Ga naar inhoud

Compacte & fiscaalvriendelijke tweedehands


Quill

Aanbevolen berichten

Mijn vriendin kijkt uit naar een 'nieuwe' auto, bij voorkeur een kleine hybride. Wegens aftrekbaarheid zelfstandige en ook wel ideaal voor haar traject. (+- 6km enkele rit)
Budget +- €25000 BTWex

Op vandaag kijkt ze vooral naar een tweedehands Audi A3 E-tron? Mensen die hier ervaring mee hebben? Zaken waarop we zeker moeten letten bij aanschaf?
Wordt op vandaag niet meer nieuw verkocht zag ik? Specifieke reden hiervoor gekend?

Qua alternatieven lijkt het aanbod (voor haar dan toch) eerder beperkt?
Een BMW i3 vindt ze een afschuwelijke auto, hetzelfde geldt voor een Mini Countryman.
De nieuwe A klasse komt in hybride maar is nog te lang wachten en ook te duur.
Een Mini Clubman vindt ze dan wel weer leuk, echter zou ik dan pushen om een S-versie te nemen ipv de 1.5. Scheelt de wereld niet qua VAA & dergelijke, zeker voor haar gebruik. (zoiets: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mini-cooper-s-clubman-cooper-s-benzine-zwart-9cd08a5c-03bd-40f9-a7be-d9ae85230181?cldtidx=14)
Een golf vindt ze te duf.

Nog alternatieven die we over het hoofd zien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

39 minuten geleden, flupke73 zei:

renolt zoë

Bevalt haar allerminst. Auto zou een 4-tal jaar blijven, met het oog op mogelijke gezinsuitbreiding lijkt dat te compact?

 

29 minuten geleden, ir_fuel zei:

BMW i3 :geek:

Cfr vermeld in openingspost vindt ze een I3 afschuwelijk. Denk niet dat ze overweegt om 'afschuwelijk' te kopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Quill zei:

 

Bevalt haar allerminst. Auto zou een 4-tal jaar blijven, met het oog op mogelijke gezinsuitbreiding lijkt dat te compact?

 

tot ze dat 'nooit moeten gaan tanken' gewoon is en 't is een 5deurs

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, HCO zei:

Abarth, met het restbedrag kan je al wat naft kopen..

Neem dan een 500e,  dan moet je  geen naft  meer  kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oranje Mini Cooper S, heel zuinig, mooi en bijna €7000 onder je budget (of zoals @gTa het bekijkt heb je hem voor €600).

 

PS: Ik weet toevallig een mooi exemplaar staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Monterey Jack zei:

Peugeot e208


Is die al beschikbaar? Of enkel nu bestellen & levering voorzien ergens 2020 ? 

19 uren geleden, tuscani zei:

hier rijden verschillende toyota c-hr's rond.

toch geen lelijk wagentje

Hierin volgen we @ir_fuel ..

18 uren geleden, ir_fuel zei:

Ah, 6km enkele rit ...

pak de fiets.

Op dagen waarop het past, neemt ze de fiets. Is echter maar 1 op 10 keer mogelijk.

18 uren geleden, HCO zei:

Abarth, met het restbedrag kan je al wat naft kopen..

Te klein & vindt ze ook een vreselijke auto.
 

14 uren geleden, erq zei:

Van hybrid en phev naar Mini S in 1 post . Das snel 😅

Lexus CT?

De Clubman S geniet vooral mijn voorkeur.
Lexus CT vindt ze net zoals onderstaande, iets te 'oud', niet sexy genoeg zeg maar. 

 

14 uren geleden, thor zei:

Toyota Yaris of Corolla hybrid, niet de meest sexy modellen maar oerdegelijk

Zie boven.
 

13 uren geleden, vince522 zei:

Een oranje Mini Cooper S, heel zuinig, mooi en bijna €7000 onder je budget (of zoals @gTa het bekijkt heb je hem voor €600).

 

PS: Ik weet toevallig een mooi exemplaar staan

Ook al voorgesteld, maar een 'gewone' Mini wil ze niet meer. En al zeker niet in Oranje, al vind ik het wel een tof alternatief.

 

Niemand met ervaring/mening inzake A3 e-tron?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Quill said:

Is die al beschikbaar? Of enkel nu bestellen & levering voorzien ergens 2020 ? 

Is configureerbaar en te bestellen, levertermijn heb ik geen idee van. Even configureren en/of dealer contacteren daarover lijkt mij de veiligste optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Quill said:

Mijn vriendin kijkt uit naar een 'nieuwe' auto, bij voorkeur een kleine hybride. Wegens aftrekbaarheid zelfstandige en ook wel ideaal voor haar traject. (+- 6km enkele rit)
Budget +- €25000 BTWex

Op vandaag kijkt ze vooral naar een tweedehands Audi A3 E-tron? Mensen die hier ervaring mee hebben? Zaken waarop we zeker moeten letten bij aanschaf?
Wordt op vandaag niet meer nieuw verkocht zag ik? Specifieke reden hiervoor gekend?

Qua alternatieven lijkt het aanbod (voor haar dan toch) eerder beperkt?
Een BMW i3 vindt ze een afschuwelijke auto, hetzelfde geldt voor een Mini Countryman.
De nieuwe A klasse komt in hybride maar is nog te lang wachten en ook te duur.
Een Mini Clubman vindt ze dan wel weer leuk, echter zou ik dan pushen om een S-versie te nemen ipv de 1.5. Scheelt de wereld niet qua VAA & dergelijke, zeker voor haar gebruik. (zoiets: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mini-cooper-s-clubman-cooper-s-benzine-zwart-9cd08a5c-03bd-40f9-a7be-d9ae85230181?cldtidx=14)
Een golf vindt ze te duf.

Nog alternatieven die we over het hoofd zien ?

De reden dat de A3 E-tron niet meer wordt verkocht heeft te maken met WLTP cyclus, Co2 uitstoot komt boven de 50 gram doordat de batterij capaciteit te klein is. Zelfde geval met Passat & Golf GTE.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/10/2019 om 11:43, Quill zei:

Mijn vriendin kijkt uit naar een 'nieuwe' auto, bij voorkeur een kleine hybride. Wegens aftrekbaarheid zelfstandige en ook wel ideaal voor haar traject. (+- 6km enkele rit)
Budget +- €25000 BTWex

Op vandaag kijkt ze vooral naar een tweedehands Audi A3 E-tron? Mensen die hier ervaring mee hebben? Zaken waarop we zeker moeten letten bij aanschaf?
Wordt op vandaag niet meer nieuw verkocht zag ik? Specifieke reden hiervoor gekend?

Qua alternatieven lijkt het aanbod (voor haar dan toch) eerder beperkt?
Een BMW i3 vindt ze een afschuwelijke auto, hetzelfde geldt voor een Mini Countryman.
De nieuwe A klasse komt in hybride maar is nog te lang wachten en ook te duur.
Een Mini Clubman vindt ze dan wel weer leuk, echter zou ik dan pushen om een S-versie te nemen ipv de 1.5. Scheelt de wereld niet qua VAA & dergelijke, zeker voor haar gebruik. (zoiets: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mini-cooper-s-clubman-cooper-s-benzine-zwart-9cd08a5c-03bd-40f9-a7be-d9ae85230181?cldtidx=14)
Een golf vindt ze te duf.

Nog alternatieven die we over het hoofd zien ?

De rekening al gemaakt om een kleine benzine te kopen ipv Hybride? Ok aftrekbaarheid zal minder zijn maar die koop je wel voor 10k minder dus dat compenseert al veel. Bijkomend zal ze niet veel km maken dus veel benzine zal dat niet kosten en BIV en tax vallen ook mee. Bijkomend zal de keuze veel groter zijn om uit te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vorige week gaan kijken naar een Mini Clubman (S en non S), maar bij de garage zag ze dan een premium selection X1 staan en haar keuze was snel gemaakt.
Dus al wat hierboven van belang was, leek plots allemaal niet meer nodig. Ma bon, zo loopt het misschien wel vaker.

Mag dus gerust slotje op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen: “vrouwen...” 🤦🏼‍♂️

... maar als ik hier rondkijk, dan zie ik dat dat BMW logo hetzelfde vergoelijkend effect op de mannen heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft altijd BMW gereden hoor, maar ligt (voor haar) uiteraard niet wakker van het feit dit de eerste 'voortrekker' zal zijn.

Uiteindelijk primeerde plots het 'praktische' boven het 'financiële'. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/10/2019 om 08:56, ir_fuel zei:

Eigenlijk wil ze gewoon die Audi. 

Audi S1 heb je ineens ook wat rijplezier voor wat je betaalt

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid