Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

12 hours ago, ir_fuel said:

Veel Taycan ga je niet hebben.

Ik kwam op 155k voor de Tesla. Als ik met dergelijke bedragen aan het goochelen ben zal een Taycan er ook wel af kunnen. Het hoeft geen full option te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de introductie van de Plaid is Long Range opeens wel een relatief gegeven. Misschien dat ze daar dan ook een batterij upgrade gaan doorvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam op 155k voor de Tesla. Als ik met dergelijke bedragen aan het goochelen ben zal een Taycan er ook wel af kunnen. Het hoeft geen full option te zijn.

Voor minder dan 100k heb je een Tesla die meer kan dan die Taycan van 155k euro, en waarmee je overal range anxiety hebt omdat je bijna nergens kan laden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, BMWMB said:


Voor minder dan 100k heb je een Tesla die meer kan dan die Taycan van 155k euro, en waarmee je overal range anxiety hebt omdat je bijna nergens kan laden.

Ik heb het over de Model S Plaid, niet over een goedkopere variant. En als ik met dergelijke bedragen goochel zorg ik wel dat het een Taycan is.

En met de kilometers die ik doe bestaat dat niet, range anxiety. Range is in mijn keuze een relatief onbelangrijke factor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb die van mij ook eens geconfigureerd, en kom vandaag op € 88.970,-, terwijl ik er € 132.000,- heb voor betaald. 😱

Ik heb een renting genomen van Tesla met een restwaarde van 52k, dus dat wil zeggen dat ik toch 80k heb verloren in 4 jaar tijd. Na 4 jaar kan ik dus kiezen, ofwel de auto terug inleveren, ofwel die 52k betalen. Toen ik op onderhoud ging deze zomer stelden ze voor om 'm over te nemen, en een nieuwe te bestellen, maar ik stel mij de vraag wat Tesla nu nog wil geven voor mijn Model S, want ik moet vandaag nog ruim 80k euro betalen aan de renting. Als ik 65-70k krijg, mag ik blij zijn denk ik. Geen optie dus...  

De beste optie zal zijn om er rustig nog anderhalf jaar mee te rijden, en dan gewoon in te leveren.

Gelukkig heb ik een schuifdak en carbon sierlijsten, die je vandaag niet meer kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb die van mij ook eens geconfigureerd, en kom vandaag op € 88.970,-, terwijl ik er € 132.000,- heb voor betaald. 😱

Ik heb een renting genomen van Tesla met een restwaarde van 52k, dus dat wil zeggen dat ik toch 80k heb verloren in 4 jaar tijd. Na 4 jaar kan ik dus kiezen, ofwel de auto terug inleveren, ofwel die 52k betalen. Toen ik op onderhoud ging deze zomer stelden ze voor om 'm over te nemen, en een nieuwe te bestellen, maar ik stel mij de vraag wat Tesla nu nog wil geven voor mijn Model S, want ik moet vandaag nog ruim 80k euro betalen aan de renting. Als ik 65-70k krijg, mag ik blij zijn denk ik. Geen optie dus...  

De beste optie zal zijn om er rustig nog anderhalf jaar mee te rijden, en dan gewoon in te leveren.

Gelukkig heb ik een schuifdak en carbon sierlijsten, die je vandaag niet meer kan krijgen.

Dus jij gaat altijd voor een zeer hoge restwaarde ? Waarom doe je dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als men een formule aanbiedt met gegarandeerde overnameprijs zou je moeten gek zijn om die niet te maximaliseren.

En zeker bij een restwaardegevoelig object als een wagen. En ZEKER bij full electric en PHEV spul, waar de restwaarde zeer twijfelachtig is omwille van snelle ontwikkeling.

Of als je CEO een zot is die constant met de prijzen speelt. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Waarom zou hij dat niet doen? Sinds november 2019 mag je van de fiscus geen wagens meer uit renting overnemen op persoonlijke naam.

Heb je daar ergens een besluit/artikel van? 

Wie moet hem dan wel overnemen? Eerst de zaak en dan naar privé? Of een garage tussen steken? 

Ik weet dat de banken moeilijk doen over privé overname aangezien ze dan garantie moeten geven, of bij verkoop aan derden er een risico is op een meerwaardebelasting, maar bovenstaande had ik nog niet gehoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, Challazer said:

Heb je daar ergens een besluit/artikel van? 

Wie moet hem dan wel overnemen? Eerst de zaak en dan naar privé? Of een garage tussen steken? 

Ik weet dat de banken moeilijk doen over privé overname aangezien ze dan garantie moeten geven, of bij verkoop aan derden er een risico is op een meerwaardebelasting, maar bovenstaande had ik nog niet gehoord. 

Er zijn ook leasemaatschappijen die het gewoon niet meer willen.

Of je eigen vennootschap neemt hem over, of een derde partij, maar niet de "genieter" van het goed.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Challazer zei:

Heb je daar ergens een besluit/artikel van? 

Wie moet hem dan wel overnemen? Eerst de zaak en dan naar privé? Of een garage tussen steken? 

Ik weet dat de banken moeilijk doen over privé overname aangezien ze dan garantie moeten geven, of bij verkoop aan derden er een risico is op een meerwaardebelasting, maar bovenstaande had ik nog niet gehoord. 

Is een KB hoor. Zal 't je wel eens doorsturen.

Wie mag overnemen: de leasende vennootschap of een professionele handelaar. Niemand anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou hij dat niet doen? Sinds november 2019 mag je van de fiscus geen wagens meer uit renting overnemen op persoonlijke naam.


Eerste dat ik hiervan hoor.. ergens wel logisch mss.. anderzijds waar moeien ze zich mee [emoji849]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een KB hoor. Zal 't je wel eens doorsturen.
Wie mag overnemen: de leasende vennootschap of een professionele handelaar. Niemand anders.


Dus dan je t via een tussenpersoon.. wat is t verschil ? Ze willen een marktconforme overnameprijs zeker ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch simpel...?

Allee, je pakt een renting aan 16% RW en je koopt ‘em met je zaak over en dan verkoop je aan je privé. Om dan aan 10k extra privé te verkopen. Dat gaat bij een controle niet meer pakken he.

Vroeger moest je zaak daar niet tussen zitten. Nu - sinds 11/19 - kunnen ze dat veel makkelijker checken. En is de kans dus zeer klein dat je onbelast winst gaat mogen pakken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Germinal zei:

 


Eerste dat ik hiervan hoor.. ergens wel logisch mss.. anderzijds waar moeien ze zich mee emoji849.png

 

Dat is ook zo een gat dat vroeg of laat dicht moest getimmerd worden he. Dat spreekt voor zich dat ze t ooit gingen door hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Rabbit said:

Dat is ook zo een gat dat vroeg of laat dicht moest getimmerd worden he. Dat spreekt voor zich dat ze t ooit gingen door hebben.

Vroeger mocht dat ook niet maar toen moesten ze je pakken via controle (en er zijn er toen genoeg gepakt geweest die voor 10K hun 911 van de lease afkochten om die dan privé voor 50K te verkopen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tommie zei:

Is een KB hoor. Zal 't je wel eens doorsturen.

Wie mag overnemen: de leasende vennootschap of een professionele handelaar. Niemand anders.

Hier ook graag! 

Had het al gemerkt in de praktijk bij de leasemij's maar wist niet dat er een KB tussenzat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid