Ga naar inhoud

BMW G09 XM


Soul

Aanbevolen berichten

BMW X8 G09 likely to be unveiled by 2021

BMW-X8-Rendering-1024x576.png

The new X8 won’t be an ordinary model. Firstly, it will be offered as an M Performance model, similar to the X7. Secondly, the M division has put some extra work into the X8 so we will see an X8 M model as well. The new range-topping BMW X8 M model would be conceived as a competitor to the likes of the Audi RS8, the Mercedes-AMG GLE 63 and the Porsche Cayenne Turbo.

Under the hood, the X8 M would get the 4.4 liter V8 TwinTurbo unit known from the newly unveiled M8, which implies a power output of over 600 horsepower.

https://www.bmwblog.com/2019/11/01/bmw-x8-g09-likely-to-be-unveiled-by-2021/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal een markt voor zijn voor een X8. Moet mijn eerste X7 nog tegenkomen. In de States zal dit goed verkopen. 

Ben fan van de hele grote nieren. Geeft een statement weer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week de X7 nog gezien in Tallinn. Op zich vallen die nieren nog mee. Wat echter heel lelijk is, is dat verhoogde dak.

Misschien dat dit met de X8 beter meevalt. (al vind ik dit ding op de fotos lelijk als de nacht)

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Ian zei:

Ik heb al 1 keer een X7 in het wild gespot. Gelukkig zag ik enkel de achterkant.

De voorkant is net het mooiste in mijn ogen, de achterkant is te amerikaans.  Hetzelfde bij de 7-serie. die voorkant/ nieren stoort mij helemaal niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze auto wordt echt een succes. Nieuw model en haalt bladzijde 2 nog niet op Autominded... Stel u voor wat dat gaat geven in de reele wereld. 😱

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Er is blijkbaar al een ‘x8M’ naam geregistreerd. Is er nu echt zo veel vraag achter die misbaksels ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bepaalde geruchten zeggen dat de X8M het eerste stand alone M model zou worden :) 
Er was ook sprake dat dit eerste M zou worden met deels hybride aandrijving... 

We’ll see :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Rabbit zei:

Er is blijkbaar al een ‘x8M’ naam geregistreerd. Is er nu echt zo veel vraag achter die misbaksels ... 

Ja. Gigantisch veel.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Thebiemerke zei:

Bepaalde geruchten zeggen dat de X8M het eerste stand alone M model zou worden :) 

Wat een prachtige eer voor de BMW M afdeling, om dat voor een busje met grote banden te mogen doen 🙄

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

BMW X8 M Rumored to be PHEV and First Electrified M Car
 

Take this one with a grain of salt as no source is cited by Car, but they are claiming that the X8 M (recently trademarked) will be a plug-in hybrid (PHEV). 

The report claims that the X8 M PHEV would feature approximately 750 HP and 737 LB-FTby pairing electric motors to a 4.4L twin turbo V8.

An X8 M PHEV wouldn't come as a total surprise however, as BMW M CEO Markus Flash said last year that:
 

"I can assure you we’re working on electrification... I've driven petrol-electric vehicles from the M team. I've driven plug-in hybrids from the M team."



But, for now, electrification of M models will be limited to the larger, heavier cars like SUVs. In the same interview from last year, Flash said:
 

"The models that will see electrification won’t be the pure, the core, the most distilled projects such as the M2, 3 and 4. If we do something that will bring weight it’s very likely to be to a heavier, larger car. The X5 M today is a heavy and large car."
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1715314
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/4/2020 om 08:47, Thebiemerke zei:

Bepaalde geruchten zeggen dat de X8M het eerste stand alone M model zou worden :) 
Er was ook sprake dat dit eerste M zou worden met deels hybride aandrijving... 

We’ll see :) 

M1 :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Die vraag stelde ik me nu ook. Ik zie voorbeeld fotos die het op een dikke X6 doen lijken, sommige eerder op een dikke X2 (of kortere X7). Enig idee welke richting het uit gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt het op een X5-profiel-like achterkant? Aan het glas van de proto te zien, zit daar geen enorme mule-achterkant op die een compleet ander volume doet vermoeden dan het in realiteit zal zijn?
Zo'n iets dynamischer achterkant (boven de gordellijn), zonder naar een X4/X6-aflopende daklijn te gaan, lijkt me wel aangenaam in plaats van dat huidige X7-busjes-profiel (dat nodig is voor de ruimte voor de 3e zetelrij, waar 't bijzonder ruim zitten is). Da's voor mij toch één van de X7 z'n mindere kantjes, visueel.

Die dynamischer gestylede achterkant met een slechts optionele 3e zetelrij (ipv std) en nog altijd de extreme kofferruimte én plaats op de 2e zetelrij ... I'd take it. :inlove: 

Alleen hopen dat ze dan van de BMW-ontypische "Hyundai-/KIA-achterlichten" wegblijven die ze tegen de X5-achterkant gesmeten hebben. Geen fan van de X6-achterlichten ook, maar zoiets zal 't wel worden, neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Laatste spyshot toonde de neus toch al vrij goed:

heras.jpg

Die blokken onderaan zijn de batterijen. Let op de plaatsing voor een laag zwaartepunt!

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

Laatste spyshot toonde de neus toch al vrij goed:

heras.jpg

Die blokken onderaan zijn de batterijen. Let op de plaatsing voor een laag zwaartepunt!

Hier een andere spypic, met de Active Air Flaps gesloten, voor een betere aerodynamica.

Vlechtband

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid