Ga naar inhoud

Aston Martin DBX


Audi S8

Aanbevolen berichten

de rijken vinden dat de luxeproducten te goedkoop (en dus TE bereikbaar voor velen) geworden zijn, er kan minder onderscheid gemaakt worden

dus Aston speelt het niet zooooooo slecht door zijn spullen duurder te maken

alleen, net zoals bij de 'echte' L.Vuiton gaat dat wel ten koste van een groot deel van het Europese cliënteel

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, tuscani said:

Ik moest bij dit aanzicht aan een hoefijzervleermuis denken. :D

verschiet wel van de prijs en het vergelijk met de Bentley. Dacht dat dat een  rrs of cayenne speler was. Maar blijkbaar een veel hogere liga.  

Wanneer ik de grootte van de wagen bekeek en de motorisatie in acht neem. dan zie ik de wagen ook eerder als een Cayenne concurrent (Porsche heeft toch ook wel een mooi merknaam). 
Het interieur van de wagen leek me ook niet echt zo speciaal dat hij zich echt kan onderscheiden van de Cayenne (of een mooie X5). 

De enige concurrent van een gelijkaardig formaat, lijkt me de Urus. Alleen is die toch wel een HEEL stuk krachtiger en binnenin ziet hij er een stuk specialer uit. 

Algemeen verwachtte ik daarbij dat de positionering eerder wat boven de Cayenne zou zitten, maar een heel stuk onder de Urus of Bentayga. 

Zelf ben ik eerder nuchter en zou ik niet zien waarom ik 100k meer zou geven voor een DBX vs een X5 M50i ... 

15 minutes ago, flupke73 said:

de rijken vinden dat de luxeproducten te goedkoop (en dus TE bereikbaar voor velen) geworden zijn, er kan minder onderscheid gemaakt worden

dus Aston speelt het niet zooooooo slecht door zijn spullen duurder te maken

alleen, net zoals bij de 'echte' L.Vuiton gaat dat wel ten koste van een groot deel van het Europese cliënteel

... mijn vrouw daarentegen zag de DBX zou bvb wel de kiezen boven een X5 of Cayenne. 

Toen ik haar zei dat deze wagen naar mening niet echt een meerwaarde heeft vgl met de X5, was haar reactie echt wel van "jamaar, dit is een Aston Martin...".

Zij is echter ook iemand die de waarde apprecieert van een Louis Vuitton of een Chanel handtas, terwijl het voor mij (wat cru gezegd) een lederen tas is om telefoon, portefeuille en zakdoeken in te steken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Challazer said:

Urus is ook een immens succesnummer, gewoon omdat de Lamborghini liefhebbers zo ook daily met hun favoriete merk kunnen rijden. 

Met een gewone Aston kan je wel makkelijker dagelijks rijden dan een Lambo. Iets gebruiksvriendelijker. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, The Swede said:

Met een gewone Aston kan je wel makkelijker dagelijks rijden dan een Lambo. Iets gebruiksvriendelijker. 

 

Ik wil het wel eens zien zo'n wedstrijd, een daily Aston Martin whatever tegen een niet zo praktische Lamborghini Huracan. En welke uiteindelijk de meeste dagen weet te loggen en niet in panne staat of bij de dealer voor x weken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het wel eens zien zo'n wedstrijd, een daily Aston Martin whatever tegen een niet zo praktische Lamborghini Huracan. En welke uiteindelijk de meeste dagen weet te loggen en niet in panne staat of bij de dealer voor x weken. 


Met Mercedes onder de motorkap moet dat wel goedkomen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

de rijken vinden dat de luxeproducten te goedkoop (en dus TE bereikbaar voor velen) geworden zijn, er kan minder onderscheid gemaakt worden
dus Aston speelt het niet zooooooo slecht door zijn spullen duurder te maken
alleen, net zoals bij de 'echte' L.Vuiton gaat dat wel ten koste van een groot deel van het Europese cliënteel


+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, flupke73 zei:

de rijken vinden dat de luxeproducten te goedkoop (en dus TE bereikbaar voor velen) geworden zijn, er kan minder onderscheid gemaakt worden

dus Aston speelt het niet zooooooo slecht door zijn spullen duurder te maken

alleen, net zoals bij de 'echte' L.Vuiton gaat dat wel ten koste van een groot deel van het Europese cliënteel

Spot on.

3 uren geleden, Challazer zei:

Urus is ook een immens succesnummer, gewoon omdat de Lamborghini liefhebbers zo ook daily met hun favoriete merk kunnen rijden. 

Bij Lamborghini is het m.i. wel méér nodig dan bij Aston Martin, om een grote comfy SUV uit te brengen voor die daily drives. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Timo zei:

De modellen boven de Vantage hebben ook AMG motoren? 

De DB-X heeft ook die AMG V8, ja. Maar de V12-motoren zijn -dacht ik- een eigen creatie?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Timo said:

Ik wil het wel eens zien zo'n wedstrijd, een daily Aston Martin whatever tegen een niet zo praktische Lamborghini Huracan. En welke uiteindelijk de meeste dagen weet te loggen en niet in panne staat of bij de dealer voor x weken. 

Die panne's is ook wel es iets dat ik echt bewezen wil zien. Enerzijds is een Aston al lang niet meer artisanaal product dat door een bende thee-drinkende knutselaars in een "shed" in Engeland is in mekaar gevezen. Ik ken enkele Aston eigenaars en heb er geen enkele horen klagen over betrouwbaarheid.

Ik ken ook mensen met midmotor Italianen (Ferrari en Lambo) en die hebben het wel regelmatig over erg intens en complex onderhoud met regelmatig onderdelen die moeten vervangen worden.

Dat gezegd zijnde, is "dagelijkse bruikbaarheid" veel meer dan betrouwbaarheid. In een DB9 of Vantage krijg je bvb je bagage voor een weekendje Cote d'Azur met je vrouw. In een Lambo een stuk minder. Efkes 1000km rijden met een Aston is ook redelijker dan 1000km rijden met een Lambo. Als je 25 of 35 ben misschien niet. Maar als je 45 of 55 bent, wat wel de leeftijd is die je zal vinden tussen de AM rijders, dan is dat verschillend.

Dus puur zeggen dat de DBX een wagen is waarop de AM eigenaars zouden zitten te wachten voor dagelijks gebruik, ben ik niet helemaal mee eens.

Het gaat wel een breder publiek aantrekken.

Persoonlijk zie ik dit als een wagen voor wie het beu is de zoveelste Cayenne te hebben want je ziet die op elke hoek van de straat.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

De DB-X heeft ook die AMG V8, ja. Maar de V12-motoren zijn -dacht ik- een eigen creatie?

Jup.

En de V8 AMG motoren van Mercedes zijn echt een toonbeeld van betrouwbaarheid. Algemeen zijn de Mercedes motoren de laatste 15 jaar een toonbeeld van betrouwbaarheid... :ninja:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, The Swede said:

Die panne's is ook wel es iets dat ik echt bewezen wil zien. Enerzijds is een Aston al lang niet meer artisanaal product dat door een bende thee-drinkende knutselaars in een "shed" in Engeland is in mekaar gevezen. Ik ken enkele Aston eigenaars en heb er geen enkele horen klagen over betrouwbaarheid.

Ik ken ook mensen met midmotor Italianen (Ferrari en Lambo) en die hebben het wel regelmatig over erg intens en complex onderhoud met regelmatig onderdelen die moeten vervangen worden.

Dat gezegd zijnde, is "dagelijkse bruikbaarheid" veel meer dan betrouwbaarheid. In een DB9 of Vantage krijg je bvb je bagage voor een weekendje Cote d'Azur met je vrouw. In een Lambo een stuk minder. Efkes 1000km rijden met een Aston is ook redelijker dan 1000km rijden met een Lambo. Als je 25 of 35 ben misschien niet. Maar als je 45 of 55 bent, wat wel de leeftijd is die je zal vinden tussen de AM rijders, dan is dat verschillend.

Dus puur zeggen dat de DBX een wagen is waarop de AM eigenaars zouden zitten te wachten voor dagelijks gebruik, ben ik niet helemaal mee eens.

Het gaat wel een breder publiek aantrekken.

Persoonlijk zie ik dit als een wagen voor wie het beu is de zoveelste Cayenne te hebben want je ziet die op elke hoek van de straat.

 

Ik had het over standaard AM a la DB11, maar ik volg je daar wel in. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Germinal zei:

Bij zo’n wagens moet ik altijd denken aan de wet van het afnemend grensnut.

Een BMW X5 is niet hetzelfde als een Dacia duster.. maar zoiets als een DBX biedt maar een bijzonder kleine meerwaarde tov een X5 als die er dan al is... ok een RR is weer iets anders dan een X5 maar ook 6 keer zo duur ?

Voor sommigen is de badge veel waard

Als je zo redeneert wordt er geen Taycan verkocht he, enkele een Model S :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De neus hoeft niet veranderd, want idd, op dit nieuwe ontwerp is het net een Mazda. Enkel de achterkant is niet mooi met die Vantage kont.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou idd durven tippen op minotaur groen (of hoe heet het...) maar "mooie spec" vind ik dit ook allerminst. Zwarte velgen, black pack, ...  Nah. Kan veel knapper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid