Ga naar inhoud

Ford Mustang Mach E


tuscani

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden, Rabbit zei:

Vindt die Mach E Gt op foto wel een dikke kist eigenlijk:

image.png.6188577ecebb958727fed7c7c7652041.png

VinDDDDD

Wel kut dat je moet kiezen tussen geel, babyblauw en grijs 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de buren komt dagelijks een verpleger die een tijdje terug zijn bmw x3 ingeruild heeft voor een Mustang Mach E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/7/2021 om 20:50, Monterey Jack zei:

Dit weekend of begin volgende week normaal een korte test met deze, benieuwd naar. Donderdag ook een Model 3 rijden. Toch een EV referentie zo :D 

Ik heb er 2 weken geleden mee kunnen testrijden (Mustang Mach-E AWD met extended battery) gedurende 3 uur, heb er een 200 km's mee gereden.

Aangenaam verrast!
Ophanging rolt wel wat bij sportief bochten nemen, maar is aanvaardbaar.
Minpuntje dat ik opmerkte, eerste initiele bite van de remmen is "voos/sponzig", precies geen "bite" in het begin als je begint te remmen.

Haalt bij normaal rijgedrag (vlot met het verkeer meerijden), easy zijn opgegeven rijbereik.
Ook qua ruimte, groot! Mustang Mach-E is groter dan een Kuga.
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fille zei:

Ik heb er 2 weken geleden mee kunnen testrijden (Mustang Mach-E AWD met extended battery) gedurende 3 uur, heb er een 200 km's mee gereden.

Aangenaam verrast!
Ophanging rolt wel wat bij sportief bochten nemen, maar is aanvaardbaar.
Minpuntje dat ik opmerkte, eerste initiele bite van de remmen is "voos/sponzig", precies geen "bite" in het begin als je begint te remmen.

Haalt bij normaal rijgedrag (vlot met het verkeer meerijden), easy zijn opgegeven rijbereik.
Ook qua ruimte, groot! Mustang Mach-E is groter dan een Kuga.
 

Die GT lost dat rollen hopelijk wel wat op 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, deze ochtend 2u Mach E mogen rijden, speciale ervaring op sommige vlakken.

Looks: hij valt wel op, zeker als je hem kiest in Rapid Red. Het is niet de meest stijlvolle verschijning, maar lelijk vind ik het ook niet. Heeft toch een aantal koppen doen draaien en ik heb een zeer enthousiaste thumbs-up gekregen van een X1 rijder :D 

EB12BD12-2CD6-48BA-BE35-E199EF8B0B29_1_105_c.jpeg.cc0e28438a43d6f13bcc617f5d787831.jpeg

BAB2C29C-08B0-44CD-9FD4-C33EA0EAF93C_1_105_c.jpeg.f1aa497cdd6de6fff3e6ddeb2b262e8a.jpeg

46C17932-CC04-408C-822F-9ABC020C11EE_1_105_c.jpeg.f939620e61aa75bf353f81e3059a176b.jpeg

Interieur: iets minder minimalistisch dan een Tesla, maar toch ook het prominente grote scherm in het midden. Daarnaast nog een bijkomend schermpje tussen de tellers. Dit was wel niet altijd volledig zichtbaar in mijn rijpositie. Zetels, tjah, Amerikaans zeker? Best comfortabel maar geen steun als je een bocht om wil. Je schuift nog harder rond dan in de Tesla Model 3, en dat was al niet bijster goed. 

3B79303D-5CE1-4F5D-BE1C-BAF8ED702719_1_105_c.jpeg.8d5dd525487447c23d60d44f205792d4.jpeg

76A997D9-7BAD-4B7F-8B46-E155CB0EF7A3_1_105_c.jpeg.c96188824f9bc41c93cd1079a4f1334f.jpeg

6054B1BF-C110-4B6E-B83C-07ABE0E04BBE_1_105_c.jpeg.ec155b08cdc85502fff0df324f7a5db8.jpeg

Al bij al wel comfortabel voorin, achterbank vond ik wat raar zitten qua 'beenhoek' maar wel meer dan ruimte genoeg. Wat natuurlijk niet verbazend is bij zo een grote auto.

Infotainment: niet veel over te zeggen, scherm ziet er netjes uit, is ook vrij intuïtief maar kan er weinig over zeggen. De B&O soundbar vond ik wel best ok. Ik vind het een mooi stijlelement in het interieur en het klinkt niet slecht. Iets zuiverder dan de Hifi+ in mijn 3, kan niet vergelijken met andere systemen.

Rijden: bovenstaande is een Mach E AWD Extended Range, 99kWh battterij, 351 pk & 580nm. Voldoende om vlot te rijden, neemt ook mooi op. Het typische lichte Ford stuur komt ook terug tijdens het rijden, wat voor dit type wagen best 'sportief' kan. Zeker in Untamed, de sportmode, dan hangt de auto goed aan de gas. De stoelen/rijder gaat het sneller opgeven in een bocht dan de auto zelf. Op een aantal vlotte doordraaiers zat ik bijna op de passagiersstoel maar de Mach E hield de koord. Naast Untamed nog 2 modes, Active en Whisper. De laatste gebruikt op bepaalde stukken en het resultaat ligt in lijn van de naam, stil. Bij Untamed krijg je fake gezoem op alle snelheden, in Whisper hoor je niets. Zeer comfortabel en geruisloos rijden. Nu ja, comfortabel en geruisloos als de baan het toelaat. Op mindere wegdekken toch wat stuiterig en vooral gerammel. Denk dat de 'hoedenplank' loshing, is volgens mij ook iets dat vaak terug kwam als feedback in de online te vinden tests door de pro's. Wat rijbereik  betreft, heb hem meegenomen met 74% capaciteit en terug ingeleverd met 52% resterend en had rond de 90km gereden. Stukken snelweg en ook af en vlot gereden. 400km+ met 1 lading zou dus wel moeten lukken.

Algemene conclusie: bovenstaand pakket zou €65k moeten kosten, dat is vrij stevig, weet niet of ik het er aan zou kunnen geven. Op dit moment zeker niet, want het gebrek aan steun bij sportief rijden zou me storen. Algemeen qua pakket kan ik er ook weinig over zeggen, denk dat hij competitief geprijsd is tov andere SUV EVs, maar het blijft veel geld voor een Amerikaanse Ford, en valt toch op als je uit een BMW komt. Was trouwens ook mijn conclusie in de Tesla Model 3 eerder deze week. Performance is dat allemaal super, maar interieur en kwaliteit (waar ik toch 2-3u per dag in doorbreng) is toch nog van een ander niveau.

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fucking hell. Die voorste "zetels" :tct:  Wat voor Amerikaanse pannenkoeken zijn me dat. En dan die gigantische stofvanger in de middentunnel vooraan.

Dan veel liever een Model 3. 

Van het misbruik van de Mustang naam nog maar te zwijgen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, tuscani said:

Mooi verslag.  Wat vond je van de kofferruimte?  Ook een frunk?

 

Koffer ruim genoeg, voor mij toch, in vergelijking met een 330e sedan brievenbus valt alles mee :D 

Frunk kreeg ik niet direct open, nadien vergeten. Internetplaatje:

image.jpeg.3b896e99964cbf4154a68595d38ca93f.jpeg

1 minute ago, ir_fuel said:

Fucking hell. Die voorste "zetels" :tct:  Wat voor Amerikaanse pannenkoeken zijn me dat. En dan die gigantische stofvanger in de middentunnel vooraan.

Dan veel liever een Model 3. 

Van het misbruik van de Mustang naam nog maar te zwijgen ...

Die stofvanger heeft wel uw wireless chargers. Pannenkoek is een mooie beschrijving :lol: 

Mustang discussie staat hier al eerder, zet daar de Ford naam alleen op en die wordt niet aan de man gebracht denk ik.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Monterey Jack said:

Koffer ruim genoeg, voor mij toch, in vergelijking met een 330e sedan brievenbus valt alles mee :D 

Ik zou nooit een sedan moeten hebben, omwille van dat koffer gat. Heb het 1 keer gehad (op de 2).

1 minute ago, Monterey Jack said:

Die stofvanger heeft wel uw wireless chargers. Pannenkoek is een mooie beschrijving :lol: 

Ja maar niet eens een cover voor. Dat komt vrij cheap over.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erger is de afwerking langs de achterkant van de voorstoelen.  Komt wel Verry cheap over.

 

Buitenkant wel ok 👍 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Fucking hell. Die voorste "zetels" :tct:  Wat voor Amerikaanse pannenkoeken zijn me dat. En dan die gigantische stofvanger in de middentunnel vooraan.

Dan veel liever een Model 3. 

Van het misbruik van de Mustang naam nog maar te zwijgen ...

Wel, ik snap ook niet waarom ze speciaal een misvormde Mustang maken voor hun EV.
Een Edge met deze aandrijflijn zou 1000x knapper zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja maar niet eens een cover voor. Dat komt vrij cheap over.

 

Dat is tegenwoordig toch bij heel wat auto's zo op die manier gedaan, de wireless charters gewoon open zonder cover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ir_fuel said:

Ik zou nooit een sedan moeten hebben, omwille van dat koffer gat. Heb het 1 keer gehad (op de 2).

Ja maar niet eens een cover voor. Dat komt vrij cheap over.

Heb de mijne nu bijna 9 maand en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. 1x Ikea en dan moest ik de zetels plat gooien, storender daar is het hoogteverschil door de benzinetank. Nog steeds content met mijn keuze.

6 hours ago, ir_fuel said:

Ja maar niet eens een cover voor. Dat komt vrij cheap over.

3 hours ago, Bart said:

Erger is de afwerking langs de achterkant van de voorstoelen.  Komt wel Verry cheap over.

Het is en blijft een Amerikaanse bak, dat steekt hij niet weg. Die zetels, de afwerking van de rugleuning, ook de deurpanelen, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buurman rijdt er eentje proef voor t moment. Rijdt anders een Mustang Ecoboost en zijn vrouw een Focus ST.
Ben wel eens benieuwd naar zijn bevindingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/31/2021 at 7:56 PM, Monterey Jack said:

Heb de mijne nu bijna 9 maand en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad

Gaat niet over "problemen". Ik heb ook nooit "problemen" gehad maar een hatch / break is gewoon veel handiger qua koffer-opening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, ir_fuel said:

Gaat niet over "problemen". Ik heb ook nooit "problemen" gehad maar een hatch / break is gewoon veel handiger qua koffer-opening.

Nee uiteraard geen problemen: ik wilde zeggen, ik heb op die 8 maand nog nooit mijn koffer nodig gehad op een manier waar ik dacht: 'ha, had ik maar een break nu'

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Nee uiteraard geen problemen: ik wilde zeggen, ik heb op die 8 maand nog nooit mijn koffer nodig gehad op een manier waar ik dacht: 'ha, had ik maar een break nu'

Een break met trekhaak mis ik soms wel 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen week waar de achterbank niet plat gaat en de bagagerollo er uit vliegt.

Ik heb geen plaats om een remorque te zetten, dus containerpark, fiets, surfspullen, Colruyt (ga ik max 1 x/maand),…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid