano dak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alexanderr    25,291
Alexanderr

Niet iedereen heeft even lange benen of even lange romp :) je kunt 2m zijn en perfect kunnen zitten achteraan 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daggie    197
Daggie
57 minuten geleden, Germinal zei:


Raar.. was er een pano dak ?

Ik heb er niet op gelet .. maar precies wel?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niko80    2,800
Niko80
On 1/21/2020 at 10:10 PM, Naish said:

Ik prefereer de Taycan precies ook eerder in een donkere kleur...

Gentian in PCK is ook mooi, maar vind mijn miss iets minder voor haar. 

Miami bleu is ook zot van, maar dat is er nog niet op de taycan en er volgens mij ook over.

Mamba vind ik ook top en wel super in concept van de groenigheid van het ding (weliswaar relatief)...

Dat frozen blue is tof maar niet overtuigd in het echt...

 

Blijft nog over: zwart maar dan wel met het idee om daar een matte xpel over te trekken :ninja:

Zwart mat is gepasseerd en echt lelijk imho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Polygoon
      By Polygoon
      https://sonomotors.com/en/sion/
    • tuscani
      By tuscani
      https://www.fl.honda.be/cars/new/honda-e/overview.html?fbclid=IwAR2mEpyvX65KUSoC4FOJtmVr6rYT6yOVSve4ZNnrSgXVj7XTswwtIDQ9L4Y#
      Blijkbaar gaat hij zo in productie?
      Buitenspiegels genre e-tron standaard, inklapbare klinken zoals Tesla,....
      de configurator
      https://www.fl.honda.be/cars/new/honda-e/overview.html?fbclid=IwAR2mEpyvX65KUSoC4FOJtmVr6rYT6yOVSve4ZNnrSgXVj7XTswwtIDQ9L4Y#configurator/hub?utm_source=Facebook-instagram-BE&utm_medium=Social&utm_content=Carousel_nl_HondaE_Consideration&utm_campaign=Honda E BMS
    • Daggie
      By Daggie
      Staat op de Vienna Autoshow. Release eind 2020 als ik het goed heb. Op hetzelfde platform als de Taycan. 
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions