Ga naar inhoud

2008 Toyota Landcruiser V8 4.5tdi. Wat zijn de aandachtspunten?


Francis

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Mijn zus woont in Perth Australië en is van plan een nieuwe wagen te kopen. Hun oog is gevallen op een 2008 Landcruiser V8 diesel. 

Betreft dus een Australische Landcruiser LC200 Sahara, de topversie met alle toeters en bellen van 2008 en 196.000km op de teller. Vraagprijs omgerekend een 27.000euro, ik weet niet als dit een correcte prijs is voor de Australische markt waar serieuze offroaders in West-Australië erg in trek zijn...

Kennen jullie de zwakke punten of aandachtspunten van deze modellen? Bullitproof of toch goed opletten met deze wagens?

Diesel is veel minder in trek en wat duurder dan benzine in Australië. Gaan ze toch beter voor de 4.7i V8 benzine of zullen de running costs dan de pan uitswingen?

https://www.carsales.com.au/cars/details/2008-Toyota-Landcruiser-Sahara-Auto-4x4/OAG-AD-17543996

 Lak en interieur lijken me op het eerste zicht in goede staat. Hetgeen me wat zorgen baart is de hoge kilometerstand...

 

Landcruiser V8.png

Landcruiser V8 2.png

Landcruiser V8 3.png

aangepast door Francis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich ziet hij er niet uitgerust uit om in de outback te rijden dus qua afzien zal het daar nog meevallen. Maar alles wijst er wel op dat ze hem ingezet hebben op trailers trekken.

Nu die dingen kunnen wat hebben en waardevast zijn ze al zeker. Ik zou mij geen zorgen maken als er een complete onderhoudshistorie bij is

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enig probleem bij die wagen is de prijs.

En opletten als ge remolie wilt vervangen. Laat dat door een smateur doen en ge zijt 5u factuur kwijt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, The Swede zei:

Het enig probleem bij die wagen is de prijs.

En opletten als ge remolie wilt vervangen. Laat dat door een smateur doen en ge zijt 5u factuur kwijt. 

Welke reden heeft dat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toyota Landcruiser en zwakke plekken, dat gaat niet samen in één zin 😉

Persoonlijk geen ervaring met de V8, maar die generatie heeft toch de reputatie van bullet proof te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze twijfelen tussen benzine of diesel, deze 2011 Toyota Landcruiser V8 4.7i komt ook in aanmerking:

Eveneens Sahara versie maar van 2011 (4jaar jonger) en 25.150euro. 4.7 VVT-I benzine met 202kW en 190.000km

Ik denk dat de running costs van deze V8 benzine nog een stuk hoger zullen liggen dan de diesel? Spritmonitor geeft voor de diesel verbruik van gemiddeld 13l/100km, geen enkele 4.7i benzine geregistreerd maar die zal wss rond de 18l/100km draaien bij rustig gebruik?

https://www.carsales.com.au/cars/details/2011-Toyota-Landcruiser-Sahara-Auto-4x4-MY10/OAG-AD-17684900

 

 

Landcruiser V8 1.png

Landcruiser V8 2.png

Landcruiser V8 3.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van hoe ge er mee rijdt, gaat een benzine niet per se veel meer verbruiken dan die diesel. Een dikke diesel in zo een kist verbruikt ook al rap een nest liters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Afhankelijk van hoe ge er mee rijdt, gaat een benzine niet per se veel meer verbruiken dan die diesel. Een dikke diesel in zo een kist verbruikt ook al rap een nest liters.

Dit jaar op skireis geweest met MY2019 van de Land Cruiser V8 diesel en dat ding zat aan 17-18l gemiddeld, dat was dan ook consistent planken.

De eigenaar zit al aan zijn 4de, gebruikt ze waarvoor ze gemaakt zijn en heeft voor zover ik weet nooit geen problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, vince522 said:

Dit jaar op skireis geweest met MY2019 van de Land Cruiser V8 diesel en dat ding zat aan 17-18l gemiddeld, dat was dan ook consistent planken.

De eigenaar zit al aan zijn 4de, gebruikt ze waarvoor ze gemaakt zijn en heeft voor zover ik weet nooit geen problemen gehad.

Met zulk een wagens moet je ook planken met dat gewicht.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, vince522 zei:

Dit jaar op skireis geweest met MY2019 van de Land Cruiser V8 diesel en dat ding zat aan 17-18l gemiddeld, dat was dan ook consistent planken.

De eigenaar zit al aan zijn 4de, gebruikt ze waarvoor ze gemaakt zijn en heeft voor zover ik weet nooit geen problemen gehad.

Lichte vracht? 

Anders 😲 -> Screenshot_20191015-182151.png.02009b3b92f4cf37e5815a08080e4d3e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Francis said:

Dus kan ik besluiten dat de diesel overall de beste keus is voor dit bakbeest? 

Afhankelijk hoe zorgeloos ze wil rijden. Persoonlijk zou ik voor benzine gaan. Minder risico dat er eens een turbo of dure injectiepomp begint ambras te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid