Ga naar inhoud

De meest comfortabele auto.


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Eigelijk een redelijk simpele vraag denk ik ... welk is de meest comfortabele auto om in gereden te worden en om zelf in te rijden? Budget speelt geen rol. Het is gewoon uit interesse.

Denk aan geluidsniveau, afwerkingsmaterialen, ruimte, instapmogelijkhedem (SUV?), ...

 

Ik denk in eerste plaats aan de Rolls Royce Phantom. Wat zou op de tweede plaats komen? Mercedes Benz S Maybach? Verlengde versies van bijvoorbeeld zo'n Maybach zullen ongetwijfeld ook niet verkeerd zijn. Die hoef je niet mee te nemen; wegens te onpraktisch (o.a. qua lengte is dat toch een heel ander verheel dan de "normale" auto's).

 

spacer.png

aangepast door D Squaloid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om gevoerd te worden: uiteraard de Phantom, er is niks anders op die eenzame hoogte.
Alleen al de monumentale afmetingen (binnenruimte) maken het verschil.

Een Mulsanne EWB, een S Maybach of een Range LWB SVA zullen uiteraard ook geen straf zijn.

Om zelf te rijden, hangt het nogal af van wat je wil of waar je wil rijden, denk ik.
Wil je een uurtje "waften", wil je 2 dagen na elkaar 1.250 km autostrade "knallen", gaat 't om lokaal verkeer, ...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De comfortabelste 2 auto's waar ik ooit mee reed was een Citroën C6 en een A8L (4H).

Om gevoerd te worden was die A8L wel top, ooit een klant daarmee H/T naar Dusseldorf gevoerd.

 

Als budget echt geen probleem is lijkt me dat je best kijkt naar een Phantom, een LWB Vogue, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, D Squaloid said:

Beter dan een A8, 7, Range, Bentley, ...?

Met allemaal gereden (en niet enkel een toerke rond den blok) en de S klopt ze allemaal met gemak. Alzeker de A8 en de 7. Veeeeel zachter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, JanC said:

Dat lijkt met de huidige modellen toch eerder in het voordeel van de A8 uit te slaan, maar goed, die is dan ook als laatste vervangen.

Met welke A8 en S heb jij gereden? 😳

Ik heb in Februari 6 weken met de A8 gereden en nadien 3 maand ongeveer met de S450 en dat verschil was toch wel hemelsbreed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me enkel op de reviews baseren.
Veel hangt tegenwoordig ook af van de opties qua onderstel, en in het geval van de A8 weet ik niet of die 'voorspellende' vering standaard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, JanC said:

Ik kan me enkel op de reviews baseren.
Veel hangt tegenwoordig ook af van de opties qua onderstel, en in het geval van de A8 weet ik niet of die 'voorspellende' vering standaard is.

De boekskes maken de mensen vanalles wijs. Het heeft niks met voorspellende vering te maken. Een A8 en BMW 7 rijden gewoon als ern dikke A6 / 5 reeks . Een S rijdt compleet anders. 

 

@D Squaloid, waarom de vraag. Op zoek naar een nieuwe auto?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, The Swede zei:

 

@D Squaloid, waarom de vraag. Op zoek naar een nieuwe auto?

Lijkt me gewoon interesse. Elk “die of dat” topic waar het zinnetje “als budget geen rol speelt” is niet voor eigen voertuigen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, The Swede zei:

De boekskes maken de mensen vanalles wijs. Het heeft niks met voorspellende vering te maken. Een A8 en BMW 7 rijden gewoon als ern dikke A6 / 5 reeks . Een S rijdt compleet anders.

Hierin volg ik je 200%.

Een S is een S. Zelfs in de basistrim met SWB, geen akoestisch glas, etc,... voelt dat al anders aan.

Een 7 rijdt wel ongelofelijk goed voor z'n omvang, en zeker de facelift is een PAK stiller geworden, wat het verschil met de 5 eindelijk wat groter maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Alleen de manier waarop je van de weg, de motor en de overbrenging geisoleerd zit, is een stuk meer doorgedreven bij de S.

Het maakt wel dat bepaalde mensen daar niet zo graag mee rijden. RRD bvb is meer fan van de 7 omdat de S wat gevoelloos overkomt.

Zelf vind ik het een kwestie van gewenning. Eens de S gewoon ga je merken dat die even efficient is als een 7, alleen veel zachter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, The Swede zei:

Klopt. Alleen de manier waarop je van de weg, de motor en de overbrenging geisoleerd zit, is een stuk meer doorgedreven bij de S.

Het maakt wel dat bepaalde mensen daar niet zo graag mee rijden. RRD bvb is meer fan van de 7 omdat de S wat gevoelloos overkomt.

Zelf vind ik het een kwestie van gewenning. Eens de S gewoon ga je merken dat die even efficient is als een 7, alleen veel zachter.

Een S voelt ook wat specialer aan vind ik. Maar het is echt een boot (maar goed gecontroleerd) en dat is niet voor iedereen.

Eigenlijk is de oplossing gewoon de S Coupé. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, The Swede zei:

S coupé rijdt just hetzelfde.

Ja, maar mét veel meer dynamiek.

Wielbasis is korter en de afstelling is sportiever.

S63 ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, The Swede said:

De boekskes maken de mensen vanalles wijs. Het heeft niks met voorspellende vering te maken. Een A8 en BMW 7 rijden gewoon als ern dikke A6 / 5 reeks . Een S rijdt compleet anders. 

 

@D Squaloid, waarom de vraag. Op zoek naar een nieuwe auto?

Neenee, absoluut niet. Zoals ik inderdaad al zei, gewoon uit interesse.

Ik vroeg me gewoon af, als je gereden wil worden, wat dan een goeie keuze zou zijn. Rolls ja, die zal vermoedelijk wel winnen op veel vlakken, maar is dan weer over the top voor veel mensen. Dus de next best thing ...

S, kan ik begrijpen. En toch vraag ik me af of iets als een Range LWB, zoals gTa zei, niet een even goede keuze zou zijn. Ik heb geen ervaringen met beiden. Vandaar hier de vraag.

aangepast door D Squaloid
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, D Squaloid zei:

Neenee, absoluut niet. Zoals ik inderdaad al zei, gewoon uit interesse.

Ik vroeg me gewoon af, als je gereden wil worden, wat dan een goeie keuze zou zijn.

Waar zit Toere als je zijn expertise nodig hebt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, D Squaloid said:

Neenee, absoluut niet. Zoals ik inderdaad al zei, gewoon uit interesse.

Ik vroeg me gewoon af, als je gereden wil worden, wat dan een goeie keuze zou zijn. Rolls ja, die zal vermoedelijk wel winnen op veel vlakken, maar is dan weer over the top voor veel mensen. Dus de next best thing ...

S, kan ik begrijpen. En toch vraag ik me af of iets als een Range LWB, zoals gTa zei, niet een even goede keuze zou zijn. Ik heb geen ervaringen met beiden. Vandaar hier de vraag.

 

11 hours ago, Frekkel said:

Een C6 met hydroactive 3 wellicht.

Range en C6 geven geen van beiden dat zachte contact dat de S geeft.

Dus nope. Nog geen betere gevonden. Enige waar ik niet kan over oordelen is de Phantom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast het comfort van de ophanging en de kwaliteit van de stoelen is het geluidscomfort ook gigantisch belangrijk.

En ik denk dat de RR Phantom op dat laatste de koning is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, William Blake said:

Naast het comfort van de ophanging en de kwaliteit van de stoelen is het geluidscomfort ook gigantisch belangrijk.

En ik denk dat de RR Phantom op dat laatste de koning is.

Dat claimen ze toch, inderdaad. Dus vandaar mijn gok dat de Phantom zeker bovenaan staat.

Hoe zit het met geluidscomfort van een S t.o.v. A8, 7, Range, Bentayga, ... @The Swede?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, D Squaloid said:

Dat claimen ze toch, inderdaad. Dus vandaar mijn gok dat de Phantom zeker bovenaan staat.

Hoe zit het met geluidscomfort van een S t.o.v. A8, 7, Range, Bentayga, ... @The Swede?

S is ook stiller (al spreek ik nu wel over de benzinewagens). 

Ding is dat comfort een totaalplaatje is. Eerst stap je in en voel je de zetels. De bekleding in de S is zo al een stuk zachter als die bij Audi of BMW (jwael, incluis comfortstoelen :rolleyes: ). Alsof ze onder het leder een dun laagje erg zachte mousse steken en je dan pas de zetel hebt. Zo word je toch goed ondersteund maar voelt het geheel al zachter aan.

Dan is er de besturing en het geluidscomfort die superzacht zijn. Het stuur is daarom niet gevoelloos, maar alles is gewoon perfect gedempt. Tenslotte is er het rijcomfort. En daar maakt niet enkel het absorbtievermogen van de vering het verschil, maar ook het "gevoel met de weg", dat zachter is.

Geen van de andere wagens, geeft dat gevoel. De Range is waarschijnlijk de wagen die het meest in de buurt komt van de S. Ah ja, de Bentley's voelen net als een dikke Audi/VW aan. Close, but not cigar.

Doch, zoals gezegd, nooit met Phantom of eventuele andere erg exotische dingen gereden. 
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid