Ga naar inhoud

Z-platen voor keuring


Maxime S

Aanbevolen berichten

Ik heb een firmawagen van mijn vrouw verkocht waarvan de nummerplaten al zijn geschrapt.
Als ik de Z-platen mag gebruiken van een kennis-garagist, kan ik daar dan mee naar de keuring? 

Wij hebben normaal Z-platen maar die liggen bij mijn collega en die is enkele dagen afwezig. Ben dus op zoek naar een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, zoals gezegd. De eigenaar (of afgevaardigde van de garage) van de ZZ plaat moet de wagen voorrijden / aanbieden op de keuring.

Dit wordt hier (moeskroen, doornik, harelbeke, deerlijk) bij elke keuring gecontroleerd, ze vragen standaard om identiteitskaart en attesten.

 

Je kan natuurlijk geluk hebben dat ze dan niet controleren. De eigenaar van de platen kan dan de pech hebben dat ze bij een latere controle een lijst met chassis nummers voorleggen waarvan je dan per keuring een klant/factuur mag koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Long shot, maar geen optie om de huidige nummerplaten van de koper van de wagen te gebruiken? 
Als hij/zij die halve dag kan missen is dat een perfect legale oplossing, indien wagen erna op zijn/haar naam ingeschreven wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alexis zei:

Long shot, maar geen optie om de huidige nummerplaten van de koper van de wagen te gebruiken? 
Als hij/zij die halve dag kan missen is dat een perfect legale oplossing, indien wagen erna op zijn/haar naam ingeschreven wordt. 

Hij heeft nog geen nummerplaten...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nochtans al met Z-platen van iemand anders naar de keuring geweest met mijn auto. Als je de nodige papieren van de Z-plaat zelf en een toestemming papier meeneemt, kan dat normaal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Capitol said:

Ik ben nochtans al met Z-platen van iemand anders naar de keuring geweest met mijn auto. Als je de nodige papieren van de Z-plaat zelf en een toestemming papier meeneemt, kan dat normaal wel.

Dan hebben ze het boekje niet gevolgd. Of het moet al eventjes geleden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Simoni zei:

Neen, zoals gezegd. De eigenaar (of afgevaardigde van de garage) van de ZZ plaat moet de wagen voorrijden / aanbieden op de keuring.

Dit wordt hier (moeskroen, doornik, harelbeke, deerlijk) bij elke keuring gecontroleerd, ze vragen standaard om identiteitskaart en attesten.

 

Je kan natuurlijk geluk hebben dat ze dan niet controleren. De eigenaar van de platen kan dan de pech hebben dat ze bij een latere controle een lijst met chassis nummers voorleggen waarvan je dan per keuring een klant/factuur mag koppelen.

Dit, ongeveer. Voor zover ik weet moet je bij Z platen het bewijs voorleggen dat je als werknemer van de organisatie de wagen in hun opdracht komt keuren (dat attest daar). Met ZZ platen moet dit niet, maar dan moeten zij in geval van controle wel een factuur kunnen voorleggen. Dus je kan wel zelf rijden maar de garage gaat het u wel factureren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎10‎/‎10‎/‎2019 om 18:58, Capitol zei:

Ik ben nochtans al met Z-platen van iemand anders naar de keuring geweest met mijn auto. Als je de nodige papieren van de Z-plaat zelf en een toestemming papier meeneemt, kan dat normaal wel.

Nee, kan niet.

't Kan wel dat je dat gedaan hebt, maar da's niet correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid