Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

On 5/10/2022 at 2:30 PM, The Swede said:

Gaat de business niet in de consulting? Ik kom handen tekort. 

Als loontrekkende ligt dat toch anders :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als loontrekkende ligt dat toch anders :D 

Wat ligt anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als loontrekkende ligt dat toch anders :D 

 

5 minuten geleden, The Swede zei:

Wat ligt anders?

Tis niet omdat de consulting business booming is dat mijne loonsbrief dat ook is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, dragonfly said:

Nu klink je als een sos :lolz:

Dat klopt toch?

Als hij in zijn functie X euro per maand verdient, en er komen 10 klanten bij in het bedrijf waar hij voor werkt gaat hij niet ineens een hoop meer verdienen. Hij heeft een fulltime bezigheid, dus meer klanten zou dan willen zeggen meer personeel. Niet hetzelfde personeel met een pak meer loon.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Koop dan een boot he slimme.

Ik zal eens vragen of ik die van onze vélomarchand mag lenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch. Altijd maar klagen maar als je ze eens iets voorstelt om vooruit te geraken in het leven dan krijg je domme reacties.

Niet moeilijk dat het GDP tov de index niet omhoog gaat in dit apenland als je ziet wat een bende luiaards hier woont. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

993 en vroeger zijn gewoon al jaren zwaar overpriced. Speculanten hebben die markt (en die van andere classics) gehijacked waardoor deze voor de echte liefhebber steeds lastiger bereikbaar zijn geworden.

Anderzijds zijn er ook veel zogenaamde liefhebbers die er zich aan mispakken. Mooi om naar de kijken maar de meesten die enkel modern spul gewoon zijn, vinden dat ze voor geen meter rijden en objectief gezien is dat ook zo als je vergelijkt met rijden anno 21ste eeuw. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
1 uur terug, The Swede zei:

Hoe rijdt een moderne auto beter dan één van 97 of 2003?

You don't have to wait for the tires to grip after you turn the steering wheel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/6/2022 om 21:16, Lotuzzz zei:

You don't have to wait for the tires to grip after you turn the steering wheel

Ge stuurt te snel in 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Le Capri Mauve zei:

Ge stuurt te snel in 🙂

Is niet mijn onderschrift he, maar van @The Swede :D

Maar ik bedoel dat 911 objectief ook wel degelijk beter geworden zijn doorheen de jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

Is niet mijn onderschrift he, maar van @The Swede :D

Maar ik bedoel dat 911 objectief ook wel degelijk beter geworden zijn doorheen de jaren.

weet ik wel. Soms wordt het beschreven als 'nu dat onderstuur weg is is het geen echte Porsche meer'

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Lotuzzz zei:

Is niet mijn onderschrift he, maar van @The Swede :D

Maar ik bedoel dat 911 objectief ook wel degelijk beter geworden zijn doorheen de jaren.

Wat is beter?

Een wagen die enkel nog rijplezier biedt wanneer je aan snelheden rijdt waar je je rijbewijs verliest, is die beter? Tenslotte koop je een Porsche voor het rijplezier. Niets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, BMWMB zei:

Rijplezier is voor iedereen anders.

Ah ja? Dus, een merk bouwt zijn reputatie en clienteel op het feit dat ze wagens bouwen die sportief zijn. 
Welk rijplezier verwacht je? Het comfort van een Rolls? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene rijdt er dagelijks mee, en de andere gebruikt 'm enkel voor in de vrije tijd. De ene koopt een Carrera, en wil er eerder rustig mee rijden en af en toe eens wat power voelen, terwijl de andere er ritten mee gaat doen in de Ardennen aan een eerder hoger tempo en er ook af en toe eens een trackday mee doet. De ene koopt een GT3 en doet er zijn weekendkm's mee met af een toe een leuke rit, terwijl de andere er dikwijls trackdays mee doet. De ene wil een PDK met vierwieltractie om gemakkelijk snel en veilig te kunnen rijden, terwijl de andere een manuele koopt met achterwieltractie om meer betrokkenheid te hebben tijdens het rijden,... Neen, het gebruik  van een 911 hangt af van zijn eigenaar, en dat is telkens anders.

Ik hoef niet verder te kijken dan mijn eigen vriendenkring, met een 912, een 996 cabrio tiptronic, een 964RS, een 964 cabriolet, een Cayman GT4,... voor ieder van mijn vrienden is rijplezier duidelijk anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Second: de ene koopt een Carrera en wil er rustig mee rijden… WHY THE FCUK gooi je dan je geld tegen een 911 aan???? 

Reality check required. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid