Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

19 hours ago, BMWMB said:

Hoe je de nieuwe Model S in versnelling moet zetten, want hendels aan het stuur zijn er niet meer.

Je kan kiezen tussen 'Smart Shift' waarbij de Tesla zelf weet welke richting je gaat nemen, of je kan het zelf kiezen via het scherm.

 

Hoe achterlijk is dit? 🤯

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Foto's van het interieur. Het dashboard is een serieuze verandering, en afgaande op de foto's ook een serieuze verbetering. De middenconsole die veel hoger is geworden, met dan die plaats om 2 gsm's zichtbaar te laden, het scherm dat je kan kantelen en draaien, en de lijn van het dashboard die heerlijk strak is, met dan die speciaal ingewerkte ventilatiemonden. Het soundsystem is nu al fenomenaal, en zou nog verbeterd zijn, met nu zelfs luidsprekers in de A-stijl. Wel zou ik het ronde stuur nemen. Wel cool ook dat er geen hendels meer achter het stuur zijn.

Ik vind het alleszins allemaal zeer geslaagd. 

spacer.png

spacer.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Foto's van het interieur. Het dashboard is een serieuze verandering, en afgaande op de foto's ook een serieuze verbetering. De middenconsole die veel hoger is geworden, met dan die plaats om 2 gsm's zichtbaar te laden, het scherm dat je kan kantelen en draaien, en de lijn van het dashboard die heerlijk strak is, met dan die speciaal ingewerkte ventilatiemonden. Het soundsystem is nu al fenomenaal, en zou nog verbeterd zijn, met nu zelfs luidsprekers in de A-stijl. Wel zou ik het ronde stuur nemen. Wel cool ook dat er geen hendels meer achter het stuur zijn.

Ik vind het alleszins allemaal zeer geslaagd. 

Mindblown, net als je denkt dat die tablet niet meer groter kan 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

Dat scherm is toch ingewerkt? Kantelen ok, maar draaien gaat toch niet lukken?

 

Inderdaad. Tenzij er ergens beeldmateriaal is waarop te zien is dat dat scherm effectief te draaien en te kantelen is zou ik hier toch niet zo zeker van  zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Jawel, je kan het scherm draaien richting de bestuurder.

3173c56d42078672ed0622143049c024.jpg

Ah, ik dacht met draaien, 90° zoals het vroeger stond. Inclineren noem ik dit. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur werk om bij de accu te geraken lijkt me toch wel zwaar overdreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, knight-rider said:

1 uur werk om bij de accu te geraken lijkt me toch wel zwaar overdreven.

Als dat de eerst keer is lijkt me dat van niet.

Zeker niet als je van die plastic panelen moet aan de kant trekken en los sleuren, en je weet niet goed waar de clips zitten, hoe ze vast zitten etc, en je wil niks kapot doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die 12V batterij is de voeding van de computers. Die computers zorgen ervoor dat die 12V batterij opgeladen wordt vanuit de grote batterij.
De computer moet eigenlijk altijd "wakker" zijn om iets stom als een deur te kunnen open doen, maar de bollebozen die al die software schrijven bij tesla hebben er niet aan gedacht om een stukje code te schrijven zodat die computer die ALLES kan, ervoor zorgt dat zijn eigen energiebron niet leeg geraakt als de grote batterij vol is? 🤔

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zijn beide batterijen niet te koppelen, en daarom wil Tesla ook van die 12V batterij vanaf, maar tot vandaag is dat nog niet gelukt.

Het is inderdaad onbegrijpelijk dat ze deze zo ver wegsteken, en dan zonder koppelstuk om deze gemakkelijk te kunnen laden, of aan een druppellader te hangen als je weet dat de auto een tijdje stil zal staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/5/2021 om 17:52, BMWMB zei:

Blijkbaar zijn beide batterijen niet te koppelen, en daarom wil Tesla ook van die 12V batterij vanaf, maar tot vandaag is dat nog niet gelukt.

Maar ze zijn toch gekoppeld? Of zit daar nog ergens ne aparte alternator/dynamo om die 12V batterij op te laden tijdens het rijden...

Want tijdens het rijden laadt de 12V batterij wel op?

Ipv die fratsen om overal de snelste te zijn zouden ze beter hunne software voor de basisdingskes eens in orde brengen... :fp: Typisch amerikaanse mentaliteit, zie dat bij ons op t werk ook, ze hebben iets wat "werkt", en dan gaan ze beginnen zweven. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die batterij zal inderdaad laden tijdens het rijden, net als in iedere andere auto. Het enige punt hier is dat deze batterij wat moeilijker bereikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, BMWMB said:

Die batterij zal inderdaad laden tijdens het rijden, net als in iedere andere auto. Het enige punt hier is dat deze batterij wat moeilijker bereikbaar is.

Als ik het goed begrepen is laadt die zelfs als je auto ingeplugd is, maar enkel zolang je gewone batterij niet vol is.

Het zou me raar lijken dat een Tesla een alternator zou hebben.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd @ir_fuel dat was er ook nog bij. Dus "blijkbaar zijn beide batterijen niet te koppelen" lijkt me maar een vreemde uitleg.

Lijkt me een kwestie van de "voorwaarde dat de grote batterij moet laden om de 12V batterij te laden" uit de software te wissen en t is opgelost. 🤔😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BMWMB @Germinal https://www.autogids.be/autonieuws/juridisch/tesla-moet-noorse-klanten-13000-euro-compenseren.html 

Quote

Tesla bracht in 2019 enkele software-updats uit die de autonomie en laadsnelheid van zijn modellen verlaagde. In Noorwegen hebben klanten klacht ingediend en de zaak gewonnen, waardoor Tesla ze meer dan 13.000 euro moet vergoeden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik het spijtig vind dat het alweer een facelift is, moet ik wel zeggen dat ‘m geslaagd is. Kijk eens naar de stance van dat ding. [emoji7]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid