Ga naar inhoud

BMW G09 XM


Soul

Aanbevolen berichten

Op 11/7/2022 om 22:36, Tommie zei:

Maar niet meer tijdig bestelbaar om fiscaalvriendelijk te zijn.

De XM daarentegen wel. Perfecte kans om V8 te rijden aan 100% aftrekbaarheid en een aangenaam VAA.

Juist jammer dat ze die motor dan in zo een gedrocht steken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik enkel op foto en daarop gebaseerd loop ik er ook niet meteen warm van. Stond blijkbaar wel in Bornem in eoa closed room een tijdje terug maar die opportuniteit heb ik helaas gemist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
1 uur terug, BMWMB zei:

Wordt een dikke ruige SUV. 

BMW wilt hun eigen G-Klasse / Urus / ... betwijfel of het een even groot succes zal zijn eerlijkgezegd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, William Blake zei:

BMW wilt hun eigen G-Klasse / Urus / ... betwijfel of het een even groot succes zal zijn eerlijkgezegd.

Ik heb last om een BMW te bedenken die niet verkoopt …

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Rabbit zei:

Ik heb last om een BMW te bedenken die niet verkoopt …

True, maar traditioneel scoort BMW 'minder' in het echte hoge segment (lees 150-200k)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/9/2022 om 09:48, William Blake zei:

True, maar traditioneel scoort BMW 'minder' in het echte hoge segment (lees 150-200k)

Klopt volledig, maar sinds hybrid en EV gaan de traditionele regels niet meer op. Compleet nieuwe merken met designs waar je soms je wenkbrauwen van doet breakdancen, verkopen plotsklaps auto's van 100k 150k en zelfs 200k alsof het niks is. Fiscaliteit doet ook erg veel (kijk maar naar de X5 45e...). De kaarten in autoland lijken helemaal opnieuw geschud, oude logica gaat niet meer op (al was het al maar door die compleet fucked up motorisatie-aanduidingen bij Audi, WTF nog altijd), enz. :D 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Klopt volledig, maar sinds hybrid en EV gaan de traditionele regels niet meer op. Compleet nieuwe merken met designs waar je soms je wenkbrauwen van doet breakdancen, verkopen plotsklaps auto's van 100k 150k en zelfs 200k alsof het niks is. Fiscaliteit doet ook erg veel (kijk maar naar de X5 45e...). De kaarten in autoland lijken helemaal opnieuw geschud, oude logica gaat niet meer op (al was het al maar door die compleet fucked up motorisatie-aanduidingen bij Audi, WTF nog altijd), enz. :D 

Is echt wel zot hoe hard dat is veranderd op bizar korte tijd. Vroeger kregen Cadillac, Infiniti en zelfs Lexus geen poot aan de grond. Terwijl je nu massaal veel wagens ziet rondrijden van MG, Lynk&co, PoleStar er cetera. En dat met amper reclame en merkbekendheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tommie zei:

Ik zal helpen: de 2 Coupé verkoopt voor geen meter.

En de nieuwe '7? Loopt er daar iemand warm voor, hier?
't Is eerst nog enkel maar de i7, zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gTa zei:

En de nieuwe '7? Loopt er daar iemand warm voor, hier?
't Is eerst nog enkel maar de i7, zeker.

Nee, alle motorisaties zijn al bestelbaar.

En nee, da’s met 5m39 geen model meer voor de BE markt. Heb zelf 1 i7 verkocht, particulier dan nog.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tommie zei:

Nee, alle motorisaties zijn al bestelbaar.

En nee, da’s met 5m39 geen model meer voor de BE markt. Heb zelf 1 i7 verkocht, particulier dan nog.

Niet enkel door z'n lengte, denk ik...

😷

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gTa zei:

Niet enkel door z'n lengte, denk ik...

😷

Lijkt me zeer vroeg om dat soort opmerkingen te maken. De wagen is nog niet eens gelanceerd… Kijk naar het overweldigende succes van de G8x en over die neus werd ook eerst zo druk gedaan.

In elk geval, het is een moeilijk segment in BE. Net zoals een Coupé dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een verschil tussen een M-model met een piglelijke neus maar voor de rest een extreme aantrekkingskracht (en bonkers looks, stance, ...), die ondanks de neus nog altijd goed beantwoordt aan de smaak en de wensen van kopers in West-Europa ... en een gigantische limousine van een formaat en een design dat helemaal niét op de westerse koper maar integendeel integraal op het verre Oosten is geënt, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Maar buiten een paar chosen few heeft niemand van potentiële G70 kopers in BE de wagen al gezien. Dus de factor design kunnen we vandaag nog niet incalculeren, that's what I'm saying.

We hebben best wat prospects al gehad, maar ze knappen af op de lengte en kopen dan maar een X5 45e zoals iedereen. 🙂 

Als er een X7 45e had bestaan, tjongejonge...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Hilux is ook 5,35m als ik het goed heb, en dat is niet altijd makkelijk om te parkeren in sommige parkeergarages, maar daarbuiten heb je daar eigenlijk geen last van.  Voor die 30cm verschil zou ik het dan ook niet laten (niet dat een X5 dan zo een wendbaar boodschappenwagentje is 🙂 ), de 50K extra (gokje) zou mij meer storen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd nu voor 't eerst met een auto van meer dan 5m lengte rond en het valt inderdaad wel op dat je op redelijk wat parkeerplaatsen een paar decimetertjes te veel mee hebt. De parkeerplaatsen langsheen de R40 in Gent bovenop de berg, dat zijn zo van die schuine parkeerplaatsen die aflopen naar de goot toe en waar er een 10 tot 15cm hoge arduinen borduur op je voorbumper ligt te loeren. Ondanks camera's kan je daar niet op 2 cm exact van parkeren, dus je staat daar (veiligheidshalve) 10-15 cm vandaan ... en dan steekt die kont inderdaad een pak uit tov de doorsnee auto's. En dan heb ik nog maar 5m10 mee ... wat moet dat zijn met nog eens 30 cm extra. :silly: 

Nu, een break of SUV is ook gewoon veel meer de koetswerkvorm van dit werelddeel. Een limousine met vaste koffer, da's echt zuiver personenvervoer. Dan is 't al snel naar een X5 gegrepen, idd. Of een '6 GT, zoals ik al zei: in zekere zin een (lelijke) '7 hatchback :D  die is wél nuttig qua kofferruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Dat klopt. Maar buiten een paar chosen few heeft niemand van potentiële G70 kopers in BE de wagen al gezien. Dus de factor design kunnen we vandaag nog niet incalculeren, that's what I'm saying.

We hebben best wat prospects al gehad, maar ze knappen af op de lengte en kopen dan maar een X5 45e zoals iedereen. 🙂 

Als er een X7 45e had bestaan, tjongejonge...

thx, en ik kan helemaal volgen

Ja die X7 45e, dat zou hier ... nu ja ... misschien 1/5e van de X5 45e verkopen voor zijn rekening hebben genomen ... zou dat netto voor BMW zo veel verschil maken? Marktaandeel zou daarmee niet nogmaals significant omhoog zijn gegaan, maar vooral interne concurrente hebben veroorzaakt, denk ik?

Nu, mijn goesting voor een X7 is met de facelift ook over, helaas. De PFL vind ik nog altijd bonkers en ik zou metéén wisselen (los dan de uitstraling, da's een minpuntje van de X7 tov de '6 GT ... al zou je van die laatste dan weer een pépé-uitstraling kunnen spreken, want alle '6 GT die 'k tot nu toe zag werden gereden door zestigplussers, zo lijkt het wel :D ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van een suv was dan wel dat je bumpers iets hoger komen en je meestal wat over de borduur over kon.

Heb zo regelmatig met mijn gat in de haag of struiken gehangen.  Zo kan je wat cm´s winnen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid