Ga naar inhoud

2020 Land Rover Defender


Audi S8

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, berengun zei:

haha, ja dat is er niet op verbeterd....dit jaar staat de teller op 3 : 2 nieuwe besteld waarvan 1 geleverd, en een jonge oldtimer gekocht....ik denk dat de huidige situatie duidelijk maakt dat we maar 1 keer leven en er dus best ook maar van genieten he :)

 

if money doesn't count.. enjoy spending it!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 30/3/2020 om 13:32, Redfive zei:

ah berengun ook nu hier actief. Niet meer op autoforum?

zonder oude koeien uit de gracht te willen halen maar ben wel benieuwd....

wat is er eigenlijk gebeurd op autoforum in de laatste jaren ?  Een hele tijd niet meer op geweest en groot verschil met vroeger...lijkt wel wat doodgebloed ?

aangepast door berengun
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is deels jammer dat de nieuwe volledig nieuw is. 

Het typisch rijden als een vrachtwagen zal eruit zijn.

Had zijn charmes, mensen die ooit met een vorige Defender gereden hebben zullen herkennen wat ik zeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder oude koeien uit de gracht te willen halen maar ben wel benieuwd....
wat is er eigenlijk gebeurd op autoforum in de laatste jaren ?  Een hele tijd niet meer op geweest en groot verschil met vroeger...lijkt wel wat doodgebloed ?

Slecht beheer (deels omdat het vasthangt aan AW). Daling populariteit van fora door Facebook etc. Na de forum update was het forum ook een beetje z'n ziel kwijt (niet echt gebruiksvriendelijk qua lay-out, en radicaal anders van uitzicht/kleuren). En sommige admins en 'premium' leden hadden het hoog in hun bol waarna degenen die vroeger veel actief waren (zelfs bobo, en dat zegt al veel) op den duur ook wegbleven. Leuke tijden gehad, en leuke mensen leren kennen op kleinschalige M&G's, maar ik mis het forum zelf niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/4/2020 om 17:50, Speedhunter zei:

Het is deels jammer dat de nieuwe volledig nieuw is. 

Het typisch rijden als een vrachtwagen zal eruit zijn.

Had zijn charmes, mensen die ooit met een vorige Defender gereden hebben zullen herkennen wat ik zeg. 

Was vooral de slechtste auto waarmee ik ooit reed, en dat wilt wat zeggen met de rommel waarmee ik gereden heb 😂

Ik herinner mij vooral dat de oude defender een gigantische auto was met amper binnenruimte, ik kon daar amper achter het stuur zitten met mijn 1m92 😂

Mijn benen geraakten niet helemaal onder het stuur zonder de koppelingspedaal voor de helft in te duwen, en zo heb ik km's gereden met dat ding. Was altijd een fijn geurtje als je uitstapte 😅

Waren toen ook veel problemen bij de defenders in dat bedrijf, zijn alles behalve betrouwbare auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dagelijks gebruik zou ik iets anders nemen dan zo'n oudere Defender. Maar het heeft zijn charmes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik snap die overlap qua prijzen niet bij Land Rover. Zo'n Velar is toch al helemaal afgeschreven tegen de 3 andere modellen?

De echte Range Rover (Vogue gedoe), de Sport en deze Defender zitten toch veel te dicht bij elkaar. Een RR kun je ook al kopen voor 90k, een Defender kost ook 80-90k, een Sport kun je ook goed uitrusten en richting de 70-90k gaan, een Velar exact hetzelfde.

https://www.mobile.de/nl/Auto/Land-Rover-Range-Rover-SDV6-Vogue-SVO-Head-UP/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:14800_5_,frn:2019,prn:80000,mlx:5000,exp:false/pg:vipcar/271816848.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Foto geleend van de plaatselijke dealer. Ze hadden er gerust een Golf mogen naast zetten, dat ding is echt groot.2aa806ec61fded6d1fa139f221ba672c.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • Grappig 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die Defender 2m vooruit zou rijden is het al een iets ander zicht denk ik (en dan kunnen de fietsers hun fiets weer kwijt).

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...

zitvlak van de stoelen is niet verbeterd, hout vervangt plastic panelen in de koffer + rugleuning: leuk en imho niet moeilijk zelf te maken

verbeterpunten: bumpers volledig zwart, iedereen zit te knoeien om dat zilver donker te maken, op foto zien sommige er OK uit, 'k wil ze in 't echt niet zien vrees ik, dan de stoelen: zitvlak is TE vlak en ten slotte: dat wit in het interieur: wtf???

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, flupke73 zei:

zitvlak van de stoelen is niet verbeterd, hout vervangt plastic panelen in de koffer + rugleuning: leuk en imho niet moeilijk zelf te maken

verbeterpunten: bumpers volledig zwart, iedereen zit te knoeien om dat zilver donker te maken, op foto zien sommige er OK uit, 'k wil ze in 't echt niet zien vrees ik, dan de stoelen: zitvlak is TE vlak en ten slotte: dat wit in het interieur: wtf???

 

 

Heeft elke "def" vooraan een derde zitplaats?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iets wat me opviel in de Configurator is dat ze verdorie heeel ver gegaan zijn om toch maar die dakvenstertjes (de zgn. "alpine windows") te kunnen hebben.

Deze dus:

image.png.efda8324b1276331e1d0910d20afc8e5.png

Vroeger (bij de oude Def) was dat gewoon een ruitje in een aluplaat dak. Klaar.

image.png.62cd48f3721474766081718cef3f7f34.png

 

Zie hoe dat nu in de zelfdragende structuur voor verdomd wat impact gezorgd heeft:

image.thumb.png.6bd4b093a62c8c619d4a6388460df2db.png

:silly: 

Kudos toch wel, dat men zoiets doorduwt. Want extra lichtopbrengst gaat dat toch echt niet (in voldoende mate) brengen. Da's dus enkel en alleen owv heritage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de 110 is het helemaal nutteloos voor binnenin, daar zit een stijl aan de binnenzijde die dat 'raampje' nog eens in 2 delen splitst, maar het was een van de zaken die Ann opgevallen was, en mee de look bepaald

 

@Krikkie: nee, derde zetel of een armleuning (met optionele frigo), de meesten zullen wel met armleuning geleverd worden

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid