Ga naar inhoud

2021 BMW Gxx Active Tourer


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Good news?

Contrary to previous reports, the BMW 2 Series Active Tourer will apparently live to see another generation. The very first photos depicting a prototype of the compact premium minivan are in and they show it will grow slightly to offer more room for the passengers.Word on the street is the larger Gran Tourer minivan will be discontinued, which will free up space in the portfolio for the Active Tourer to grow a little. As far as we can tell by these first spy shots, the new family hauler will be longer and a bit wider, which should have a positive impact on the cabin space.

Obviously, this is a prototype in the early stages of development. It rides on the company’s UKL platform, which means it will share a lot of components with the new 1 Series, including the FWD layout. This is not something new for the minivan as the model that’s still on sale today also rides on a FWD architecture.

Internally known as the U08, the new 2 Series Active Tourer will be offered with a familiar range of three- and four-cylinder turbo gas and diesel engines, depending on the market. The range-topping units will have a displacement of 2.0 liters and it’s probably safe to assume all versions will come as standard mated to an eight-speed automatic. All-wheel drive will be optionally available but we doubt the range-topping 35i model will be available for the 2 Series AT family.

 

Most of the interior bits will be shared with the 1 Series, which means the MPV will have a modern layout with a central screen dominating the dashboard and an all-digital instrument cluster available as an option. Look for smart use of space and lots of storage compartments on board.

The new 2 Series Active Tourer should debut sometime in 2021.

Photos: CarPix

bmw-2-series-active-tourer-first-spy-photo.jpg

bmw-2-series-active-tourer-first-spy-photo.jpg

bmw-2-series-active-tourer-first-spy-photo.jpg

bmw-2-series-active-tourer-first-spy-photo.jpg

bmw-2-series-active-tourer-first-spy-photo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
10 hours ago, Thebiemerke said:

2021-bmw-2-series-active-tourer-spy-photo.jpg

 

Wel dik, die cockpit die volledig gericht is op de bestuurder, met dat gps scherm enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dit niet echt, sinds de X1 er is verkoopt de Active Tourer nog amper. De enige mogelijke reden is dat de B-Klasse ook nog bestaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/3/2020 at 9:19 PM, gTa said:

WAT is dit?

funny-gif-cat-scared.gif

Een glasbak op wielen met BMW logo erop => de volgende uitdaging voor de klimaatregelingen uit Munchen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/4/2020 at 12:13 AM, Phil said:

Ik snap dit niet echt, sinds de X1 er is verkoopt de Active Tourer nog amper. De enige mogelijke reden is dat de B-Klasse ook nog bestaat.

Liggen de prijzen voor een 2-reeks Sports Aquarium Tourer en die van een X1 op hetzelfde niveau?

Link naar reactie
Delen op andere sites

één van mijn bediendes had een AT met de lichtste benzinemotor (216 ?) als bedrijfswagen.  Ze kwam van een oude Ford C-Max.  Voor haar was dit een 'sportkar' met alle mogelijke luxe die ze zich kon inbeelden (GPS, verwarmde zetels, telefonie,...)  

Zo zie je maar: referentie-kaders.  Dat is iemand die anders nooit met BMW zou rijden (wou persé 'hoog' en 'praktisch').

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ex-Mooseman said:

één van mijn bediendes had een AT met de lichtste benzinemotor (216 ?) als bedrijfswagen.  Ze kwam van een oude Ford C-Max.  Voor haar was dit een 'sportkar' met alle mogelijke luxe die ze zich kon inbeelden (GPS, verwarmde zetels, telefonie,...)  

Zo zie je maar: referentie-kaders.  Dat is iemand die anders nooit met BMW zou rijden (wou persé 'hoog' en 'praktisch').

 

@Frekkel ! Zet deze ook maar in de rij achter Bolsanero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat IK dat zou willen.
‘k Ben die wel gaan bestellen, en ik heb haar gebracht om de auto op te halen.
Dat eerste was eigenlijk best een hilarische ervaring, met een verkoper die bleef aandringen op een proefrit. Ik heb moet dreigen met een klacht wegens stalking :D. @Stancke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 5 weken later...
Op 7/4/2020 om 16:59, ex-Mooseman zei:

één van mijn bediendes had een AT met de lichtste benzinemotor (216 ?) als bedrijfswagen.  Ze kwam van een oude Ford C-Max.  Voor haar was dit een 'sportkar' met alle mogelijke luxe die ze zich kon inbeelden (GPS, verwarmde zetels, telefonie,...)  

Zo zie je maar: referentie-kaders.  Dat is iemand die anders nooit met BMW zou rijden (wou persé 'hoog' en 'praktisch').

Dat is ook gewoon zo. Destijds bij BMW hadden we een fleetklant die enkel BMW in zijn carpolicy had maar dat kon enkel maar door de 2AT / 2GT. Bestonden die modellen niet was er gegarandeerd een bijkomend merk en verkocht ik 60% minder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
9 uren geleden, Asserti zei:

Ik lees dat de Grand Tourer verder gezet zou worden, maar de Active Tourer niet?

Klopt omdat de nieuwe X1 nu ook als 7 zit zou worden aangeboden :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Asserti said:

Ik lees dat de Grand Tourer verder gezet zou worden, maar de Active Tourer niet?

Wat is een 'Grand' Tourer? En denk dat je het andersom bedoelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid