Jump to content
ir_fuel

Tesla Cybertruck

Recommended Posts

stijn82    102
stijn82

Minder lelijk dan een Fiat multipla toch wel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    441
Ian

Een kind van 3 kan wss nog een beter uitziende auto tekenen.. (Ofwel hebben ze dit door een 2-jarige laten tekenen)

Dit is ook niet futuristisch.. Wat is er futuristisch aan? Die LED strip vooraan? Alles (drie)hoekig met scherpe lijnen en hoeken, ja dat deden ze in de jaren '70 ook al, en ik vind het nog even lelijk als de meeste ontwerpen van toen.


Maar het zorgt iig wel voor heel wat media-aandacht, wat misschien net de bedoeling is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,611
The Swede
54 minutes ago, Ian said:

Een kind van 3 kan wss nog een beter uitziende auto tekenen.. (Ofwel hebben ze dit door een 2-jarige laten tekenen)

Dit is ook niet futuristisch.. Wat is er futuristisch aan? Die LED strip vooraan? Alles (drie)hoekig met scherpe lijnen en hoeken, ja dat deden ze in de jaren '70 ook al, en ik vind het nog even lelijk als de meeste ontwerpen van toen.


Maar het zorgt iig wel voor heel wat media-aandacht, wat misschien net de bedoeling is.

Het is een Tesla en dit is AM. 😡

 

_88050065_ycardreutpersie.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liquid Li0n    167
Liquid Li0n

ik denk dat het vooral voor media aandacht is MAAR ze hadden niet verwacht dat de beurs ging kelderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CAS    3,488
CAS
Op 23/11/2019 om 03:16, The Swede zei:

Die zal leeg al meer dan 3 t wegen.

Is niet alleen probleem van rijbewijs C1, je moet ook een begrenzer op 90km/u, reflectoren acteraan zoals een vrachtwagen, etcetc.

Reflectoren hoeft niet meer onder de 7,5ton. 

En trekvermogen reduceren ze. Ik had 4265kg, ze hebben daar 3265kg van gemaakt :facepalm: Maar moet dus 3500 zijn.

Als je je BE voor 01/05/2013 behaalde mag je trouwens wel nog meer dan 3,5ton trekken.  Wel beperkt tot 5250kg mtm. 

 

Je kan trouwens nog steeds in België meer trekken met een voertuig die onder categorie B valt als je C1+E hebt, is dan beperkt tot 12ton. Ik dacht echter dat je de aanhangwagen dan wel moet voorzien op luchtremmen, echter vind ik daar niet direct iets van weer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liquid Li0n    167
Liquid Li0n

Nu komt dit aan het licht:

blijkbaar hebben ze bij die tug-of-war, touwtje-trek bij die cybertruck en een F-150 de 2WD versie van de F-150 gebruikt zou nu uitkomen

https://www.autoblog.com/2019/11/25/tesla-cybertruck-pulls-ford-f-150/?ncid=edlinkusauto00000016&fbclid=IwAR35AaLLz9ny-8G7Vt7tPPMEw5vGzGS6l985SXKKYumbI30A0_lnpJKV1Gk

 

  • Whut?! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lefty    14,418
Lefty

Gaat meer over grip dan power. Electrisch ding weegt ook een pak meer op de assen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CAS    3,488
CAS
3 uren geleden, Lefty zei:

Gaat meer over grip dan power. Electrisch ding weegt ook een pak meer op de assen.

Idd, echt altijd mega dwaze filmpjes. Smijt gewoon genoeg gewicht in de koffer en je wint. 

Je hebt er zo die een trekker weg trekken. Daar zit dan gewoon geen gewicht op de achteras... Je banden versleten en nog geen punt gemaakt dus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    1,882
Monterey Jack

Over de vorm:

Over het 'incident' op de voorstelling:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • binnenmuisarchitekt
      By binnenmuisarchitekt
      http://prez.ly/YGjb

    • tuscani
      By tuscani
      https://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-ford-mustang-mach-e-elektrische-cavalerie-22507
      https://www.nl.ford.be/alle-modellen/mustang-mach-e?fbclid=IwAR2Z3ep3XnqI6jNhTwou8neCN-pA3QJNAOwRzxdl-qMTx5wi3vPUgIPvFdk
       
       
      veelbelovende cijfers, en levering geland tegen eind 2020
      600 KM RIJBEREIK NA VOLLEDIG OPLADEN
      <5 SEC 0-100 KM/U
      93 KM  RIJBEREIK NA 10 MIN OPLADEN






       
    • tuscani
      By tuscani
      proto of afgewerkt?
      Alleszins zeker geen lelijke wagen
      https://www.polestar.com/polestar-1



       
       
      Het is eindelijk zover: het Zweedse Volvo-dochtermerk Polestar onthulde in Shanghai zijn allereerste productiemodel. In tegenstelling tot wat eerst gedacht werd, is de Polestar 1 niet volledig elektrisch, maar een plug-inhybride die 600 pk en 1.000 Nm belooft.
      Wim Bervoets 18/10/2017 0:18:25   De band met moederbedrijf Volvo is meteen duidelijk: de Polestar 1 bevat heel wat visuele elementen van de Volvo S90, maar is toch een stuk korter én er valt geen enkel Volvo-logo te bespeuren. Toch kan de Polestar 1 zijn roots traceren tot een Volvo-conceptcar: de Volvo Concept Coupe uit 2013.
      Zelfde platform, andere uitwerking
      De Polestar 1 gebruikt trouwens hetzelfde SPA-platform (scalable product architecture) als de Volvo S90. Toch is de Polestar een stuk compacter: de wielbasis is bijvoorbeeld 320 millimeter korter, en de totale lengte bedraagt 4,50 meter, tegenover 4,96 meter voor de S90. Voor het koetswerk maakten de Zweedse ingenieurs overvloedig gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic
      CFPR), waardoor ze het gewicht drastisch konden verlagen, de stijfheid verhogen en het zwaartepunt lager konden leggen.
      Toekomst volledig elektrisch Geen volledig elektrische aandrijflijn onder de kap dus: de scherpe deadline tegen wanneer deze eerste creatie voorgesteld moest worden, liet dat nog niet toe. Toch drukte Polestar ons op het hart dat deze Polestar 1 de enige hybride zal blijven. Lees: de toekomst van het nieuwe merk wordt volledig elektrisch.
      Twee elektromotoren
      Deze Polestar 1 combineert dus een klassieke verbrandingsmotor met een elektromotor. Correctie: twee elektromotoren, want elk achterwiel krijgt een 80 kW sterk exemplaar. Samen zijn ze goed voor 218 pk en 480 Nm. In combinatie met Volvo’s bestaande T6-viercilinder turbobenzine, die hier 343 pk en 520 Nm produceert, levert dat een gecombineerd vermogen op van 600 pk en 1.000 Nm. De benzinemotor drijft via de Aisin-Warner-achttrapsautomaat (uit onder meer de XC90 T8) de voorwielen aan, de elektromotoren de achterwielen. Daardoor is deze Polestar 1 dus vierwielaangedreven.
      Drie batterijpacks
      De Polestar-ingenieurs combineerden maar liefst drie batterijpacks om de elektromotoren te voeden: een in de transmissietunnel, twee boven de achteras. Samen zijn ze goed voor 34 kWh, en een rijbereik in volledig elektrische modus van 150 kilometer. De batterijen kunnen al rijdend worden geladen tot 50%, of volledig via de kabel aan een stopcontact. Polestar denkt eveneens aan snellaadmogelijkheden, waardoor je in een 40-tal minuten de batterijen terug volledig van stroom kunt voorzien.
      Meer cijfers?
      Tijdens de presentatie goochelden de Zweden met nog meer cijfers: een bijna ideale 48/52-gewichtsverdeling bijvoorbeeld, die de balans en het rijplezier van de Polestar 1 ten goede moet komen. Ondanks een totaalgewicht van zowat 2,2 ton, want het gewicht dat Polestar wint door het gebruik van koolstofvezel in het koetswerk komt er natuurlijk met drie batterijpacks opnieuw bij. Desondanks zou deze Polestar 1 een topsnelheid in volledig elektrische modus halen van 160 km/u, en van 250 km/u in hybridemodus.
      Chassis
      Voor het chassis sloeg Polestar de handen in elkaar met een ander Zweeds bedrijf: de ophangingsspecialisten van Öhlins. Die ontwikkelden specifieke dempers voor de Polestar 1. Remmenspecialist Akebono, een grote naam uit de racewereld, moet met 400 millimeter grote remschijven omgeven door 20-duimsvelgen voor de nodige stopkracht zorgen om de 2,2 ton tot stilstand te brengen.
      Vertrouwd
      De Polestar 1 wordt geen echte vierzitscoupé, maar een 2+2-zitter. Het interieur komt vertrouwd voor: dat hevelt Polestar integraal over van Volvo. De geventileerde lederen zetels, het Bowers & Wilkins-audiosysteem en het grote tabletvormige infotainmentscherm zorgen dus voor een bekende omgeving voor wie al eens in de V90 en S90 heeft gezeten.
      Diensten
      De prijs van deze Polestar 1? Die is er nog niet. Een echte catalogusprijs zal er ook niet komen: net als bij de nieuwe XC40 zal je deze Polestar gewoon kunnen huren. Maar in tegenstelling tot de kleine Volvo-SUV is dat bij Polestar de enige mogelijkheid: je betaalt geen voorschot, daarna betaal je gedurende twee of drie jaar een maandelijkse huurprijs, die alle kosten bevat. Bestellen gebeurt online, maar je zou terecht moeten kunnen in “Polestar Spaces” voor advies en testritten.
      On demand-diensten zijn er eveneens voorzien, zoals dakkoffers wanneer je op vakantie gaat, huurauto’s enzovoort, die gewoon op je maandelijkse factuur worden aangerekend. Onderhoud wil Polestar zoveel mogelijk zorgenvrij laten gebeuren voor de klant: het merk geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren, pikt de auto zelf op (door een smartphone-app die als digitale sleutel kan worden gebruikt), voert het onderhoud uit en zet hem netjes gewassen terug op je parking.
      Productie
      De Polestar 1 wordt in de loop van 2018 volledig productieklaar gemaakt. Begin 2019 wordt de productie van dit eerste model opgestart. De Zweden laten voor Polestar een gloednieuwe ecologische fabriek optrekken in het Chinese Chengdu.
      bron  http://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-polestar-1-de-zweedse-hybridecoup
       
       
       
       
       
    • Audi S8
      By Audi S8
    • Rabbit
      By Rabbit
      Aangezien er nog geen topic is van de Model S en dit toch één van de voorlopers is, EN er een nieuwe aandrijflijn aankomt, alvast een topicje.
      Men is begonnen aan het ringrijden:
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions