Ga naar inhoud

BIV/taks


Germinal

Aanbevolen berichten

Simpel vraagje : als je een auto van 2016 zou inschrijven.. betaal je dan BIV/taks volgens oude systeem ? Die hebben nml geen WLTP cijfers of hoe zit dat juist ?

 

En als ze morgen heel dat systeem weer aanpassen blijf je dan exact dezelfde verkeersbelasting betalen zolang die ingeschreven blijft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je met 'oude systeem' het huidige, dat vanaf 2021 weer zou veranderen, of het oude van voor het huidige?

Als je die nu inschrijft betaal je taksen volgens het huidige systeem.

Pas indien je als het nieuwe systeem (2021) waarbij oude auto's nog harder benadeeld zullen worden dan nu al het geval is, reeds ingevoerd is en je schrijft de auto opnieuw in, val je onder het nieuwe systeem. Zoals er nu ook niets veranderd is voor de auto's die nu nog ingeschreven zijn onder het 'oude' systeem, tot op het moment dat er een nieuwe inschrijving gebeurt. Ik weet niet of dat ook zal gelden bij het nieuwe systeem, dat er niets verandert zolang de auto ingeschreven blijft (hoop van wel).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, Ian said:

Bedoel je met 'oude systeem' het huidige, dat vanaf 2021 weer zou veranderen, of het oude van voor het huidige?

😂 zouden ze het ginder zelf nog weten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 2021 wordt er berekend op basis van WLTP. Hoe gaan ze dat te weten komen van een auto van 2016?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog altijd niet hoe dat zit met autos van bvb 1995 waar er geen Co2 cijfers gepubliceerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, The Swede said:

Ik weet nog altijd niet hoe dat zit met autos van bvb 1995 waar er geen Co2 cijfers gepubliceerd zijn.

Dan pakken een maximum CO2-cijfer volgens die cilinderinhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom ik dit vraag is : het lijkt dan fiscaal voordeliger een wagen te kopen die geen wltp homologatie heeft dan 1 die dat wel heeft..


Bv 991.2 vs 992

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Germinal said:

De reden waarom ik dit vraag is : het lijkt dan fiscaal voordeliger een wagen te kopen die geen wltp homologatie heeft dan 1 die dat wel heeft..


Bv 991.2 vs 992

Als ge daartussen kiest, dan ligt ge toch niet wakker van een centje aan de staat te geven? Dit is AM, he!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Als ge daartussen kiest, dan ligt ge toch niet wakker van een centje aan de staat te geven? Dit is AM, he!

Kan behoorlijk wat schelen maar toch heb je gelijk! 😋 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Idd, een 991.2 GTS heeft 188gr, terwijl de 992 naar 225gr WLTP gaat.

En alle nieuwere wagens hebben dan ook nog eens een verdomde partikelfilter (gedempt geluid krijg je erbij). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En alle nieuwere wagens hebben dan ook nog eens een verdomde partikelfilter (gedempt geluid krijg je erbij). 

Vooral dat.. een 992 klinkt nergens naar. 991.2 GTS best nog wel goed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid