Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

3 minutes ago, Polygoon said:

Is misschien zoals die Roadster die al 10 jaar aangekondigd is :D 

Dat ze iets gevonden hebben voor de batterijen dat is duidelijk, want als ik wat rondzoek kan ik vinden dat ze gaan werken met een nieuw platform met meer cellen (hun structural battery) https://insideevs.com/news/446980/tesla-model-s-plaid-structural-battery/

tesla battery analysis

2020-tesla-shareholder-meeting-and-battery-day.jpg

Dus batterijen met een hogere capaciteit en extra range, meer power ook. Maar over werkelijke capaciteit en kWh kan je nergens iets vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gTa zei:

Heh, hoe kan dat nu? Met zo'n nickname?

We zijn er bijna!

image.thumb.png.58d915881b0a7d44e6a8d680111cbeee.png

KITT interior (Knight Rider): RetroFuturism

Dat stuur valt nog wel mee, maar dat scherm, dien ovesised tablet die ze tegen dat dashboard hebben aangeplakt ipv mooi te integreren zoals bij het "oude" model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Dat ze iets gevonden hebben voor de batterijen dat is duidelijk, want als ik wat rondzoek kan ik vinden dat ze gaan werken met een nieuw platform met meer cellen (hun structural battery) https://insideevs.com/news/446980/tesla-model-s-plaid-structural-battery/

tesla battery analysis

2020-tesla-shareholder-meeting-and-battery-day.jpg

Dus batterijen met een hogere capaciteit en extra range, meer power ook. Maar over werkelijke capaciteit en kWh kan je nergens iets vinden.

Of ze deftige auto's maken kan je over discussiëren... Maar hun knowhow en voorsprong op vlak van batterijen is toch echt wel fenomenaal...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Parsifal zei:

Of ze deftige auto's maken kan je over discussiëren... Maar hun knowhow en voorsprong op vlak van batterijen is toch echt wel fenomenaal...

jammer dat zo weinig mensen dit inzien 😏

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige model S rijdt stukken slechter dan de model 3... maybe just maybe rijdt de “nieuwe”\FL Model S beter dan de huidige 3 ?

Ik zie wel nog altijd een aantal pijnpunten met EV’s

- Batterijdegradatie
- serieuze impact van lage temperaturen op de range ( paar weken geleden ritje Antwerpen - Ardennen en terug , maar moeten bijladen want was andere stilgevallen, geen 300km meer mogelijk bij vriesweer )

Vandaag vroeg mij nog iemand wat doe ik ? Nieuwe model S of e-tron of iets dergelijks.

Heb gezegd dat tesla dankzij hun superchargers in mijn ogen de enige optie is al heb ik erbij gezegd dat de huidige model S zeker niet alles is.

Koop u gewoon een bezine zolang het nog kan. Goedkoper en plezanter [emoji6]

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Parsifal zei:

Of ze deftige auto's maken kan je over discussiëren... Maar hun knowhow en voorsprong op vlak van batterijen is toch echt wel fenomenaal...

Can't deny. Ze waren na 8j nog niet geëvenaard en nemen terug voorsprong!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige model S rijdt stukken slechter dan de model 3... maybe just maybe rijdt de “nieuwe”\FL Model S beter dan de huidige 3 ?

Ik zie wel nog altijd een aantal pijnpunten met EV’s

- Batterijdegradatie
- serieuze impact van lage temperaturen op de range ( paar weken geleden ritje Antwerpen - Ardennen en terug , maar moeten bijladen want was andere stilgevallen, geen 300km meer mogelijk bij vriesweer )

Vandaag vroeg mij nog iemand wat doe ik ? Nieuwe model S of e-tron of iets dergelijks.

Heb gezegd dat tesla dankzij hun superchargers in mijn ogen de enige optie is al heb ik erbij gezegd dat de huidige model S zeker niet alles is.

Koop u gewoon een bezine zolang het nog kan. Goedkoper en plezanter [emoji6]

Ik heb de Model 3 ook gereden, en je merkt idd dat het een kleinere en lichtere auto is, die ook plezanter stuurt. Logisch toch. Als je dat wenst, dan moet je dat ook kopen. Maar qua comfort en ruimte scoort de Model S dan weer beter, en hij is ook chiquer afgewerkt binnen.
Ik heb nu bijna 90k km, en heb ‘m van de week ook nog eens tot 100% geladen, en kwam op 468km actieradius, dus dat is nog ongeveer 94% van de batterij. Vanaf nu zal de batterij niet veel meer verliezen.
Vorige week was het 3°C, en heb ik toch nog vlot +350km kunnen rijden. In de zomer is dat inderdaad 20% meer.
Ik wil vandaag ook enkel maar een Tesla Model S als EV, omwille van het SuC-netwerk, omdat ze de beste range hebben in deze klasse, hun goede Autopilot en autonoom rijden, de uitgebreide Spotify aan boord, het waanzinnig soundsystem, Google maps, de zalige luchtvering, de gerieflijke grote achterklep, de ruimte,...
Het zal voor mij heel moeilijk worden om een betere daily werkauto te vinden dan deze Tesla Model S.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de kont aangepakt? Want die is ondertussen hopeloos verouderd en heeft dringend een "lift" nodig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nauwelijks veranderd. Lichtgrafiek is wel wat moderner geworden, 't is toch al iets.

Is die ontchroming ook verplicht? Oogt verschrikkelijk doe-het-zelf wraptjoening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, chroom is blijkbaar passé bij Tesla. 

Ik blijf deze Model S zeer knap vinden, en deze restyling maakt ‘m ruiger, sportiever, mannelijker. Die dikkere bumpers, de grotere diffusor, de bredere wielkassen, de prachtige velgen, de ’shadow line’ ,... Ik ben fan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai. Ik vind het net bijzonder hard "laatste poging om dat verouderd ding door wat kermisattributen nog een vierde leven te geven" smaakloos. To each his own.

Wel impressive, die range van de Plaid + !!  Dat wordt écht een stevig rijbereik, richting de 800 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook liever een volledig nieuw model gezien, maar er is voor mij aan de buitenzijde toch genoeg veranderd om er opnieuw eentje te bestellen. De binnenzijde, en vooral het dashboard, is heel veel veranderd. Ook krijg je constant updates waardoor ‘m nooit echt verouderd is.
Ik weet niet of ik voor de +800km Plaid+ zou gaan, want ik vind ‘m overdreven krachtig, en 670km van de gewone is voor mij genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Rabbit zei:

jammer dat zo weinig mensen dit inzien 😏

Goh, de mensen dat dat niet inzien zijn ook gewoon de mensen die zich niet interesseren (of geen kennis hebben van) Tesla. Anderzijds zijn de andere merken ook wel een serieuze sprong aan het zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Monterey Jack said:

Dat ze iets gevonden hebben voor de batterijen dat is duidelijk, want als ik wat rondzoek kan ik vinden dat ze gaan werken met een nieuw platform met meer cellen (hun structural battery) https://insideevs.com/news/446980/tesla-model-s-plaid-structural-battery/

tesla battery analysis

2020-tesla-shareholder-meeting-and-battery-day.jpg

Dus batterijen met een hogere capaciteit en extra range, meer power ook. Maar over werkelijke capaciteit en kWh kan je nergens iets vinden.

Die dingen zijn er nog lang niet hoor :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Germinal said:

serieuze impact van lage temperaturen op de range ( paar weken geleden ritje Antwerpen - Ardennen en terug , maar moeten bijladen want was andere stilgevallen, geen 300km meer mogelijk bij vriesweer )

Toen ik de Model 3 heb getest bij temperaturen van rond de 6 graden kwam ik aan 270km rijbereik. Dan moet je toch al beginnen oppassen ...

Vraag me af wat een concurrent er dan nog van bakt, zoals een ID.3 ofzo.

 

Is trouwens iets dat ze in de WLTP niet doen denk ik, testen met verschillende temperaturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, ir_fuel said:

Toen ik de Model 3 heb getest bij temperaturen van rond de 6 graden kwam ik aan 270km rijbereik. Dan moet je toch al beginnen oppassen ...

Vraag me af wat een concurrent er dan nog van bakt, zoals een ID.3 ofzo.

 

Is trouwens iets dat ze in de WLTP niet doen denk ik, testen met verschillende temperaturen.

Ik heb vorige week h/t Charleroi/Brasschaat gedaan. 4 man in de wagen, koffer ik schat een 80 kilo bagage. Denk een graad of 2. 

Vertrokken met 87% batterij, 135 km/u, ter plaatse 5 uur gestaan met Sentry (dus -2 a 3 % denk ik). 240 km kunnen rijden en ik had nog 8% over toen ik terug was. 
dus pakt 240 kms met 77% batterij. Zou een 311 km geven met 100%. 
Ik vind dat gevoelsmatig 100 km te weinig. Maar ben wel voorbij 5 superchargers gereden natuurlijk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vraag me af wat een concurrent er dan nog van bakt, zoals een ID.3 ofzo.

Normaal volgende week nieuws over m'n testweekend en dan ga ik er op kunnen antwoorden. 

EV-Database heeft zo wel een goeie indicatie:

Voor de ID.3 Pro S:
image.png.dcb9d7ec74be2a9895c7b70d5f7c4936.png

Voor de Model S vind ik het niet meteen, hier de Model 3 LR Performance:

image.png.602f2c520bf316fb7835809fe2594eec.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid