Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Bobby II zei:

997.2 is vrij duur, zeker in vgl met 997.1, maar dat zal wel zijn redenen hebben zeker?

Met amper meer budget haal je een 991 in huis ipv een 997.2.

Dan gaat het al dik boven de 80k vrees ik( met lage km-stand) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

997.2 is bedrijfszekerder dan de 997.1 en heeft oa ook de iets modernere PCM met bluetooth en de PDK (als je automaat koopt natuurlijk). 

Ze zijn iets duurder, maar ze blijven op dit moment hun waarde ook wel goed behouden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht er iemand baat bij hebben.. ik heb de uitlees/programmeer tools voor de meeste gangbare porsches.

overrev rapporten, uitprogrammeren van gordel signaal (bij gebruik van  punts), drl, radio functies, etc etc...

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, toere zei:

Dan gaat het al dik boven de 80k vrees ik( met lage km-stand) 

Bah neegt gij. Er staan er een nest voor een stuk minder.

Hier is een voorbeeldje.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=353593737& 

1 uur geleden, Challazer zei:

997.2 is bedrijfszekerder dan de 997.1 en heeft oa ook de iets modernere PCM met bluetooth en de PDK (als je automaat koopt natuurlijk). 

Ze zijn iets duurder, maar ze blijven op dit moment hun waarde ook wel goed behouden. 

Een Porsche is om mee te rijden. Radio, bluetooth en alzeker een automaat hebben we niet nodig. Wij verwijzen u daarvoor graag naar de topics van de salonautoliefhebbers elders op dit forum. Geen dank. MvG. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een beetje laat op de party, maar toch ook hier mijn bijdrage eens leveren: voor mij een 964 graag!  Met sportuitlaat.  Gewoon al voor de sound 😍 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

Op 27/2/2023 om 10:10, T0m zei:

mocht er iemand baat bij hebben.. ik heb de uitlees/programmeer tools voor de meeste gangbare porsches.

overrev rapporten, uitprogrammeren van gordel signaal (bij gebruik van  punts), drl, radio functies, etc etc...

Goed om weten. We hebben @T0m hier wel al een tijd niet meer gezien.

Op 15/4/2023 om 23:11, Jef zei:

Een beetje laat op de party, maar toch ook hier mijn bijdrage eens leveren: voor mij een 964 graag!  Met sportuitlaat.  Gewoon al voor de sound 😍 

Reed jij niet electrisch? :D 

Heeft een 964 echt een sportuitlaat nodig? Ding klinkt normaal toch al redelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

 

 

Reed jij niet electrisch? :D 

Heeft een 964 echt een sportuitlaat nodig? Ding klinkt normaal toch al redelijk. 

Mijn daily is inderdaad elektrisch, maar dat is dan ook omdat ik weinig keuze heb - werk nog altijd in automotive en die switch naar elektrisch is nu helemaal gemaakt en 'is here to stay'...  Ik compenseer dan maar met mijn CX 😉

Maar zoals je waarschijnlijk nog wel weet, heb ik al wel op een ander wei gezeten: eens gebeten door die Porsche-microbe, geraak ik die niet meer kwijt 😄.  De 964 klinkt inderdaad sowieso al heel mooi, maar met een sportuitlaat nog nét iets beter imho.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jef zei:

Mijn daily is inderdaad elektrisch, maar dat is dan ook omdat ik weinig keuze heb - werk nog altijd in automotive en die switch naar elektrisch is nu helemaal gemaakt en 'is here to stay'...  Ik compenseer dan maar met mijn CX 😉

Maar zoals je waarschijnlijk nog wel weet, heb ik al wel op een ander wei gezeten: eens gebeten door die Porsche-microbe, geraak ik die niet meer kwijt 😄.  De 964 klinkt inderdaad sowieso al heel mooi, maar met een sportuitlaat nog nét iets beter imho.  

Ik ben niet overtuigd dat EV gaat blijven. Als ik zie wie er hier fan is, dat waren dezelfde die me 10 jaar terug onnozel verklaarden omdat ik hun deisel niet verheerlijkte… :D

Eigenlijk nooit een 964 met sportuitlaat geweten, tenminste niet af-fabriek. Was dat een optie toen op de gewone 964?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, The Swede zei:

Eigenlijk nooit een 964 met sportuitlaat geweten, tenminste niet af-fabriek. Was dat een optie toen op de gewone 964?

Oei, dat weet ik niet of die OEM verkrijgbaar was. Zover gaat mijn kennis niet... 🫢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sportuitlaat op 964 was niet verkrijgbaar. Er was 1 variant op alle modellen (uitgezonderd turbo) en die van de RS had een minder zware kat. 
Zoals vaak in die jaren werd gedaan is het verwijderen van de kat een populaire sound upgrade, of het zogezegde “Cup Rohr” werd in de plaats gemonteerd 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Jef zei:

Oei, dat weet ik niet of die OEM verkrijgbaar was. Zover gaat mijn kennis niet... 🫢

Je had me al doen twijfelen toen je zei "met sportuitlaat". 

Op zo een auto zou ik nooit een tjoeneruitlaat steken. Zoals alle autos van die gezegde leeftijd moet dat zo origineel mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, The Swede zei:

Je had me al doen twijfelen toen je zei "met sportuitlaat". 

Op zo een auto zou ik nooit een tjoeneruitlaat steken. Zoals alle autos van die gezegde leeftijd moet dat zo origineel mogelijk.

Als ik dan een 964 anders dan normaal heb horen klinken zonder dat ik een 'lelijke dikke darm' zag uitsteken, zal dat waarschijnlijk gekomen zijn door het toepassen van den truuk zoals @Mich het hier uitlegt 😉 .  Maar, zoals je al zei, de standaard sound van de 964 is al prachtig. 🤩  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/6/2023 om 17:40, The Swede zei:

 

Goed om weten. We hebben @T0m hier wel al een tijd niet meer gezien.

Reed jij niet electrisch? :D 

Heeft een 964 echt een sportuitlaat nodig? Ding klinkt normaal toch al redelijk. 

still alive and kicking was toerke gaan doen op de stelvio met de gt3

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, T0m zei:

still alive and kicking was toerke gaan doen op de stelvio met de gt3

En ge kont hier nie op de koffie komen? @T0m

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid