Ga naar inhoud

Porsche Taycan of 992


Germinal

Aanbevolen berichten

Het klinkt misschien raar, maar ik overweeg één van deze wagens aan te schaffen.

 

Sommigen zullen wel weten dat ik momenteel met een model s rijd. Dat ik het elektrisch rijden genegen ben en de aandrijflijn geweldig vind. Net zoals autopilot.

 

Anderzijds ben ik niet 100% tevreden van de dynamische aspecten - of beter gebrek daaraan -

van de model s.

 

Ook heeft elektrisch rijden zijn beperkingen. Je moet, hoe je het draait of keert, rekening houden met de beschikbare range en oplaadpunten zijn er veeel veeel minder dan tankstations. winter en korte afstanden is ook een hel.

 

Ook mis ik wel het mechanische aspect van een verbrandingsmotor. Het schakelen ( al is dat dan met de flippers van een PDK) het hoog in de toeren gaan, het geluid... kortom iets meer betrokken zijn bij het rijden.

 

Ik overweeg een 992 naast de model s omdat Tesla nog steeds een serieuze voorsprong heeft met zijn supercharger netwerk. Ionity stelt daartegenover momenteel quasi niets voor.

 

De taycan zal ongetwijfeld beter rijden en vind ik wel een begeerlijke auto maar vrees dat die de nadelen van elektrisch rijden blijft behouden. (2.3 ton, minder range dan een model s en amper mogelijkheden om snel op te laden )

 

Anderzijds ben ik wel pro elektrisch en wringt het een beetje om zo een vervuiler als een 992 aan te schaffen.

 

Soit, een taycan zal nooit zo goed rijden als een 992 en daarmee is alles gezegd zeker ? [emoji849]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld genoeg blijkbaar ;) De 992 dan maar.

Vorige week een model 3 dual motor gereden, dat was toch wel behoorlijk impressionant, nooit met een model s of porsche gereden maar ik kan me niet voorstellen dat een grote lompe s even dynamisch rijdt. Dan denk ik , voor 60k € is die model 3 een koopje.

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie maar 1 optie die een Porsche is. Voor het ander zijn er nog geen lelijk genoege woorden in het woordenboek om het concept te beschrijven.

 

Maar laten we het zo stellen: Koop die soepmixer en elke keer dat je een 911 ziet rijden ga je dromen dat je met een 911 zou rijden... Dus waarom belachelijk veel geld uitgeven voor een Tesla met Porsche logo? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het trouwens een beetje hypocriet om te doen alsof een Taycan kopen je een wereldverbeteraar maakt. Als het om vervuiling gaat moet je gewoon met die oude Model S blijven rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Germinal said:

 


Inderdaad ook al aan gedacht.. die S versie zou een serieuze verbetering zijn tov de huidige

 

"serieuze verbetering", daar moet je toch niet in overdrijven IMO.

Het is nu niet alsof de basisversie een slechte auto is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, ir_fuel said:

Sorry, maar wat een vergelijking.

Dit gaat werkelijk nergens over.

This remark makes up for all the shit we have disagreed over in the last 5 years :lolz: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Sorry, maar wat een vergelijking.

Dit gaat werkelijk nergens over.

Zou de Taycan nemen. Bij Porsche doen ze er alles aan dat die rijdt als een echte Porsche. Die weten waarmee ze bezig zijn. Dat zal anders dan een Tesla rijden. Wie weet beter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Speedhunter said:

Zou de Taycan nemen. Bij Porsche doen ze er alles aan dat die rijdt als een echte Porsche. Die weten waarmee ze bezig zijn. Dat zal anders dan een Tesla rijden. Wie weet beter ?

ir_fuel weet beter.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar wat een vergelijking.
Dit gaat werkelijk nergens over.


Waarom niet ? Ik weet ook det het compleet verschillende wagens zijn en ik zei ook : het is misschien raar om te twijfelen tussen beide wagens.. moest ik geen model s hebben dan zou ik ze graag beide nemen en dan moet er geen keuze gemaakt worden.

Nu zit ik met een model s en dan lijkt het mij het interessants om een 992 “erbij” te nemen omdat een taycan nooit gaat zijn en/of worden wat een 992 wel is.

Daarom snap ik ook wel dat er geen vergelijk mogelijk is [emoji848]

Misschien is de meer correcte vraag : is een 992 ‘speciaal’ genoeg als tweede wagen. Of is het niet meer logisch zoiets als daily te rijden zoals Naish
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Germinal said:

 


Waarom niet ? Ik weet ook det het compleet verschillende wagens zijn en ik zei ook : het is misschien raar om te twijfelen tussen beide wagens.. moest ik geen model s hebben dan zou ik ze graag beide nemen en dan moet er geen keuze gemaakt worden.

Nu zit ik met een model s en dan lijkt het mij het interessants om een 992 “erbij” te nemen omdat een taycan nooit gaat zijn en/of worden wat een 992 wel is.

Daarom snap ik ook wel dat er geen vergelijk mogelijk is emoji848.png

Misschien is de meer correcte vraag : is een 992 ‘speciaal’ genoeg als tweede wagen. Of is het niet meer logisch zoiets als daily te rijden zoals Naish

 

Een vergelijking Tayan vs Porsche, kan ik niet volgen, maar je redenering van een tweede wagen wel.

Vraag is inderdaad of je als "tweede wagen" iets wil dat comfortabel is, zoals een 992, dan wel of je iets wil dat echt wat verschillend is.

Ik herinner me destijds toen ik m'n S320 reed en de Impreza STi erbij nam, dat de BMW 330i en de Jaguar X-Type 3.0 Sport ook kandidaten waren. Mijn redenering toen was "De 330i/Jag zijn beiden eigenlijk sportieve luxeberlines... die net niet verschillend genoeg zijn van de S dat ik in het weekend waarschijnlijk al weer snel in de S ga springen als ik ergens naartoe moet". Dat heeft me toen de Impreza doen kiezen want die was ECHT verschillend.

Zoals er hier iemand hoger zegt, waarom eerder niet richting een GT3 997 kijken (waar je ook minder geld aan riskeert te verliezen)? 

(om eerlijk te zijn, ikzelf zou gewoon 40k uitgeven en me een mooie simpele 997 kopen waar ik ook hopen plezier zou aan beleven in het weekend en de >100k die ik uitspaar in vastgoed steken).

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, The Swede said:

Als je een auto van 150k wil kopen en je zit in met het benzineverbruik, dan ben je slecht bezig. 

Ja maar ik zeg dat omdat germinal klaagt over het verbruik van de tesla bij korte ritjes in de winter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, stijn82 said:

Ja maar ik zeg dat omdat germinal klaagt over het verbruik van de tesla bij korte ritjes in de winter. 

Ja maar als je op 5 minuten da spel vol smijt is dat geen issue. Dat is wel een probleem bij een elektrische wagen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Luv4DLM zei:

Prachtig exemplaar. Eerste keer dat ik een wit exemplaar zie. De 997.2 GT3 ziet er perfect uit. Doet me denken aan de 996 GT3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid