Ga naar inhoud

BMW 2 Gran Coupé


Stancke

Aanbevolen berichten

Er zijn vanaf de introductie twee benzinemotoren en een dieselmotor leverbaar in de BMW 2 Reeks Gran Coupé: een 3-cilinder benzinemotor met 103 kW (140 pk) in de BMW 218i, een 140 kW (190 pk) 4-cilinder dieselmotor in de BMW 220d en de krachtigste 4-cilinder benzinemotor van de BMW Group, met 225 kW (306 pk), in de BMW M235i xDrive. Alle motoren voldoen aan de strenge Euro 6d-TEMP-emissienorm.

Vanaf maart 2020 in de showroom, prijzen volgen in november.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies of Ssangyong een BMW heeft proberen nabouwen.
FWD in de basisversie zeker? Komt er nog een nieuwe 2 Coupé met RWD? De geruchten spreken elkaar daar wat tegen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies of Ssangyong een BMW heeft proberen nabouwen.
FWD in de basisversie zeker? Komt er nog een nieuwe 2 Coupé met RWD? De geruchten spreken elkaar daar wat tegen.
FWD in basis, met xDrive varianten. De nieuwe 2-reeks coupé en cabrio blijven RWD met 6 cilinder als topmodel.

Is reeds bevestigd geweest.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

O-M-F-G

Hoe laag kan je zakken, BMW.

"Hey, wij zijn BMW, we maakten vroeger knappe auto's met een technische layout en afstelling die ons echt onderscheidde van de rest van de autobouwers. Vandaag keren we die historiek bewust helemaal de rug toe en maken we op goedkope manier Koreaans uitziende en rijdende auto's, mét de badge die ons toelaat om er 1,5 keer zo veel voor te vragen. En weet je wat? The suckers will keep on buying the darned things! :lolz:  Groetjes, de aandeelhouders die alléén maar interesse hebben in korte-termijnresultaten."

...

Maar hey, het zal wel weer "Ja maar in het echt is die wel veel knapper..." en "Ja maar wij hebben er mee gereden en vergeleken met de concurrentie rijdt die wel..." en zo zijn.

...

Ik wacht nog (met spanning!) op de 212e Competition met de ultrastil draaiende 975cc 3-cilinder benzine-hybride met een systeemvermogen van 115pk en slechts 37 gram CO² per km (WLTP), wow! Die gaat mega goed rijden met zijn automatische file-assistent hier op de R1!

 

3 uren geleden, Stancke zei:

De nieuwe 2-reeks coupé en cabrio blijven RWD met 6 cilinder als topmodel.

Leuk om te lezen. Hopelijk maken ze er geen rijdend kippenhok van zoals de nieuwe '4 coupé lijkt te gaan zijn.

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

O-M-F-G

Hoe laag kan je zakken, BMW.

"Hey, wij zijn BMW, we maakten vroeger knappe auto's met een technische layout en afstelling die ons echt onderscheidde van de rest van de autobouwers. Vandaag keren we die historiek bewust helemaal de rug toe en maken we op goedkope manier Koreaans uitziende en rijdende auto's, mét de badge die ons toelaat om er 1,5 keer zo veel voor te vragen. En weet je wat? The suckers will keep on buying the darned things! :lolz:  Groetjes, de aandeelhouders die alléén maar interesse hebben in korte-termijnresultaten."

...

Maar hey, het zal wel weer "Ja maar in het echt is die wel veel knapper..." en "Ja maar wij hebben er mee gereden en vergeleken met de concurrentie rijdt die wel..." en zo zijn.

 

Afbeeldingsresultaat voor you suckers will buy

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Lotuzzz zei:

Afbeeldingsresultaat voor you suckers will buy

Hoe profetisch was dat prentje. :cry:  Toen compleet onterecht (eeuwwisseling), nu evenwel...

- "Ja maar deze modellen zijn nodig om er voor te zorgen dat BMW nog écht sportieve modellen maakt! Zoals de X3 M Competition!"

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die nieuwe reclame voor de 1 op tv ook wel lachen

"Ontdek nu de nieuwe 1 reeks, THE 1"

"BMW, ECHT RIJPLEZIER"

:lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dan zelf een ban aanvragen voor ik hier op de "brantstapel" vlieg. Maar voor een hippe jonge deerne is dat toch een mooie wagen? 😊 Ik kijk nu even niet motorisch, want met al die trajectcontroles is de fun er serieus af, ( ben maandag naar decathlon gereden in gent, en ik  ben letterlijk  van  trajectcontrole tot trajectcontrole  gereden) en ik merk bv dat Sally de abarth ook altijd in city-modus zet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tuscani zei:

Ik zal dan zelf een ban aanvragen voor ik hier op de "brantstapel" vlieg. Maar voor een hippe jonge deerne is dat toch een mooie wagen? 😊 Ik kijk nu even niet motorisch, want met al die trajectcontroles is de fun er serieus af, ( ben maandag naar decathlon gereden in gent, en ik  ben letterlijk  van  trajectcontrole tot trajectcontrole  gereden) en ik merk bv dat Sally de abarth ook altijd in city-modus zet. 

1) Jij komt van een 'Tuscani', dat is een verzachtende omstandigheid
2) Als de doelgroep van BMW 'hippe jonge deernes' is, dan is dit enkel een bevestiging van alle commentaar hierboven :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor wat dat gaat kosten heb ik liever een jong occasie F30... :roll:

Maar kom, we zullen wel weer ongelijk hebben want de mensen kopen dat toch. Want 't is nen beejemwee, eentje voor't vrouwke é, die moet toch gene zware moteur hebben é meneer.

Is 33000 euro alstublieft. Maar dat doet er niet toe, want iedereen koopt toch aan euro per maand, niet aan euro per auto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Hoe profetisch was dat prentje. :cry:  Toen compleet onterecht (eeuwwisseling), nu evenwel...

- "Ja maar deze modellen zijn nodig om er voor te zorgen dat BMW nog écht sportieve modellen maakt! Zoals de X3 M Competition!"

inderdaad profetisch, gemaakt ten tijde van de e87, 15 jaar geleden! Ben benieuwd waar we zullen staan in 2034 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga gewoon zwijgen of Tommie gaat weer boos zijn :D

Ben wel eens benieuwd of de huidige generatie kinders die momenteel uit de vagijn valt, binnen 30 jaar ook zo gaat kijken naar de 2GC zoals ik doe naar een E30. Zo een nog net betaalbare oldtimer die toch goed rijdt, betrouwbaar is en hard rond een bocht kan wat een perfecte eerste ring/ragtool is :inlove:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, bt. zei:

Hoe staat men tegenover deze designtaal in China en bij uitbreiding het ‘oosters’ halfrond? Iemand die daar ietwat zicht op heeft @Audi S8?

BMW heeft vorig jaar speciaal voor de Chinese markt de 1-Serie sedan uitgebracht om zo een model te hebben in de 200.000 - 270.000 RMB price range.
Ik kan het succes van dat model niet meteen staven aan de hand van cijfers, maar in de tier 1 en 2 steden is dat een model dat je amper of niet ziet. Ik vrees dat de 2GC dezelfde kant gaat op gaan, als het model al naar China komt....  China is voornamelijk een SUV & sedan markt.

Wat BMW design betreft hebben de Chinese klanten uiteraard een veel korter referentie kader dan wij in Europa.... dus in dat opzicht verwacht ik weinig kritiek vanuit deze hoek van de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid