Ga naar inhoud

2020 Land Rover Defender


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 uur terug, gTa zei:

Omdat alles met een béétje power (zoals de D300 met 6-cilinder) de volle 11,5k EUR aan BIV kost ( :silly: ), is dit toch wel belangrijk nieuws:

https://www.vroom.be/nl/nieuws/land-rover-defender-p400e-offroader-aan-de-stekker-23718

P400e

Wordt wel als "fake" - hybride beschouwd in België door de te kleine batterij

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, X5. zei:

Wordt wel als "fake" - hybride beschouwd in België door de te kleine batterij

Ja, maar het grote verschil blijft wel: blijft nog altijd betaalbaar qua taxen, of je dat nu in kosten steekt of privé hebt.

Hetzelfde met die Wrangler: wij zouden dat nog wel durven nemen als grote gezinsauto (waarmee dan ook wat avontuurlijker gereisd kan worden). Maar op een 2-liter benzine de volle 11,5k EUR tax betalen om 'm gewoon op nummerplaten te mogen hebben : sorry, maar ik ben niet gek. Ten andere: Jeep verkoopt er daardoor ook quasi gene, behalve in LV. FCA heeft zelfs de bestelbaarheid gewoon geschrapt - je kan enkel nog de stock modellen kopen. 't Is nu wachten op die Wrangler 4Xe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar het grote verschil blijft wel: blijft nog altijd betaalbaar qua taxen, of je dat nu in kosten steekt of privé hebt.
Hetzelfde met die Wrangler: wij zouden dat nog wel durven nemen als grote gezinsauto (waarmee dan ook wat avontuurlijker gereisd kan worden). Maar op een 2-liter benzine de volle 11,5k EUR tax betalen om 'm gewoon op nummerplaten te mogen hebben : sorry, maar ik ben niet gek. Ten andere: Jeep verkoopt er daardoor ook quasi gene, behalve in LV. FCA heeft zelfs de bestelbaarheid gewoon geschrapt - je kan enkel nog de stock modellen kopen. 't Is nu wachten op die Wrangler 4Xe.
Is die Gladiator geen optie voor u? LV en binnenkort met 3.0diesel te verkrijgen. Uiteraard import.
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Is die Gladiator geen optie voor u? LV en binnenkort met 3.0diesel te verkrijgen. Uiteraard import.

Absoluut niet. Veeel te lang (5 meter is eigenlijk 't maximum), 'k vind 'm ook niet mooi, een pick-up bak is absoluut niet handig voor ons gebruik, enz.

Indien pick-up, dan nog liever een F-150.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut niet. Veeel te lang (5 meter is eigenlijk 't maximum), 'k vind 'm ook niet mooi, een pick-up bak is absoluut niet handig voor ons gebruik, enz.
Indien pick-up, dan nog liever een F-150.
Ja ik ben nu ook niet de grootste fan van de Gladiator, maar gaf het maar mee [emoji16]

Dat zelfde blok in de Wrangler zou volgens wat ik lees en zie een zeer aangename combinatie zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deffie :inlove: 

Prachtig voorbeeld van een auto die geen instant crush is, maar ferm moet wennen ... maar door slowly te growen wel een enorme coup de coeur wordt.

Damn, zeg.

Een 90 P400e X Dynamic in Pangea Green, 'k zou er geen neen tegen zeggen.

image.thumb.png.fae7efb99abbde091701b0731cf143d5.png

image.png.8207c93e6a47bc7e7e4c8ee421a8228d.png

image.thumb.png.8af70dd4c226c9541da5c024a7737584.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Deffie :inlove: 

Prachtig voorbeeld van een auto die geen instant crush is, maar ferm moet wennen ... maar door slowly te growen wel een enorme coup de coeur wordt.

Damn, zeg.

Een 90 P400e X Dynamic in Pangea Green, 'k zou er geen neen tegen zeggen.

image.thumb.png.fae7efb99abbde091701b0731cf143d5.png

image.png.8207c93e6a47bc7e7e4c8ee421a8228d.png

image.thumb.png.8af70dd4c226c9541da5c024a7737584.png

Zij gaan er ook nee tegen zeggen denk ik, de P400e is volgens mij enkel te krijgen in de 110.

aangepast door krikke
Link naar reactie
Delen op andere sites

k vind, als particulier, de nieuwe diesels ook wel interessant : zescilinders, basis is 200pk (meer dan genoeg) en 500nm koppel ..en vooral zescilinder he, denk dat je echt niet meer nodig hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/4/2020 om 17:50, Speedhunter zei:

Het is deels jammer dat de nieuwe volledig nieuw is. 

Het typisch rijden als een vrachtwagen zal eruit zijn.

Had zijn charmes, mensen die ooit met een vorige Defender gereden hebben zullen herkennen wat ik zeg. 

Goh, ik rij met beiden en een vrachtwagen rijdt toch een stuk comfortabeler dan de 110. Blijft wel een wijs ding, en met zijn 7plaatsen bijna een unicum hier in België. 

En als je een bocht neemt zegt die dat de handrem op staat :inlove:

16 uren geleden, gTa zei:

't Is nu wachten op die Wrangler 4Xe.

Dat gaat hier volgens mij wel verkopen, 2l en 375(?)pk. Klank zal het niet geven, maar lijkt mij wel een ideale combinatie in ons taks systeem, tenzij ze er wat op vinden om ook daarop belachelijk veel te vragen. 

14 uren geleden, gTa zei:

Indien pick-up, dan nog liever een F-150 Raptor.

Je zin even volledig gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eigenlijk is er geen enkele defender 90 qua taksen “aanvaardbaar”? De diesels zijn allemaal 3.0l, de p400 benzine ook en de p400e komt (voorlopig) enkel als 110. Ik dacht dat er nog een p300 benzine was ook (2.0 viercilinder) maar dat spreekt minder aan. Echt jammer, zo een 90 d300😋

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, luigi zei:

Dus eigenlijk is er geen enkele defender 90 qua taksen “aanvaardbaar”? De diesels zijn allemaal 3.0l, de p400 benzine ook en de p400e komt (voorlopig) enkel als 110. Ik dacht dat er nog een p300 benzine was ook (2.0 viercilinder) maar dat spreekt minder aan. Echt jammer, zo een 90 d300😋

Ik lees hier meermaals dat de diesels allemaal 3.0L zijn maar dat klopt niet hoor, tot op heden bestaat er zelfs nog geen 3.0L. Enkel een 2.0L in een 200pk en een 240pk uitvoering.

De 3.0L 6-in-lijn met 275pk is (nog) niet verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, SpeedExceed zei:

Ik lees hier meermaals dat de diesels allemaal 3.0L zijn maar dat klopt niet hoor, tot op heden bestaat er zelfs nog geen 3.0L. Enkel een 2.0L in een 200pk en een 240pk uitvoering.

De 3.0L 6-in-lijn met 275pk is (nog) niet verkrijgbaar.

tesamen met de plug-in lancering worden de diesels blijkbaar ook 6cylinder.

D200 kort chassis met niet te veel opties en lichte vracht...al de rest is ofwel sponsoring voor landrover ofwel voor de staat.... 😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, SpeedExceed zei:

Ik lees hier meermaals dat de diesels allemaal 3.0L zijn maar dat klopt niet hoor, tot op heden bestaat er zelfs nog geen 3.0L. Enkel een 2.0L in een 200pk en een 240pk uitvoering.

De 3.0L 6-in-lijn met 275pk is (nog) niet verkrijgbaar.

https://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/land-rover/defender/

 

Quote

That’s right – after only a few months on sale, the Defender will drop its four-cylinder diesel in favour of the very latest inline-six unit first seen in the Range Rover. The new unit comes in 197bhp, 247bhp and 296bhp flavours (badged as D200, D250 and D300) with mild-hybrid tech used throughout and maximum fuel economy of 32.2mpg.

en vanop diverse fora:

Quote

One disadvantage ticked off the list: 6 cylinder diesels now available. In fact only 6 cylinder diesels, no more 4 pot option. I feel sorry for the early adopters! And less than a month after the LR dealer told me no 6 cylinder engines would be forthcoming. I didn’t believe him but they surely know, so are actively misleading potential customers?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

- bij Alpine beweerden ze ook bij hoog en laag dat er geen krachtiger versie zou uitkomen; eigenlijk moet je dat op papier laten zetten met een tegoedkoming mochten ze gelogen hebben, wedden dat ze 'niets' meer gaan beweren

- ik heb mijn 4cyl gekocht zonder te vragen naar een 6cyl, Volvo-gewijs dacht ik dat ze dat niet meer zouden toen, maar toen kwam Ratcliffe met zijn 6-in-lijn van BMW voor in zijn Grenadier, ik denk dat ze toen bij LaRo op de gas geduwd hebben :) om ook 6cylinders in de Def te steken

- early-adopters: wel, ja jammer, maar ik wil de wlpt nog eens zien van de D250, ook nergens lees je iets van de cylinder-inhoud, maar begrijpend lezen is dat ook de 3ltr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben een grote liefhebber van de Land Rover Defender, maar ik vind de nieuwe uitstraling niet mooi. Geef mij het ouderwetse model, want die lijkt steviger dan het nieuwe model. Eerlijk gezegd vind ik dat de Land Rovers bestemd zijn voor ruw terrein om door modder, water, woestijn, oerwoud, etc. te rijden. Eigenlijk kun je pas met een tevreden gevoel rijden, wanneer jouw voertuig onder het modder of stof zit 😋 Je kunt direct aan de nieuwe uitstraling zien dat deze modellen zijn gemaakt voor stadsleven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, VanderveenJ zei:

Ik ben een grote liefhebber van de Land Rover Defender, maar ik vind de nieuwe uitstraling niet mooi. Geef mij het ouderwetse model, want die lijkt steviger dan het nieuwe model. Eerlijk gezegd vind ik dat de Land Rovers bestemd zijn voor ruw terrein om door modder, water, woestijn, oerwoud, etc. te rijden. Eigenlijk kun je pas met een tevreden gevoel rijden, wanneer jouw voertuig onder het modder of stof zit 😋 Je kunt direct aan de nieuwe uitstraling zien dat deze modellen zijn gemaakt voor stadsleven.

Welke heb je zelf, Series 3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid